Et profilbilde

Førsteamanuensis
Lars Yngve Rosell { "honorific-suffix": "Førsteamanuensis", "fn": "Lars Yngve Rosell", "tel": "Telefon: 51833432", "email": "lars.y.rosell@uis.no" }

Avdeling/enhet Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt/senter Institutt for barnehagelærerutdanning
Rom HL K-262

Forskningsområder

Utvalgte publikasjoner

Pågående forskning

Arbeidserfaring

Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)

  • Rosell, Lars Yngve; Røthle, Monika Anna (2018). Expressions in Play, Chapter 6 IN Sutherland, H. & Mukadam, Y. (EDS) Supporting Toddlers Wellbeing in Early Years Settings.. Jessica Kingsley Publishers. ISBN 978-1-78592-262-6. 28 s.
  • Rosell, Lars Yngve; Røthle, Monika Anna (2017). Småbarns trivsel, kompetanseheving for barnehagepersonale. Sandnes kommune og Institutt for barnehagelærerutdanning; 2017-12-07.
  • Røthle, Monika Anna; Rosell, Lars Yngve (2017). Listening to toddlers' voice and expressions. European Early Childhood Education Research Association; 2017-08-29 - 2017-09-01.
  • Jernes, Margrethe; Rosell, Lars Yngve; Tungland, Inger Benny Espedal (2016). Fra inspirasjon til uttrykk i barnehagelærerutdanningen - læring og danning gjennom digital animasjon.. Universitetet i Stavanger; 2016-05-02 - 2016-05-04.
  • Røthle, Monika Anna; Rosell, Lars Yngve (2016). Toddlers voice and expressions. Kingston University, Faculty of Education; 2016-03-15.
  • Rosell, Lars Yngve (2012). Encounter between peers – continuity, dissonance and alteration in the children’s communication.. EECERA; 2012-08-30 - 2012-09-01.
  • Rosell, Lars Yngve (2011). Children’s participation in the community - continuity and alteration. Values expressed in children’s communication.. EECERA; 2011-09-14 - 2011-09-17.
  • Rosell, Lars Yngve (2010). Ethical questions using video observation in a study of 1-3 years old children. Paper Presentation inside the Symposium CARING, DISCIPLINED AND DEMOCRATIC GIRLS AND BOYS IN PRE-SCHOOL. OMEP; 2010-08-11 - 2010-08-13.