MENY

Presentasjon av "Lesson Study i en nordisk kontekst"

En rekke ansatte ved UiS har bidratt i boka "Lesson Study i en nordisk kontekst", utgitt på Gyldendal Akademisk. De vil presentere sine bidrag i Universitetsbiblioteket.

"Lesson Study i en nordisk kontekst" kom ut på Gyldendal Akademisk i april. Boka presenterer den japanske metoden Lesson Study som et verktøy for å ha økt fokus på studentenes praksisopplæring, og setter metoden inn i en nordisk kontekst. Bjørg Oddrun Hallås og Gerd Grimsæth har vært redaktører.

Forfattere fra UiS er sentrale i boka: Raymond Bjuland, Ion Drew, Nina Helgevold, Bjørn Håland, Martin Vogt Juhler, Deborah L.S. Larssen, Reidar Mosvold, Elaine Munthe, Gro Næsheim-Bjørkvik og Sissel Østrem har alle bidratt til et eller flere kapitler.

Det flerårige og tverrfaglige prosjektet TasS ligger til grunn for at flere fagmiljøer ved UiS har plassert seg helt i fronten for Lesson Study i Norge og Norden.
 

Presentasjon 28. september

Raymond Bjuland, Nina Helgevold, Deborah L.S. Larssen og Reidar Mosvold vil presentere sine kapitler under bokpresentasjonen.

Elin Thuen vil holde en innledning. Hun er instituttleder ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk (IGIS).

Det blir servering av kaffe og te, med "noko attåt". SiS bok blir med og selger boka.

Alle er hjertelig velkommen!
 

Arrangement på Facebook

UiS logo
Forsidebilde: Lesson Study i en nordisk kontekst