Et profilbilde

Professor/prodekan for forskning
Håvard Hansen { "honorific-suffix": "Professor/prodekan for forskning", "fn": "Håvard Hansen", "tel": "Telefon: 5183 3761", "email": "havard.hansen@uis.no" }

Avdeling/enhet Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Institutt/senter Norsk hotellhøgskole
Rom EAL H-323
Tlf priv/mob 97158762

Bøker:

Schiffman, L.G., Kanuk, L.L. & Hansen, H. (2011), Consumer Behaviour: A European Outlook, 2nd ed, Pearson Education/Prentice Hall.

Forskningsområder

I am a professor of marketing with research interests primarily in the area of business-to-consumer marketing. As a consumer researcher I am interested in how consumers make purchase decisions, and I am particularly fascinated by how we make decisions related to food and food products, and to services and service suppliers. My PhD focused on personality psychology within a consumer marketing context, and the role of personality differences in consumer choice behavior is still a part of my research portfolio. 


 

Utvalgte publikasjoner

Vabø, Mette; Hansen, Håvard (2016), "Purchase intentions for domestic food: a moderated TPB-explanation", British Food Journal, 118 (10), 2372-2387.

Dahlen, Micael; Sjødin, Henrik; Thorbjørnsen, Helge; Hansen, Håvard; Linander, Johanna; Thunell, Camilla (2013), "What will ´they` think? Marketing leakage to undesired audiences and the third-person effect", European Journal of Marketing, 47 (11/12), 1825-1840.

Hansen, Håvard; Samuelsen, Bendik Meling; Sallis, James E. (2013), "The moderating effects of need for cognition on drivers of customer loyalty", European Journal of Marketing, 47 (8), 1157-1176.

Hansen, Håvard; Samuelsen, Bendik Meling; Silseth, Pål R. (2008) "Customer Perceived Value in B-t-B Service Relationships: Investigating the Importance of Corporate Reputation", Journal of Industrial Marketing Management, 37 (2), 206-217.

Hansen, Håvard; Sandvik, Kåre; Selnes, Fred (2003), "Direct and Indirect Effects of Commitment to a Service Employee on the Propensity to Stay", Journal of Service Research, 5 (4), 356-368.

Hansen, Håvard; Selnes, Fred (2001) "The Potential Hazard of Self-Service in Developing Customer Loyalty", Journal of Service Research, 4 (2), 79-90.

Pågående forskning


Arbeidserfaring

I have been working in academia for 20 years, starting out as a research assistant at BI Norwegian Business School in 1997, and working my way through positions as PhD-scholar, assistant professor and associate professor. In 2008 I joined the faculty at UiS Business School as an associated professor, and was promoted full professor in 2010. I 2017 I joined the staff at the Norwegian School of Hotel Management. I have previously also held adjunct professorships at NHH, Handelshøyskolen i Trondheim and Høyskolen Kristiania, and been an international scholar at the Catholic University of Leuven, Belgium.

Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)

  • Hansen, Håvard (2011). It's all about who you are: Four papers on the role of individual personality differences in consumer marketing. Universitetet i Stavanger. ISBN 978-82-7644-447-6. 194 s.
  • Hansen, Håvard (2011). Markedsføringsledelse: En studieguide fra BI Nettstudier. Handelshøyskolen BI, BI Nettstuder. ISBN 978-82-7042-207-4. 31 s.
  • Schiffman, Leon G.; Kanuk, Leslie L.; Hansen, Håvard (2011). Consumer behavior: A European Outlook. Pearson Education, Financial Times Press. ISBN 9780273736950. 480 s.
  • Hansen, Håvard (2010). Markedsføringsledelse: En studieguide fra BI Nettstudier. Handelshøyskolen BI, Senter for Nettstudier. ISBN 978-82-7042-207-4. 31 s.
  • Schiffman, Leon G.; Kanuk, Leslie Lazar; Hansen, Håvard (2008). Consumer behaviour: A European perspective. Prentice-Hall. ISBN 978-0-273-70401-0. 494 s.
  • Selnes, Fred; Hansen, Håvard (2000). Elektronisk relasjonsbygging. Kan bedriften styrke kunderelasjonen gjennom aktiv bruk av sin Internett-tjeneste?. Handelshøyskolen BI. 30 s.
  • Hansen, Håvard (1999). Sosiale bånd i kjøper-selger relasjonen: En studie av årsaker og effekter. Høgskolen i Buskerud. 148 s.
  • Hansen, Håvard (2017). Forbrukervaner. NRK Rogland. [Radio]; 2017-01-30.
  • Hansen, Håvard (2017). Kunnskapsutvikling - Forskningsprosjektet Norske råvarer. NCE Culinology / Måltidets hus;
  • Hansen, Håvard (2017). Kunsten å kommunisere mat. Bondevennen. [Avis]; 2017-09-01.
  • Melbye, Elisabeth Lind; Hansen, Håvard (2017). Negative information, cognitive load and taste perceptions. Handelshøyskolen ved UiT; 2017-11-02 - 2017-11-03.
  • Skeiseid, Heidi Victoria; Hansen, Håvard (2017). Single option aversion: what role does it play in the choice of food?. Handelshøyskolen ved UiT; 2017-11-02 - 2017-11-03.
  • Hansen, Håvard (2016). Norske forbrukere om norsk mat. Måltidets hus;
  • Hansen, Håvard (2016). Rått spill om sushi-tronen. Bergens Tidende. [Internett]; 2016-02-13.
  • Hansen, Håvard (2016). Skal man bygge vei for 7.000 mennesker eller 70.000?. NRK Rogaland. [Radio]; 2016-05-20.
  • Hansen, Håvard (2016). Til sengs med forbrukeren: Hva pølser, sex og barnehager har med beslutninger å gjøre.. Sentrumsforeningen i Egersund;
  • Hansen, Håvard (2016). Til sengs med forbrukeren: Hva pølser, sex og rock´n roll har med beslutninger å gjøre.. Stavanger Aftenblad;
  • Mehl, Erik; Hansen, Håvard (2016). Sales person’s propensity to collect market information: A study of antecedents and the moderating effects of Locus of Control. Texas State University, Vlerick Business School; 2016-06-03 - 2016-06-05.
  • Evensen, Kjersti Berge; Hansen, Håvard (2015). Does the left hand know what the right hand is doing? A qualitative study of integrational practices in institutional food chains. NMBU; 2015-11-05 - 2015-11-06.
  • Hansen, Håvard (2015). Aggressiv marknadsføring eller heilt OK?. NRK Rogaland. [Internett]; 2015-06-03.
  • Hansen, Håvard (2015). De beste trenger ikke være først. Rogalands Avis. [Avis]; 2015-07-16.
  • Hansen, Håvard (2015). Derfor handler vi ting vi ikke trenger på jnauarsalg. Aftenposten. [Avis]; 2015-12-28.
  • Hansen, Håvard (2015). Dette er gourmetkundene. VG. [Internett]; 2015-02-26.
  • Hansen, Håvard (2015). God butikk på Instagram. Rogalands Avis. [Avis]; 2015-06-19.
  • Hansen, Håvard (2015). Har foreldre skylda?. Norsk familieøkonomi. [Tidsskrift]; 2015-11-15.
  • Hansen, Håvard (2015). Hva? Har du "glemt" Valentines Day?. Aftenposten. [Avis]; 2015-02-15.
  • Hansen, Håvard (2015). Hvem bryr seg?. Unicef Norge;
  • Hansen, Håvard (2015). Hvilke overordnede utfordringer har vi i matproduksjon, matforskning og forbruk av mat?. Teknas & Forskningsdagene 2015;
  • Hansen, Håvard (2015). Håvard Hansen om varer med på kjøpet. NRK Rogaland. [Radio]; 2015-06-02.
  • Hansen, Håvard (2015). Ingen tittel (gjest i talk show).. Næringsforeningen i Stavanger-regionen;
  • Hansen, Håvard (2015). Kaffevalget avslører deg. VG. [Avis]; 2015-12-11.
  • Hansen, Håvard (2015). Lagårdhallen: Hva vedtok egentlig kommunestyret?.
  • Hansen, Håvard (2015). Lokker boligkjøpere med gratis møbler. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2015-09-09.
  • Hansen, Håvard (2015). Makt og avmakt blandt verdens dummeste forbrukere. Oikos & Forskningsdagene 2015;
  • Hansen, Håvard (2015). Professor om minkende kyllingsalg. NRK. [Radio]; 2015-02-20.
  • Hansen, Håvard (2015). Professor spår langvarig kyllingsvikt. NRK. [TV]; 2015-02-20.
  • Hansen, Håvard (2015). Selvfølgelig er studenter forbrukere.
  • Hansen, Håvard (2015). Undersøkelse om norsk mat. NRK Rogaland. [Radio]; 2015-07-22.
  • Mehl, Erik; Hansen, Håvard (2015). Sales persons propensity to collect market information in the food industry sales channel: A study of antecedents and the moderation effect of Locus of Control. NMBU, Uis, UiT; 2015-11-04 - 2015-11-05.
  • Melbye, Elisabeth Lind; Hansen, Håvard; Onozaka, Yuko (2015). Advertising Functional Foods: The Effects of Physical Body Size and Appeal Type on Ad Credibility and Purchase Intentions. 2015-03-15 - 2015-03-17.
  • Roos, Gun; Hansen, Håvard; Hansen, Kai Victor (2015). Norwegian consumers on Norwegian Food: An examination of consumer perceptions in the marketplace. University of Helsinki; 2015-05-04 - 2015-05-06.
  • Roos, Gun; Hansen, Håvard; Hansen, Kai Victor; Skuland, Aase Vorre (2015). What is Norwegian Food to Norwegian consumers? A study of food, nationhood and the marketplace. 2015-11-04 - 2015-11-05.
  • Skeiseid, Heidi Victoria; Hansen, Håvard (2015). Viktig å spise norsk?.
  • Vabø, Mette; Hansen, Håvard (2015). A theory of planned behavior explanation of domestic Food Choice: The moderating effects of ethnocentrism and self-construal.. NMBU; 2015-11-04 - 2015-11-05.
  • Evensen, Kjersti Berge; Hansen, Håvard (2014). Lytt til dem som spiser maten.
  • Hansen, Håvard (2014). 71 bankansatte ryddet gatene. Stavanger Aftenblad. [Internett]; 2014-05-23.
  • Hansen, Håvard (2014). Bruker nesten en milliard på egenpleie. NRK Rogaland. [Internett]; 2014-02-25.
  • Hansen, Håvard (2014). De vanskelige julegavene.
  • Hansen, Håvard (2014). Egenpleie for enhver pris. NRK Rogaland. [Radio]; 2014-02-25.
  • Hansen, Håvard (2014). Fulle klesskap er ikke noe problem. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2014-01-25.
  • Hansen, Håvard (2014). Hardt ut mot mattilsynet. Nationen. [Avis]; 2014-12-10.
  • Hansen, Håvard (2014). Her lures matsnobbene trill rundt. Dagbladet. [Internett]; 2014-10-24.
  • Hansen, Håvard (2014). I stedet for å sable ned meglerne, burde de applaudere dem. Dine Penger. [Internett]; 2014-09-04.
  • Hansen, Håvard (2014). Kvinner sparer minst i fond. Dagens Næringsliv. [Internett]; 2014-06-02.
  • Hansen, Håvard (2014). Mellommannen. HK-Nytt. [Fagblad]; 2014-06-20.
  • Hansen, Håvard (2014). Professor mener forbrukerne er godt skolerte. Nationen. [Avis]; 2014-10-24.
  • Hansen, Håvard (2014). Salg hele året. NRK P1. [Radio]; 2014-01-03.
  • Hansen, Håvard (2014). Sentrum bør våkne opp. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2014-03-04.
  • Hansen, Håvard (2014). Slik unngår du narasin-kylling. VG. [Avis]; 2014-11-28.
  • Hansen, Håvard (2014). Sportskjede skremmer med død, angst og depresjoner. NRK Rogaland. [Radio]; 2014-01-24.
  • Hansen, Håvard (2014). Vanedyr mer enn bevisste forbrukere?. Kvinner & Familie. [Tidsskrift]; 2014-09-15.
  • Hansen, Håvard (2014). Varer på kjøpet. NRK Rogaland Morgenlokalen. [Radio]; 2014-06-02.
  • Hansen, Håvard (2014). Varme hjerter for kalde barn.
  • Hansen, Håvard (2014). Vi har mer penger enn tid. Rogalands Avis. [Avis]; 2014-09-29.
  • Hansen, Håvard (2014). Vil måle service-nivået i sentrum. Stavanger Aftenblad. [Internett]; 2014-12-11.
  • Hansen, Håvard (2014). Åtte møtte på spesiell visning. Stavanger Aftenblad. [Internett]; 2014-08-31.
  • Hansen, Håvard; Olsen, Lars Erling (2014). Gull mellom ørene.
  • Hansen, Håvard; Roos, Gun (2014). Er Nyt Norge Godt Norsk?.
  • Melbye, Elisabeth Lind; Hansen, Håvard (2014). Promotion and prevention focused feeding strategies: an integration of food-related parenting practices with Regulatory focus theory. 2014-03-19 - 2014-03-21.
  • Peretz, Adrian; Hansen, Håvard; Olsen, Lars Erling (2014). Teorien er død.
  • Vabø, Mette; Hansen, Håvard; Kraggerud, Hilde; Hansen, Kai Victor (2014). Ethnocentrism and domestic food choice: an insight from an affluent protectionist market. Elsevier; 2014-09-07 - 2014-09-10.
  • Melbye, Elisabeth Lind; Øgaard, Torvald; Øverby, Nina Cecilie; Hansen, Håvard (2013). Parental food-related behaviors and family meal frequencies. 2013-11-05 - 2013-11-06.
  • Hansen, Håvard (2013). Alltid bil til butikken. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2013-10-16.
  • Hansen, Håvard (2013). Den beste butikken er ikke alltid viktigst. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2013-03-25.
  • Hansen, Håvard (2013). Den glade vandrer. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2013-11-04.
  • Hansen, Håvard (2013). Forbrukere, mat og forbruk av mat. Handelshøyskolen BI;
  • Hansen, Håvard (2013). Fordelskort og Bonuskort. NRK ettermiddagslokalen, NRK P1. [Radio]; 2013-06-06.
  • Hansen, Håvard (2013). Foreslår boligsalg-tvang for å kneble lokkeprisene. Dine Penger. [Internett]; 2013-03-14.
  • Hansen, Håvard (2013). Fort gjort å betale seg fri. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2013-04-19.
  • Hansen, Håvard (2013). Føler meg som en hyene på jakt. NRK Trøndelag. [Internett]; 2013-04-07.
  • Hansen, Håvard (2013). Informational cascades, herding bias and food taste evaluations. UiS, UiT, UmB og Nofima; 2013-11-05 - 2013-11-06.
  • Hansen, Håvard (2013). Kom igjen ketchup: Utvalgte skrøner om forbrukere, tomater og forbruk av tomater. Måltidets Hus;
  • Hansen, Håvard (2013). Kundene vil ikke forlate RyanAir. Dagsnytt NRK P1. [Radio]; 2013-04-10.
  • Hansen, Håvard (2013). Kystløpet får mindre å gi til veldedighet. Kondis.no. [Internett]; 2013-11-01.
  • Hansen, Håvard (2013). Lokkepris i markedsføring av boliger. Her & Nå NRK P1. [Radio]; 2013-03-15.
  • Hansen, Håvard (2013). Lurt med reklame på sosiale medier. NRK Rogaland. [TV]; 2013-11-22.
  • Hansen, Håvard (2013). Opplevelser i julegave. NRK Rogaland. [Radio]; 2013-12-11.
  • Hansen, Håvard (2013). Prisantydning bør være bindende for boligselger. Aftenposten. [Avis]; 2013-02-20.
  • Hansen, Håvard (2013). Up close and personal: Some thoughts on thinking and thinking together. Jeppesen Norway;
  • Hansen, Håvard; Melbye, Elisabeth Lind; Onozaka, Yuko (2013). Advertising functional food: The effects of physical body size and appeal type on ad credibility and purchase intentions,. UiS, UiT, UmB og Nofima; 2013-11-05 - 2013-11-06.
  • Onozaka, Yuko; Sallis, James E.; Wallentin, Fan Yang; Hansen, Håvard; Tveterås, Ragnar (2013). The Micro and Macro country image scale: An empirical validation based on Norwegian Salmon in foreign markets,. UiS, UiT, UmB og Nofima; 2013-11-05 - 2013-11-06.
  • Onozaka, Yuko; Tveterås, Ragnar; Hansen, Håvard (2013). Lifestyle segmentation of seafood consumers: A latent class analysis. UiS, UiT, UmB og Nofima; 2013-11-05 - 2013-11-06.
  • Vabø, Mette; Hansen, Håvard; Kraggerud, Hilde; Hansen, Kai Victor (2013). Ethnocentrism and domestic food choice: an insight from an affluent protectionist market. UiS; 2013-11-05 - 2013-11-06.
  • Hansen, Håvard (2012). 18 millioner til matforskning. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2012-12-21.
  • Hansen, Håvard (2012). ABB irked by link to Norwegian killer. The Local.se. [Internett]; 2012-01-31.
  • Hansen, Håvard (2012). ABB vil ikke kobles til Breivik. Aftenposten. [Internett]; 2012-01-31.
  • Hansen, Håvard (2012). Boligsituasjonenen for studenter er en skandale. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2012-08-24.
  • Hansen, Håvard (2012). Forbrukeres bruk av informasjon: Er mer alltid bedre?. NCE Culinology;
  • Hansen, Håvard (2012). Hva skjer i de lukkede rom? En orientering om matrelatert forskning ved UiS. NCE Culinology;
  • Hansen, Håvard (2012). Høyeste bud vinner - eller?.
  • Hansen, Håvard (2012). Kobles til terror. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2012-01-31.
  • Hansen, Håvard (2012). Like lite tid. Rogalands Avis. [Avis]; 2012-05-18.
  • Hansen, Håvard (2012). Mat målt i minutter.
  • Hansen, Håvard (2012). Price consciousness affects seafood purchase intentions.
  • Hansen, Håvard (2012). Stadig flere feirer bursdag utenfor hjemmet. TV Vest. [TV]; 2012-09-11.
  • Hansen, Håvard (2012). Tusenlappen blir mindre verd jo rikere du er. Stavanger Aftenblad. [Avis]; 2012-05-23.
  • Hansen, Håvard (2012). Vi vil ha luksusting. Rogalands Avis. [Avis]; 2012-03-16.
  • Hansen, Håvard (2012). Viktig virkemiddel. Rogalands Avis. [Avis]; 2012-11-14.
  • Hansen, Håvard; Onozaka, Yuko; Tveterås, Ragnar (2012). Consumers' Salmon perceptions relate to consumption frequency.
  • Onozaka, Yuko; Hansen, Håvard; Tveterås, Ragnar (2012). Multi-Country, Multi-Species Comparisons of Seafood Consumption Decisions: Lifestyle, Country Image and Product Perceptions. World Aquaculture Society; 2012-09-01 - 2012-09-05.
  • Onozaka, Yuko; Hansen, Håvard; Tveterås, Ragnar (2012). Positioning of Norwegian Seafood: Preliminary Results from International Survey. 2012-05-15.
  • Onozaka, Yuko; Hansen, Håvard; Tveterås, Ragnar (2012). Positions of Norwegian Herrings. Norwegian Seafood Council; 2012-09-05 - 2012-09-06.
  • Onozaka, Yuko; Hansen, Håvard; Tveterås, Ragnar (2012). Salmon's position among consumers: European survey ranks Salmon second to Chicken.
  • Onozaka, Yuko; Melbye, Elisabeth Lind; Hansen, Håvard (2012). Individual’s Personality, Food Choice and Health Logo Use. European Association of Agricultural Economics; 2012-07-13 - 2012-07-14.
  • Onozaka, Yuko; Melbye, Elisabeth Lind; Hansen, Håvard (2012). What If You Stop and Think About It? Nutrition Logos and Product Selection Behavior. Agricultural and Applied Economics Association; 2012-08-12 - 2012-08-14.
  • Hansen, Håvard (2011). Aner ingenting om markedet. Rogalands avis. [Avis]; 2011-09-15.
  • Hansen, Håvard (2011). Blir du lurt i år igjen?. Dinside.no. [Internett]; 2011-01-03.
  • Hansen, Håvard (2011). Consumer behaviour: A European Perspective. Pearson Education;
  • Hansen, Håvard (2011). Den store byttedagen. Ekko, NRK P2. [Radio]; 2011-03-17.
  • Hansen, Håvard (2011). En gigantisk egotripp. Dalane Tidende. [Avis]; 2011-03-23.
  • Hansen, Håvard (2011). Frekkhetens nådegave.
  • Hansen, Håvard (2011). I kampens hete: Hvorfor oppfører vi oss annerledes i kjøpsøyeblikket enn vi har sagt at vi vil?. VRI Rogaland, NCE Culinology, Innovasjon Norge;
  • Hansen, Håvard (2011). Julehandel på rød løper: Eksklusivt så lenge du ikke treffer kjentfolk. Aftenposten. [Avis]; 2011-12-06.
  • Hansen, Håvard (2011). Knuste gitarer og hevnens sødme.
  • Hansen, Håvard (2011). Luksusbyen Stavanger. Stavanger Aftenblad Pluss. [Avis]; 2011-05-13.
  • Hansen, Håvard (2011). Nok til gull i grøten.
  • Hansen, Håvard (2011). Nøkkelfritt nøkkelhull.
  • Hansen, Håvard (2011). Rogalandsungdom på inkassotoppen. Stavanger Aftenblad (aftenbladet.no). [Avis]; 2011-04-14.
  • Hansen, Håvard (2011). Sett smaken på prøve.
  • Hansen, Håvard (2011). Stadig flere eldre får gjeldsproblemer. NRK P1, Her og Nå. [Radio]; 2011-08-09.
  • Hansen, Håvard (2011). Økende gjeldsproblemer blant de over 60 år. NRK P1, Dagsnytt. [Radio]; 2011-08-09.
  • Hansen, Håvard (2011). Økte gjeldsproblemer blandt eldre. NRK P2, Nyhetsmorgen. [Radio]; 2011-08-09.
  • Hansen, Håvard; Blindheim, Trond (2011). Bønder uten nåde.
  • Hansen, Håvard; Sallis, James E. (2011). Pangasius in Norway: Study finds extrinsic cues influence consumer jugdments & purchases.
  • Hansen, Håvard (2009). Holdninger, epletrær, og svart arbeid.
  • Hansen, Håvard (2008). Hva er retferdig rente?.
  • Hansen, Håvard (2008). Ja til Jens på skjermen. Dagsavisen.no. [Internett]; 2008-12-12.
  • Hansen, Håvard (2008). Mener norske forbrukere er lettlurte. e24.no. [Internett]; 2008-12-04.
  • Hansen, Håvard (2007). Blir dette for sterk kost?. dinside.no. [Internett]; 2007-11-24.
  • Hansen, Håvard (2007). For de skal arve jorden....
  • Hansen, Håvard (2007). Forbrukeratferd: Hva driver oss?. Rotary Egersund;
  • Hansen, Håvard; Samuelsen, Bendik Meling; Silseth, Pål Rasmus (2007). Customer Perceived Value in B-t-B Service Relationships: Investigating the Importance of Corporate Reputation. Handelshøyskolen BI; 2007-04-26 - 2007-04-27.
  • Hansen, Håvard (2006). Den opplevelseshungrige forbruker. Handelshøyskolen BI;
  • Hansen, Håvard (2006). Fortsatt stor tiltro til kjøttbransjen. nrk.no. [Internett]; 2006-03-08.
  • Hansen, Håvard (2006). Godt norsk? Ja, særlig!.
  • Hansen, Håvard (2006). Lisensmagiens hemmelighet.
  • Hansen, Håvard (2006). Når man roper i skogen får man kongler i hodet: Noen tanker om meglerbransjens rykte. Forbrukerrådet; 2006-11-29 - 2006-11-30.
  • Hansen, Håvard (2006). Pengepersonlighet. NRK P1 Norgesglasset. [Radio]; 2006-01-16.
  • Hansen, Håvard (2006). Provisjonslønn gir turbogutter. bt.no. [Internett]; 2006-01-24.
  • Hansen, Håvard (2006). Sex på offentlig sted.
  • Hansen, Håvard (2006). Tollere, fariseere og eiendomsmglere.
  • Hansen, Håvard (2006). Tullball om tøysete statsråd.
  • Hansen, Håvard (2005). Bill.mrk: Dårlig hukommelse.
  • Hansen, Håvard (2005). Feng Shui-megleren. aftenposten.no. [Internett]; 2005-11-17.
  • Hansen, Håvard (2005). Frynsete meglerrykte. Aftenposten.no. [Internett]; 2005-11-18.
  • Hansen, Håvard (2005). Julegavehandel. NRK P1 Rogaland. [Radio]; 2005-12-15.
  • Hansen, Håvard (2005). Merkevaren og dens innhold. Norske Fag- og Friskolers Landsforbund;
  • Hansen, Håvard (2005). Reklamefilm UiS. NRK P1 Morgenlokalen. [Radio]; 2005-02-11.
  • Hansen, Håvard (2005). Tine-Ica saken. NRK P1 Ettermiddagslokalen. [Radio]; 2005-02-23.
  • Hansen, Håvard (2005). Å selge politikk som sjampo.
  • Hansen, Håvard (2004). Juletilbud meglertjenester. NRK P1 Morgenlpkalen. [Radio]; 2004-12-08.
  • Hansen, Håvard (2004). Lidl satser alt. dn.no. [Internett]; 2004-01-24.
  • Hansen, Håvard (2003). Markedsføring av tekniske tjenester. Norske Boligbyggelags Landsforbund;
  • Hansen, Håvard; Hem, Leif Egil (2003). Brand Extension Evaluations: The Effects of Affective Commitment, Involvement, Price Consciousness and Preference for Bundling in the Extension Category. Association for Consumer Research; 2003-10-08 - 2003-10-12.
  • Hansen, Håvard; Samuelsen, Bendik Meling; Lorentzen, Bengt Gunnar (2003). Is Being Good Better Than Being Cheap, or is Being Cheap Better Than Being Good?”,. Association for Consumer Research; 2003-10-08 - 2003-10-12.
  • Sandvik, Kåre; Samuelsen, Bendik M.; Hansen, Håvard (2002). Antecedents and consequences of moral ties in close marketing relationships. 2002-05-16 - 2002-05-18.
  • Hansen, Håvard; Sandvik, Kåre; Selnes, Fred (2001). When Customers Develop Commitment to the Service Employee: Exploring the Direct and Indirect Effects on the Propensity to Stay. 2001-10-11 - 2001-10-14.
  • Hansen, Håvard; Sandvik, Kåre; Selnes, Fred (2001). When consumers develop commitment to the service employee: Exploring the direct and indirect effects on the propensity to stay. Association for Consumer Research; 2001-10-11 - 2001-10-14.
  • Aakre, Pål; Hansen, Håvard (2000). MRK 9860 Markedsanalyse: Studieguide.
  • Hansen, Håvard (2000). Alle nettbankene like triste.
  • Hansen, Håvard (2000). Besettende spill skal markedsføre mobiltelefoner.