Et profilbilde

Universitetslektor
Johannes Nilsson Finne { "honorific-suffix": "Universitetslektor", "fn": "Johannes Nilsson Finne", "tel": "Telefon: 51832420", "email": "johannes.n.finne@uis.no" }

Avdeling/enhet Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt/senter Læringsmiljøsenteret
Læringsmiljøsenteret - Stavanger
Rom HG Q-350

Undervisning

Forskningsområder

Utvalgte publikasjoner

Pågående forskning

Arbeidserfaring

Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)

  • Finne, Johannes Nilsson; Svartdal, Frode (2017). Social Perception Training (SPT): Improving social competence by reducing cognitive distortions. The International Journal of Emotional Education. ISSN 2073-7629. Volum 9. Hefte 2. s. 44-58.
  • Ellenbogen, Stephen; Calame, Robert; Parker, Kim; Finne, Johannes Nilsson; Trocme, Nico (2015). Description and preliminary investigation of Family TIES (Training In Essential Skills), a strategy for treating youth aggression and related problems in a social services agency. International Journal of Child and Adolescents Health. ISSN 1939-5930. Volum 8. Hefte 2. s. 231-240.
  • Finne, Johannes Nilsson (2013). Social competence in Norwegian schools. I: Social and Emotional Education. An International Analysis. Fundacion Botin. ISBN 978-84-15469-34-6. s. 155-196.
  • Gundersen, Knut Kornelius; Olsen, Tutte M.; Finne, Johannes Nilsson; Strømgren, Børge; Daleflod, Bengt (2015). AART En metode for trening i sosial kompetanse. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02075-4. 233 s.
  • Gundersen, Knut Kornelius; Finne, Johannes; Olsen, Tutte (2006). ART : en metode for trening av sosial kompetanse : manual for 10 ukers ART program : sosiale ferdigheter, sinnekontroll, moralsk resonnering / Knut Gundersen, Johannes Finne, Tutte Mitchell Olsen. Diakonhjemmet høgskole Rogaland. ISBN 8291046085. 161 s.