Et profilbilde

Stipendiat
Ragnhild Lenes { "honorific-suffix": "Stipendiat", "fn": "Ragnhild Lenes", "tel": "Telefon: 51832947", "email": "ragnhild.lenes@uis.no" }

Avdeling/enhet Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt/senter Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Rom HG Q-351

Undervisning

Forskningsområder

Utvalgte publikasjoner

Pågående forskning

Arbeidserfaring

Vitenskapelige publikasjoner (fra CRISTin)

  • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild (2018). Mestring, lek og læring. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-58640-9. s. 192-212.
  • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2018). Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. GAN Aschehoug. ISBN 978-82-492-1963-6. 231 s.
  • Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2016). Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. GAN Aschehoug. ISBN 9788249218523. 227 s.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. SOFI;
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. CES Ifo; 2018-08-30 - 2018-08-31.
  • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. VATT Institute;
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2018). Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State. UiS and NHH; 2018-06-04 - 2018-06-05.
  • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Kalil, Ariel; McClelland, Megan (2018). Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State. Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning; 2018-03-21.
  • Lenes, Ragnhild (2017). Lekbasert læring - språk. Lekbasert læring prosjektet; 2017-03-31.
  • Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2017). The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway. 2017-04-06 - 2017-04-08.
  • Lenes, Ragnhild (2016). Influence of gender and mother`s education on vocabulary, phonological awareness and math among Norwegian children across kindergarten and first grade. 2016-06-29 - 2016-07-01.
  • Lenes, Ragnhild (2016). Språkstimulering i førskolealder. Dialogisk lesing i praksis. Agderprosjektet; 2016-03-07 - 2016-03-10.
  • Lenes, Ragnhild (2016). Språkstimulering i førskolealder. Skriftspråkutvikling. Agderprosjektet; 2016-01-18 - 2016-01-21.
  • Lenes, Ragnhild (2016). Språkutvikling i førskolealder. Dialogisk lesing i barnehagen. Agderprosjektet; 2016-04-18 - 2016-04-19.
  • Lenes, Ragnhild (2015). Språkstimulering i førskolealder. Dialogisk lesing. Agderprosjektet; 2015-11-02 - 2015-11-05.
  • Lenes, Ragnhild (2015). Språkutvikling i førskolealder. Agderprosjektet; 2015-09-21 - 2015-09-24.
  • Lenes, Ragnhild; Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn (2015). Playful learning på norsk.