Et profilbilde

Research Fellow
Maren Stabel Tvedt { "honorific-suffix": "Research Fellow", "fn": "Maren Stabel Tvedt", "tel": "Telephone: +47 51832932", "email": "maren.s.tvedt@uis.no" }

Faculty Faculty of Arts and Education
Department Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education

Research fields

Selected publications

Research in progress

Work experience

Scientific publications (from Cristin)

  • Stornes, Tor; Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin (2013). Best med test? Et motivasjonsteoretisk perspektiv på bruk av normative tester i grunnskolen. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. Volume 97. Booklet 4-5. p. 315-325.
  • Størksen, Ingunn; Ellingsen, Ingunn T; Tvedt, Maren Stabel; Idsøe, Ella Maria C. (2013). Norsk vokabulartest (NVT) for barn i overgangen mellom barnehage og skole : psykometrisk vurdering av en nettbasert test. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. Volume 78. Booklet 4. p. 41-54.
  • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel (2017). Evalueringen av forsøket uten karakterer i orden og atferd i videregående skoler i Rogaland 2016–2017. Læringsmiljøsenteret. ISBN 978-82-7578-059-9. 52 p.
  • Fandrem, Hildegunn; Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin (2018). Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relation. International Society for Study of Behavioural Development; 2018-07-15 - 2018-07-19.
  • Tvedt, Maren Stabel (2018). Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relations. Universitetet i Stavanger; 2018-06-20.
  • Tvedt, Maren Stabel (2018). Perceived learning environment in upper secondary school: Its' contribution to motivation, mental health and school completion. University of Stavanger; 2018-05-23.
  • Tvedt, Maren Stabel (2018). Skolevise tilbakemeldinger fra Se videre-prosjektet. Endringer i opplevelse av læringsmiljø, motivasjon og psykisk helse fra T1-T3.. Læringsmiljøsenteret; 2018-06-10 - 2019-01-15.
  • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel (2017). Hva skjer når skoler kutter ut karakterer i orden og atferd?. Universitet i Stavanger. [Internet]; 2017-12-21.
  • Tvedt, Maren Stabel (2017). Emotional engagement and disaffection among upper secondary school students: the role of the learning environment. UiS; 2017-06-21.
  • Tvedt, Maren Stabel (2017). Hva skjer når skoler dropper karakterer i orden og atferd?. Forskning.no. [Internet]; 2017-12-21.
  • Tvedt, Maren Stabel (2017). Tilbakemelding på skolevise resultater i Se videre-prosjektet. UiS; 2017-06-21 - 2017-06-22.
  • Tvedt, Maren Stabel (2016). The learning environment in upper secondary school: It’s contribution to motivation, mental health and school completion. Programområde Læringsmiljø og psykisk helse; 2016-09-05.
  • Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin (2016). Dobbelt så mange elever føler at de ikke passer inn i skolen.