Et profilbilde

Stipendiat
Dieuwer Ten Braak { "honorific-suffix": "Stipendiat", "fn": "Dieuwer Ten Braak", "tel": "Telefon: 51832943", "email": "dieuwer.t.braak@uis.no" }

Avdeling/enhet Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt/senter Læringsmiljøsenteret
Læringsmiljøsenteret - Stavanger
Rom HG Q-351

Undervisning

Forskningsområder

Utvalgte publikasjoner

Pågående forskning

Arbeidserfaring

Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)

  • Lenes, Ragnhild; Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2015). Playful learning på norsk. Første steg. ISSN 1504-1891. Hefte 4. s. 43-47.
  • Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2016). Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. GAN Aschehoug. ISBN 9788249218523. 227 s.
  • Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2017). The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway. 2017-04-06 - 2017-04-08.
  • ten Braak, Dieuwer (2017). From Kindergarten to First Grade: Associations between the Development of Self-regulation and Academic Skills.
  • ten Braak, Dieuwer (2017). Selvregulering; utvikling i tidlig alder..
  • ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane (2017). Developmental Pathways to Reading and Math: the Role of Attentional and Behavioral Control. 2017-08-29 - 2017-09-02.
  • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2017). Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring..
  • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2017). Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring prosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring..
  • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Idsøe, Thormod (2017). Examining developmental pathways between self-regulation and academic skills in Norway. 2017-04-06 - 2017-04-08.
  • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2017). Agderprosjektet.
  • Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2016). Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring. Agderprosjektet; 2016-06-06.
  • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan (2016). From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills. UiS;
  • Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan (2016). From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills. EARLI; 2016-06-29 - 2016-07-01.
  • Lenes, Ragnhild; Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2015). Playful learning på norsk.
  • ten Braak, Dieuwer (2015). Selvregulering; utvikling i tidlig alder. Agderprosjektet; 2015-09-21 - 2015-09-24.
  • ten Braak, Dieuwer (2015). Selvregulering: utvikling i tidlig alder 2. Agderprosjektet; 2015-11-02 - 2015-11-05.