Forsker
Charlotte Hancock
- Telefon: 51831128
- charlotte.hancock@uis.no
Avdeling/enhet | Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora |
---|---|
Institutt/senter | Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning |
Rom | HG N-317 |
Undervisning
Forskningsområder
Utdanningsvitenskap
Utvalgte publikasjoner
Masteroppgave
Tittel: Spesialundervisningens kunnskaps- og legitimeringsgrunnlag
Forfatter: Hancock, Charlotte Helen Haaland
Emneord: Historisk bakgrunn, normalitet og avvik, rettighetsforståelser, spesialundervisning og
videregående skole
Forlag: University of Stavanger, Norway
://brage.bibsys.no/uis/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_26964
videregående skole
Forlag: University of Stavanger, Norway
://brage.bibsys.no/uis/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_26964
Kronikk
"Behovene viktigere enn diagnosen"
Publisert i Stavanger Aftenblad 20. november 2012
http://www.aftenbladet.no/meninger/Behovene-viktigere-enn-diagnosen-3072615.html
Pågående forskning
Arbeidserfaring
Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)
- Breivik, Kyrre; Bru, Lars Edvin; Hancock, Charlotte; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Idsøe, Thormod; Solberg, Mona Elin (2017). Å bli utsatt for mobbing. En kunnskapsoppsummering om konsekvenser og tiltak.. Læringsmiljøsenteret. ISBN 978-82-7578-056-8. 244 s.
- Auestad, Gaute; Hancock, Charlotte; Roland, Erling Georg (2016). Pilotering av Elevundersøkelsen. Læringsmiljøsenteret, UIS. 20 s.
- Hancock, Charlotte; Bru, Lars Edvin; Idsøe, Ella Maria Cosmovici (2016). Which school related consequences are associated with peer victimization?. ABC National Anti-Bullying Research and Resource Centre; 2016-06-09 - 2016-06-10.