Et profilbilde

Assistant Professor
Silje Eikanger Kvalø { "honorific-suffix": "Assistant Professor", "fn": "Silje Eikanger Kvalø", "tel": "Telephone: +47 51833592", "email": "silje.e.kvalo@uis.no" }

Faculty Faculty of Arts and Education
Department Department of Education and Sports Science
Room HG R-304

Research fields

Selected publications

Research in progress

Work experience

Scientific publications (from Cristin)

  • Kvalø, Silje Eikanger (2018). Fysisk aktivitet i skolen: en intervensjonsstudie. Universitetet i Stavanger. 170 p.
  • Kvalø, Silje Eikanger (2019). Physically active lessons: barriers and facilitators for implementation. Universitetet i Stavanger; 2019-01-08 - 2019-01-12.
  • Kvalø, Silje Eikanger (2018). Fysisk aktivitet i skolen. Bogafjell skole;
  • Dyrstad, Sindre Mikal; Kvalø, Silje Eikanger (2016). Fysisk aktivitet som pedagogisk innlæringsmetode i skolen. Erfaringer fra lokale, nasjonale og internasjonale studier. Universitetet i Stavanger; 2016-02-03.
  • Kvalø, Silje Eikanger (2016). Aktiv skole. Ryfylket friluftslivråd og Rogaland Fylkeskommune;
  • Kvalø, Silje Eikanger (2016). Effect of increased school- based physical activity at children’s executive function. The «Active school» study. American College of Sport and Medicine; 2016-05-31 - 2016-06-04.
  • Kvalø, Silje Eikanger (2016). Gir økt fysisk aktivitet bedre læring?. Forskningsrådet;
  • Nyberg, Elin; Kvalø, Silje Eikanger; Dyrstad, Sindre Mikal (2016). Lærer mer med fysisk aktivitet i mattetimene.
  • Sund, Steinar; Kvalø, Silje Eikanger; Seljebotn, Per Helge; Dyrstad, Sindre Mikal (2016). Bedre i matte med fysisk aktivitet.
  • Kvalø, Silje Eikanger (2015). Executive cognitive functions mediate a relationship between aerobic fitness and skills in mathematics among fifth grade pupils. Norges Idrettshøgskole; 2015-03-11 - 2015-03-13.
  • Kvalø, Silje Eikanger; Seljebotn, Per Helge (2015). Presentasjon av studien Aktiv skole. Nasjonalt folkehelseinstitutt;
  • Kvalø, Silje Eikanger (2014). Executive cognitive function mediate a relationship between aerobic fitness and calculation among fifth graders. Norges idrettshøgskole; 2014-03-11 - 2014-03-13.