Stipendiat
Olaug Strand
Avdeling/enhet | Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora |
---|---|
Institutt/senter | Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking |
Undervisning
Forskningsområder
Utdanningsvitenskap
Utvalgte publikasjoner
Pågående forskning
Doktorgradsarbeidet er knyttet til Progress In International Reading Literacy Study, PIRLS.
Arbeidserfaring
Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)
- Gabrielsen, Egil; Strand, Olaug (2017). Rammer og metoder for PIRLS 2016. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv. Universitetsforlaget. ISBN 9788215030241. s. 13-31.
- Strand, Olaug; Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål (2017). Flerspråklige elevers leseresultater. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv. Universitetsforlaget. ISBN 9788215030241. s. 75-95.
- Strand, Olaug (2018). Fleirspråklege elevar har framgang i leseresultat.
- Strand, Olaug (2018). Å få tilgang til tekst når norsk er andrespråket. Leser søker bok; 2018-10-18.
- Strand, Olaug; Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål (2017). Flerspråklige elevers leseresultater i PIRLS 2016. Lesesenteret; 2017-12-06.