Et profilbilde

Førsteamanuensis II
Marit Gunda Gundersen Engeset { "honorific-suffix": "Førsteamanuensis II", "fn": "Marit Gunda Gundersen Engeset", "tel": "", "email": "marit.g.engeset@uis.no" }

Avdeling/enhet Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Institutt/senter Norsk hotellhøgskole

Forskningsområder

Utvalgte publikasjoner

Pågående forskning

Arbeidserfaring

Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)

  • Engeset, Marit Gundersen; Nyhus, Ellen K. (2016). Planlegging og bestilling av feriereiser i Norges viktigste markeder. Høgskolen i Sørøst-Norge. 160 s.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). The Creative Consumer: Exploring consumer behavior from a creativity perspective. Lambert Academic Publishing. ISBN 978-3-8465-4635-2.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). The Creative Consumer. Exploring consumer behavior from a creativity perspective. Norges Handelshøyskole. ISBN 9788240502348. 171 s.
  • Elvekrok, Ingunn; Engeset, Marit Gundersen (2010). Autentiske matopplevelser og gjestens tilfredshet, gjenkjøp og anbefaling : Resultater fra gjesteundersøkelse ved 4 DNT-hytter. Høgskolen i Buskreud. ISBN 9788282610001. 60 s.
  • Engeset, Marit Gundersen; Stubberud, Hans Anton (2010). HiBu's næringslivsbarometer : oppsummering av resultater fra Ringerike 2010. Høgskolen i Buskerud. 52 s.
  • Engeset, Marit Gundersen (2007). Hvordan kan statlige etater i Buskerud bli mer næringsvennlige? : resultater fra brukerundersøkelse blant næringslivsledere, en del av prosjektet Næringsvennlige statsetater. Høgskolen i Buskerud. ISBN 9788291116846. 54 s.
  • Velvin, Jan; Engeset, Marit Gundersen; Kvikstad, Tor Martin (2006). Vurdering av sykkelbyen Kongsberg . en undersøkelse av sykkelbruk og syklister. Høgskolen i Buskerud. ISBN 8291116814. 35 s.
  • Velvin, Jan; Engeset, Marit Gundersen; Kvikstad, Tor Martin (2006). Vurdering av sykkelbyen Kongsberg En undersøkelse av sykkelbruk og syklister. Høgskolen i Buskerud. ISBN 8291116814. 35 s.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan (2004). Næringsmessig reiselivsanalyse : en vurdering av konsekvensene av en utbygging av Norefjell Vest. Høgskolen i Buskerud. ISBN 8291116636. 48 s.
  • Engeset, Marit Gundersen (2017). Serviceprisen - skaper av en inkluderende og attraktiv by.
  • Engeset, Marit Gundersen (2017). Teknologibyen? Sølvbyen? Skibyen? Kulturbyen? Ja takk - alt sammen!.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan (2017). The Impact of Push and Pull Motives on Wonter Tourists' Destination Loyalty.. Auckland University of Technology; 2017-11-13 - 2017-11-19.
  • Hafeez, Ajmal; Engeset, Marit Gundersen; Selnes, Fred Erling; Dimitriu, Radu (2017). Consumer adoption of radically new products: The role of expected learning opportunities.. American marketing association; 2017-02-17 - 2017-02-19.
  • Engeset, Marit Gundersen (2016). Norge bør tilby flere og bedre pakkereiser. forskning.no. [Tidsskrift]; 2016-04-05.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan; Hull, John Sterling (2016). Creating off-season demand: Lessons from brand extension literature. UNWTO,Colorado State University,University of Derby, UNISS; 2016-10-02 - 2016-10-05.
  • Hafeez, Ajmal; Engeset, Marit Gundersen; Dimitriu, Radu (2016). The effect of perceived learning opportunity on consumers' evaluations of really new products.
  • Velvin, Jan; Engeset, Marit Gundersen; Hull, John (2016). The service excellence program: Improving the competitiveness of Hemsedal and Sun Peaks Ski Resorts.. Westcoast University of Applied Sciences; 2016-06-23 - 2016-06-25.
  • Engeset, Marit Gundersen (2015). Dropp bruksanvisningen - bli mer kreativ. forskning.no. [Tidsskrift]; 2015-07-10.
  • Engeset, Marit Gundersen (2015). Vi blir mindre kreative. NRK Dagsrevyen. [TV]; 2015-07-20.
  • Engeset, Marit Gundersen; Sørebø, Øystein; Nyhus, Ellen K. (2015). The impact of consumers' creative problem solving abilities on decisions to engage in self-design. European Marketing Academy; 2015-05-26 - 2015-05-29.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan (2015). Employee Service Attitude: Conceptual Development and Scale Validation. Sheffield Hallam University; 2015-11-02 - 2015-11-04.
  • Hull, John; Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan (2015). Promoting Service Quality Excellence for the Ski Industry: Hemsedal, Norway. 2015-04-22 - 2015-04-24.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan; Hull, John (2014). The case of Cooperation between Hemsedal and sun Peaks -How to maximize Regional Value Creation. 2014-10-03 - 2014-11-06.
  • Engeset, Marit Gundersen; Sørebø, Øystein; Nyhus, Ellen K. (2014). An empirical investigation of psychological and situational antecedents to consumers’ use of self-design during travel planning.. Høgskolen i Buskerud og Vestfold; 2014-09-24 - 2014-09-25.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan (2014). Tourism Destination Satisfaction: The Relative Importance of Firm and Attribute Level Satisfaction. Copenhagen Business School; 2014-10-01 - 2014-10-04.
  • Opstad, Birger; Engeset, Marit Gundersen (2014). Er virkelig kreftkampanjen håpløs?.
  • Engeset, Marit Gundersen (2013). Hvordan bli mer kreativ?. NRK Buskerud. [Radio]; 2013-10-17.
  • Engeset, Marit Gundersen (2013). Lek deg kreativ. Drammensbiblioteket; 2013-10-17.
  • Engeset, Marit Gundersen (2013). Trendy å takke nei til bursdagsgaver. NRK1 Dagsrevyen. [TV]; 2013-10-17.
  • Engeset, Marit Gundersen; Elvekrok, Ingunn (2013). Authentic Concepts: Effects on Tourist Satisfaction. Haaga Helia University of Applied Sciences; 2013-11-06 - 2013-11-09.
  • Engeset, Marit Gundersen (2012). Consumer Creativity. Forskningsdagene; 2012-09-28.
  • Engeset, Marit Gundersen (2012). Tourism destination satisfaction. Thompson Rivers University; 2012-11-27 - 2012-12-02.
  • Engeset, Marit Gundersen; Opstad, Birger (2012). Rådyrt eller røverkjøp? Hvordan presentasjon av pakketilbud påvirker kunders oppfatning av pris og kvalitet. Høgskolen i Buskerud; 2012-04-12.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). Kreative forbrukere. Morgenbladet. [Avis]; 2011-02-18.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). Mye nytt blir fiasko i hyllene.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). Nye produkter blir fiasko i hyllene. NRK Østlandssendingen. [TV]; 2011-02-15.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). Nye produkter blir fiasko i hyllene. NRK Østafjells. [Radio]; 2011-02-15.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). Tacolandet. Dagens Næringsliv. [Avis]; 2011-05-06.
  • Engeset, Marit Gundersen; Opstad, Birger (2011). Multicomponent Bundle Pricing: Partitioned or Consolidated Presentation?.
  • Engeset, Marit Gundersen; Opstad, Birger (2011). Vacation packaging: The impact of bundle size and price presentation on price expectations and evaluation. Høgskolen i Buskerud; 2011-12-01 - 2011-12-02.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). The Creative Consumer. Exploring consumer behavior from a creativity perspective. [Avis]; 2011-01-10.
  • Engeset, Marit Gundersen (2011). The Creative Consumer. Exploring consumer behavior from a creativity perspective. [Radio]; 2011-01-13.
  • Stubberud, Hans Anton; Engeset, Marit Gundersen (2011). Samarbeid for god byutvikling - kompetanseutvikling og utdanning er viktige suksesskriterier.
  • Engeset, Marit Gundersen (2010). Hvor kommer gode ideer fra?. Høgskolen i Buskerud; 2010-09-21 - 2010-10-04.
  • Engeset, Marit Gundersen; Elvekrok, Ingunn (2010). The Impact of Attribute Salience on the Relationship Between Attribute Satisfaction, Overall Satisfaction, and Repurchase Intentions. 2010-06-07 - 2010-06-08.
  • Opstad, Birger; Engeset, Marit Gundersen (2010). Alkoholreklame gir økt konsum.
  • Opstad, Birger; Engeset, Marit Gundersen (2010). Multicomponent bundle pricing: Partitioned or consolidated presentation?. 2010-06-07 - 2010-06-08.
  • Stubberud, Hans Anton; Engeset, Marit Gundersen (2010). Sammen for økt verdiskapning.
  • Engeset, Marit Gundersen; Troye, Sigurd Villads (2009). Consumer creativity during unconstrained consumption tasks. 2009-10-22 - 2009-10-25.
  • Engeset, Marit Gundersen (2008). Ferieforviklinger.
  • Velvin, Jan; Engeset, Marit Gundersen (2005). Samarbeid som drivkraft for innovasjoner i reiselivsnæringen. 2005-06-01 - 2005-06-03.
  • Engeset, Marit Gundersen (2004). Næringsmessig reiselivsanalyse. Sigdal og Krødsherad kommuner; 2004-06-01.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan (2004). Næringsmessige konsekvenser av en utbygging av Norefjell Vest for Sigdal Kommune. Sigdal kommune; 2004-01-28.
  • Engeset, Marit Gundersen; Velvin, Jan (2004). Opplevelsesregionen Kongsberg. Kommunene i regionen; 2004-05-13.
  • Velvin, Jan; Engeset, Marit Gundersen (2004). Kompetanse som konkurransefaktor i reiselivet. Grimstad kommune; 2004-04-16.
  • Engeset, Marit Gundersen (2003). Fra idé til virkelighet : hvordan vil markedet motta det nye produktet?. SND; 2003-11-13.
  • Bastiansen, Trond; Engeset, Marit Gundersen (1998). Statistical satisfaction control of hotel operations. A case study of Quality Airport Hotel, Stavanger.
  • Engeset, Marit Gundersen (1998). Case i tjenestemarkedsføring.
  • Engeset, Marit Gundersen (1998). Do loyal customers really exist? A critical perspective on strategies to enhance customer loyalty.
  • Engeset, Marit Gundersen (1998). How to create loyal customers in the hospitality industry. Recommendations based on theoretical developments.
  • Engeset, Marit Gundersen; Sjursen, Trond; Skjei, Rune (1998). An exploratory investigation of customer complaints in the hospitality industry.
  • Engeset, Marit Gundersen (1997). Case i tjenestemarkedsføring.
  • Engeset, Marit Gundersen (1997). Innføring i tjenestemarkedsføring.
  • Engeset, Marit Gundersen (1997). Innføringskurs i markedsføring.
  • Engeset, Marit Gundersen (1997). Markedsføringsskolen del 1.
  • Engeset, Marit Gundersen (1997). Markedsføringsskolen del 2.
  • Engeset, Marit Gundersen; Troye, Sigurd Villads; Olsson, Ulf Henning; Olsson, Ulf Henning; Heide, Morten (1995). The structure of satisfaction judgments in a hospitality setting. 1995-01-04 - 1995-01-05.
  • Heide, Morten; Engeset, Marit Gundersen (1995). Markedsføring av tjenester. 1995-03-15.