Et profilbilde

Assistant Professor
Paolo Haaland Scarbocci { "honorific-suffix": "Assistant Professor", "fn": "Paolo Haaland Scarbocci", "tel": "Telephone: +47 51832089", "email": "paolo.h.scarbocci@uis.no" }

Faculty Faculty of Arts and Education
Department National Centre for Reading Education and Research
Department for national assignments
Room OD B-24106

Courses taught

Research fields

Selected publications

Research in progress

Work experience

Scientific publications (from Cristin)

  • Rønningsbakk, Lisbet; Arstorp, Ann-Therese; Bøen, Elin; Scarbocci, Paolo Haaland (2018). Fremtidens klasserom i lærerutdanningen. NTNU; 2018-05-07 - 2018-05-09.
  • Scarbocci, Paolo Haaland; Bentsen, Edle Inga (2017). Lese- og skrivevansker på 1. og 2. årstrinn - Økt 2: Når elever strever med å lese ord..
  • Scarbocci, Paolo Haaland; Færevaag, Margaret Klepstad; Bjerkan, Kirsten Meyer; Refvik, Linda; Wagner, Åse Kari H. (2017). Språkvansker (barnehage).
  • Scarbocci, Paolo Haaland; Nygard, Arne Olav (2017). Digital lesing og elevsentrert undervisning. Lill Harriet Koi. Telemark Fylkeskommune; 2017-02-02.
  • Scarbocci, Paolo Haaland; Sæbø, Johanne Ur (2017). Elever med IOP i de fleste fag.
  • Scarbocci, Paolo Haaland; Sæbø, Johanne Ur; Brenne, Hilde; Vikebø, Hilde; Wahl, Hilde Terese; Midtgård Johansen, Jarle (2017). Språkvansker (barnetrinn).
  • Scarbocci, Paolo Haaland; Håland, Anne; Aasen, Marit (2016). Lesing og skriving i norskfaget.
  • Mossige, Margunn; Scarbocci, Paolo Haaland (2015). Lesing og selvregulering i tverrfaglig prosjektarbeid i Medier og kommunikasjon. Utd; 2015-11-30 - 2015-12-02.
  • Scarbocci, Paolo Haaland (2016). Språkløyper, 2016-2019 - Å lesa i norskfaget (fagfilm). Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking, Universitetet i Stavanger (UiS). Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking, Universitetet i Stavanger (UiS).