Et profilbilde

Professor
Mari Rege { "honorific-suffix": "Professor", "fn": "Mari Rege", "tel": "Telephone: +47 51833721", "email": "mari.rege@uis.no" }

Faculty UiS Business School
Department Department of Economics and Finance
Room EOJ SV-231
Web www.uis.no/rege

Courses taught

Research fields


Selected publications


Research in progress


Work experience

Professor of Economics, University of Stavanger, Norway,

February 2009-

 

Professor II, University of Oslo-ESOP, Norway,

March 2009-

 

Economist, Statistics Norway, Research Department, Norway,

May 2004-

 

Op-Ed columnist in the main Norwegian newspaper, Aftenposten,

June 2008 -

 

Associate Professor of Economics, University of Stavanger, Norway,

May 2006-February 2009

 

Assistant Professor of Economics, Case Western Reserve University, USA,

Jan 2002-May 2006

 

Lecturer in microeconomics, University of Oslo,

Jan-June 1999 and Aug-Sep 1999

Scientific publications (from Cristin)

  • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2018). Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. GAN Aschehoug. ISBN 978-82-492-1963-6. 231 p.
  • Rege, Mari (veileder); Gjedrem, William Gilje (2016). Feedback and Performance Experiments in Behavioral Economics. UiS.
  • Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2016). Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. GAN Aschehoug. ISBN 9788249218523. 227 p.
  • Rege, Mari; Mogstad, Magne (2013). Barnehagens betydning for vanskeligstilte barn. Barne -, ungdoms- og familie direktoratet. 7 p.
  • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S. (2018). Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. 2018-08-07.
  • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S. (2018). Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. 2018-07-18.
  • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S. (2018). Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. 2018-04-11.
  • Bettinger, Eric Perry; Rege, Mari; Auestad, May Linn (2018). Impact of Teachers’ Mindset on Students’ Outcomes. 2018-03-07 - 2018-03-08.
  • Rege, Mari (2018). Betydningen av sosiale og emosjonelle kompetanser for å lykkes med skolearbeidet.
  • Rege, Mari (2018). Bort fra fristelse.
  • Rege, Mari (2018). Det er noe med Osloskolen.
  • Rege, Mari (2018). Forsterker forskjeller.
  • Rege, Mari (2018). Kompetanse for omstilling.
  • Rege, Mari (2018). Kompetanse for omstilling. Vestfold fylkeskommune;
  • Rege, Mari (2018). Kompetanse for omstilling. Hvordan kan vi forberede barn og unge til å møte et arbeidsmarked i stadig endring?. KS;
  • Rege, Mari (2018). Lansering av "Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg for Agderprosjektet". [Radio]; 2018-05-07.
  • Rege, Mari (2018). Læringsglede.
  • Rege, Mari (2018). Undergraver velferdsstaten.
  • Rege, Mari (2018). Virketrang.
  • Rege, Mari; Auestad, May Linn (2018). Intervensjon om lærende tankesett - Få lærerne med på laget. Akershus fylkeskommune og UiS;
  • Rege, Mari; Auestad, May Linn (2018). Intervensjon om lærende tankesett - Få lærerne med på laget. Rogaland fylkeskommune og UiS;
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar (2018). Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway. HH UiS;
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar (2018). Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway. UiS and NHH; 2018-06-04 - 2018-06-05.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar (2018). Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway. 2018-06-11 - 2018-06-12.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar (2018). Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway. EALE; 2018-09-13 - 2018-09-15.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2018). Status i Agderprosjektet og Lekbasert læring.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2018). Statusrapport for Agderprosjektet og Lekbasert læring. Vest-Agder fylkeskommune;
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2018). Tidleg innsats i barnehagen – Gjør vi nok i Norge?.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. SOFI;
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. CES Ifo; 2018-08-30 - 2018-08-31.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. VATT Institute;
  • Rege, Mari; Yeager, David S.; Ludvigsen, Sten Runar (2018). Hvordan utvikle en skole som fostrer lærende tankesett?. Rogaland og Akershus fylkeskommune;
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. UiS and NHH; 2018-06-04 - 2018-06-05.
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Kalil, Ariel; McClelland, Megan (2018). Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State. Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning; 2018-03-21.
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Votruba, Mark E (2018). Variation in Center Quality in a Universal Publicly Subsidized and Regulated Childcare System. European Association of Labor Economists; 2018-09-13 - 2018-09-15.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2018). Agderprosjektet passer for både barnehage og første klasse.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2018). Mer læring og mindre skole i barnehagen. www.uis.no. [Internet]; 2018-05-07.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2018). Mål: Et bedre læringsgrunnlag før skolestart.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2018). Passer for både barnehage og første klasse.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2018). Slik kan femåringer leke seg til læring. forskning.no. [Internet]; 2018-05-07.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Votruba, Mark E (2018). Barnehagen som pedagogisk virksomhet. Får femåringer samme muligheter på tvers av barnehager. Resultater fra Agderprosjektet.. Universitetet i Stavanger; 2018-02-07.
  • Størksen, Ingunn; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rege, Mari (2018). Går ikke i barnehage for å bli flinke.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Ludvigsen, Sten Runar; Bettinger, Eric Perry; Yeager, David S. (2017). Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. Economics of Child Development. HH UiS and NHH; 2017-05-15 - 2017-05-16.
  • Bettinger, Eric Perry; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Ludvigsen, Sten Runar; Yeager, David S. (2017). Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. 2017-10-18.
  • Rege, Mari (2017). Betydningen av sosiale og emosjonelle kompetanser for å lykkes med utdanning og arbeid. RFK; 2017-03-29.
  • Rege, Mari (2017). Evne til samspill trumfer master.
  • Rege, Mari (2017). Fremtidens kompetanser. KS Hedmark og Oppland; 2017-08-15.
  • Rege, Mari (2017). Fremtidens kompetanser. Strandaskolen; 2017-08-15.
  • Rege, Mari (2017). Fremtidens kompetanser. Drammen kommune; 2017-06-01.
  • Rege, Mari (2017). Hva er sosiale og emosjonelle ferdigheter?. KD;
  • Rege, Mari (2017). Hvordan forebygge økte sosiale ulikheter?. Stavanger kommune; 2017-05-29.
  • Rege, Mari (2017). Kompetanse for omstilling. Kompetanse Norge;
  • Rege, Mari (2017). Kompetanse for omstilling. Kåkå;
  • Rege, Mari (2017). Koneemne versus karriere.
  • Rege, Mari (2017). Kvoter mot middelmådige menn.
  • Rege, Mari (2017). Livets lyse side.
  • Rege, Mari (2017). Lærende tankesett. KS Rogaland; 2017-05-18.
  • Rege, Mari (2017). Satt i bås.
  • Rege, Mari (2017). Sosiale og emosjonelle kompetanser. KS Rogaland; 2017-01-17.
  • Rege, Mari (2017). Stiftelsen som endringsagent. 2017-05-22.
  • Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith (2017). En gang til om norm for lærertetthet og forutsigbarhet.
  • Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith (2017). Kunnskap om lærertetthet.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Størksen, Ingunn; Votruba, Mark E (2017). School Readiness in a Welfare State With Publicly Subsidized Universal Childcare. Private barnehagers Landsforbund; 2017-11-02.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2017). Klar for å lære! Gode barnehager gir barn bedre muligheter til å lykkes i skolen.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2017). Tidlig innsats og kvalitet i barnehagen. Forskningsrådet;
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy (2017). JA TAKK BEGGE DELER! Fri lek og veiledet lek i barnehagen. Utviklingsforum AS; 2017-05-23.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy (2017). School Readiness in a Welfare State with Publicly Subsidized Universal Childcare. Aarhus University; 2017-08-03.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2017). Ja - la oss hegne om leken!.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2017). Status i Agderprosjektet og RogaBarn - hvor langt har disse prosjektene kommet?. Kunnskapsdepartementet; 2017-06-01.
  • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2017). Agderprosjektet.
  • Rege, Mari (2016). Bedre barnehage er ikke gratis.
  • Rege, Mari (2016). Betydningen av sosiale og emosjonelle kompetanser for å lykkes i arbeidslivet. 2016-11-24.
  • Rege, Mari (2016). Foreldredulting.
  • Rege, Mari (2016). Først vennskap,så kunnskap.
  • Rege, Mari (2016). Inkluderende skoleliv.
  • Rege, Mari (2016). Klar for å lære. Statped; 2016-12-01.
  • Rege, Mari (2016). «Klar for å lære!». 2016-08-17.
  • Rege, Mari (2016). Menns sårbarhet.
  • Rege, Mari (2016). Nedbrytende asylpolitikk.
  • Rege, Mari (2016). Urolige elever koster oss dyrt.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2016). Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. Statistics Norway; 2016-11-24 - 2016-11-25.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2016). Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. Universitetet i Bergen; 2016-11-16.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Størksen, Ingunn (2016). Samtykke i forskningsprosjekt på registerdata.
  • Størksen, Ingunn; Lea, Åse; Lunde, Svanaug; Rege, Mari (2016). Investering i viten med Vitensenteret.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2016). Hva selvregulering er.
  • Rege, Mari (2015). Agder viser vei.
  • Rege, Mari (2015). Agderprosjektet. 2015-02-11.
  • Rege, Mari (2015). Agderprosjektet. 2015-02-10.
  • Rege, Mari (2015). "Agderprosjektet. Et randomisert og kontrollert forsøk om hva som er viktig innhold i barnehagen". NFR; 2015-09-17.
  • Rege, Mari (2015). Avskaff karakterer i orden og oppførsel.
  • Rege, Mari (2015). Fremtidens skole.
  • Rege, Mari (2015). Hjernetrim.
  • Rege, Mari (2015). Kunnskap er ikke nok.
  • Rege, Mari (2015). Kvinnens plass.
  • Rege, Mari (2015). Menns erfaring med kvinner.
  • Rege, Mari (2015). Middagstid.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2015). Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separation. UC SanDiego; 2015-10-26.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2015). Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separation. UC Berkeley, NHH, UiS; 2015-12-07 - 2015-12-08.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2015). Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separations. Department of Economics, Stockholm University;
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2015). Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separations.
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari (2015). Lagging behind the Joneses. UiB; 2015-01-05 - 2015-01-06.
  • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Votruba, Mark; Telle, Kjetil Elias; Nilsen, Stein Tore (2014). Trapped in Treatment: The Effects of Sick Leave on Long Term Labor Market Attachment. CINCH Academy; 2014-05-24 - 2014-05-30.
  • Rege, Mari (2014). The Agderproject: Intervention design. 2014-12-03 - 2014-12-05.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2014). Lek og lær.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2014). Skal bedre levekår på Sørlandet - Mer læring i barnehagen (s.1 og s.6). Fædrelandsvennen. [Newspaper]; 2014-05-30.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn (2014). Vil gi mer læring i barnehagen. NRK TV - Distriktsnyheter Sørlandet. [TV]; 2014-02-05.
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari (2014). Lagging behind the Joneses. NFR; 2014-11-26 - 2014-11-27.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2014). Agderprosjektet - åpen for diskusjon.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2014). Agder-prosjektet i barnehagen - Svar til Barnehagelærer Hilde Tellefsens innlegg i Lillesands-Posten.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2014). Femåringene skal trenes før skolestart - Stavangerforskere får 42 millioner kroner til forskning. Stavanger Aftenblad. [Newspaper]; 2014-05-30.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2014). Fremtidens barnehage.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2014). Hva er Agderprosjektet?.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2014). Hvor står Agderprosjektet?.
  • Størksen, Ingunn; Rege, Mari (2014). Viktig barnehageforskning.
  • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Telle, Kjetil; Votruba, Mark (2013). The Intergenerational Transfer of the Employment Gender Gap. 2013-12-18.
  • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Vortuba, Mark (2013). Nobody Home: The Effect of Maternal Labor Force Participation on Long Term Child Outcomes. 2013-06-18 - 2013-06-19.
  • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Votruba, Mark (2013). Maternal Employment and Children’s Educational Attainment. 2013-01-07 - 2013-01-08.
  • Rege, Mari (2013). Barnehagensmuligheter: Etsamfunnsøkonomiskperspektiv påbarnehagen. 2013-10-10.
  • Rege, Mari (2013). Barnehagensmuligheter: Etsamfunnsøkonomiskperspektiv påbarnehagen. 2013-10-09.
  • Rege, Mari (2013). Barnehagensmuligheter: Etsamfunnsøkonomiskperspektiv påbarnehagen. 2013-08-29.
  • Rege, Mari (2013). Dårlig samfunnsøkonomi.
  • Rege, Mari (2013). Kontantstøtte ga karakterhopp.
  • Rege, Mari (2013). Kvinner og kår.
  • Rege, Mari (2013). Motivasjon og måling.
  • Rege, Mari (2013). Som far, såsønn: Hvorfor erfamiliebakgrunn såviktig for å lykkes iutdanningsløpet ogarbeidslivet?. 2013-11-13.
  • Rege, Mari (2013). The IntergenerationalTransfer of theGender Gap in LaborForce Participation. 2013-05-03.
  • Rege, Mari (2013). Ulykkelige karrierekvinner.
  • Rege, Mari (2013). Utilsiktede virkninger.
  • Rege, Mari (2013). Verdien av en god lærer.
  • Rege, Mari (2012). Adferd i velferdsstaten – teori og empiri. Finansdepartementet; 2012-06-16.
  • Rege, Mari (2012). Er våre velferdsordninger bærekraftige?. Rogaland Høyre; 2012-02-22.
  • Rege, Mari (2012). Er våre velferdsordninger bærekraftige? En studie om smitteeffekter. KS; 2012-02-12.
  • Rege, Mari (2012). Et samfunnsøkonomisk perspektiv på barnehager. Fylkesmannen i Aust Agder; 2012-09-09.
  • Rege, Mari (2012). Fanget i hjemmet.
  • Rege, Mari (2012). Har velferdsstaten en øvre grense?. KS; 2012-02-13.
  • Rege, Mari (2012). Kollegers lønn kan påvirke motivasjonen.
  • Rege, Mari (2012). Konkurranseutsatte kvinner.
  • Rege, Mari (2012). Muligheter er urettferdig fordelt.
  • Rege, Mari (2012). Nedbemannet far.
  • Rege, Mari (2012). Nedbemanningens pris – Hva skjer med den som mister jobben?. 2012-09-20.
  • Rege, Mari (2012). Orker ikke, klarer ikke, kan ikke.
  • Rege, Mari (2012). Snøball-effekten, lørdagsintervjuet. Stavanger Aftenblad. [Newspaper]; 2012-11-24.
  • Rege, Mari (2012). Som far, så sønn. NFR; 2012-09-15.
  • Rege, Mari (2012). The Intergenerational Transmission of Work Force Attachment: An Investigation of Mechanisms. Arbeidsdepartementet; 2012-09-14.
  • Rege, Mari (2012). Trygd smitter. NHO; 2012-03-20.
  • Rege, Mari (2012). Trygd som smitter. NAV; 2012-03-12.
  • Rege, Mari (2012). Tveegget tillit.
  • Rege, Mari (2012). Utsettelser på arbeidsplassen. Hedmark Sparebank; 2012-02-20.
  • Rege, Mari (2012). Veksten -og folk. 2012-01-04.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2012). Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Quitting. UiS/UiB; 2012-06-11 - 2012-06-13.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2012). Lagging behind the Joneses: The impact of relative earnings on job quitting. NFR; 2012-02-27.
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari (2012). Lagging behind the Joneses: The impact of relative earnings on job quitting. Samfunnsøkonomene; 2012-01-03 - 2012-01-05.
  • Fiva, Jon H.; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2011). Engasjert pappa.
  • Rege, Mari (2011). Bedre på skolen.
  • Rege, Mari (2011). Glasstaket og ekteskapet.
  • Rege, Mari (2011). Handlekraft i blinde.
  • Rege, Mari (2011). Home with Mom: The effects of Stay-at-Home Moms on Children Long-Run Educational outcomes. 2011-08-28.
  • Rege, Mari (2011). Home with Mom: The effects of Stay-at-Home Moms on Childrens Long-Run Educational Outcomes. 2011-03-15.
  • Rege, Mari (2011). Home with Mom: The effects of stay-at-home Moms on Childrens Long-Run Educational outcomes. 2011-09-23.
  • Rege, Mari (2011). Kanskje nivådeling er svaret?.
  • Rege, Mari (2011). Kjønnsroller fra fortiden.
  • Rege, Mari (2011). Kvinner skyr konkurranse.
  • Rege, Mari (2011). Noen velger trygd.
  • Rege, Mari (2011). Når bedriften legger ned - Hva skjer i familien?. NHO; 2011-09-15.
  • Rege, Mari (2011). Slik kan barna ta skade av foreldrekonflikter.
  • Rege, Mari (2011). Tidlig læring og sosial mobilitet. Norske barns muligheter til å lykkes i utdanningsløpet og arbeidslivet. Utdanningsforbundet; 2011-05-12.
  • Rege, Mari (2011). Tidlig læring og sosial mobilitet. Norske barns muligheter til å lykkes i utdanningsløpet og arbeidslivet. Jæren DPS; 2011-09-21.
  • Rege, Mari (2011). Trygd smitter. KS Rogaland; 2011-02-06.
  • Rege, Mari (2011). Utsettelser på arbeidsplassen.
  • Rege, Mari (2011). Velferd smitter. NHO; 2011-05-05.
  • Rege, Mari (2011). Velferd som smitter. NHO; 2011-01-03.
  • Rege, Mari (2011). Velferd som smitter. NHO; 2011-02-05.
  • Rege, Mari (2011). Velferd som smitter. NHO; 2011-03-15.
  • Rege, Mari (2011). Velferd som smitter. NHO; 2011-03-12.
  • Rege, Mari (2011). Velferd som smitter. NHO; 2011-04-14.
  • Rege, Mari (2011). Velferd som smitter. NHO; 2011-04-12.
  • Rege, Mari (2011). Vi går glipp av viktig forskning.
  • Rege, Mari (2011). Vi har for mange trygdede. Stavanger Aftenblad. [Newspaper]; 2011-01-06.
  • Rege, Mari (2010). Bedre barnehager betyr færre uføre. [Newspaper]; 2010-02-16.
  • Rege, Mari (2010). Den oljesmurte økonomien. [Newspaper]; 2010-06-09.
  • Rege, Mari (2010). Dyrekjøpt likestilling.
  • Rege, Mari (2010). Dyrekjøpt likestilling.
  • Rege, Mari (2010). Hvor går grensen?.
  • Rege, Mari (2010). Hvor går grensen?.
  • Rege, Mari (2010). Likelønn er bra for barna.
  • Rege, Mari (2010). Likelønnskampen må starte hjemme. [Newspaper]; 2010-03-09.
  • Rege, Mari (2010). Mari i multippel likevekt. [Newspaper]; 2010-09-24.
  • Rege, Mari (2010). Noko er sjukt her. [Newspaper]; 2010-11-26.
  • Rege, Mari (2010). Noko er sjukt her. [Newspaper]; 2010-11-26.
  • Rege, Mari (2010). Når far flytter bort.
  • Rege, Mari (2010). Når far flytter bort.
  • Rege, Mari (2010). Rogaland minst likestilt i inntekt. [Newspaper]; 2010-11-03.
  • Rege, Mari (2010). Tid med pappa og likelønn.
  • Rege, Mari (2010). Tiltaksløs tiltakspakke.
  • Rege, Mari (2010). Tiltaksløs tiltakspakke.
  • Rege, Mari (2010). Utdanner seg mer når far bor borte. [Newspaper]; 2010-07-10.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2010). Pappaperm viktig for karriere og inntekt. [Newspaper]; 2010-10-24.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2010). Se, pappapermisjonen virker. [Newspaper]; 2010-01-12.
  • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy (2010). Som far, så lønn. [Newspaper]; 2010-07-10.
  • Rege, Mari; Telle, Kjetil (2010). Menn takler nedbemanning dårligst. [Newspaper]; 2010-03-05.
  • Havnes, Tarjei; Mogstad, Magne; Rege, Mari; Cappelen, Ådne (2009). Ukritisk kritisk om barnehager.
  • Rege, Mari (2006). Information Technology and Information Overload in Health Care. 2006-01-05 - 2006-01-08.
  • Rege, Mari (2006). Sosiale normer og tilgang til uføretrygd. 2006-11-06 - 2006-11-07.
  • Rege, Mari (2006). The Effect of Plant Downsizing on Disability Pension Utilization. 2006-05-18 - 2006-05-21.
  • Rege, Mari; Telle, Kjetil (2006). Uføretrygd smitter. [Newspaper]; 2006-11-06.