Bok: Snu-metoden mot kollektive atferdsvansker

Snu-metoden er et verktøy for lærere som har mistet kontrollen over klassen. Erling Roland har skrevet bok om metoden.

Tittel: Snu-metoden mot kollektive atferdsvansker

Forfatter: Erling Roland

Forlag: Fagbokforlaget

År: 2018

ISBN: 9788245023411

Kjøp boka

Bestill boka direkte fra forlaget eller via en bokhandel

Omslag til boka Snu-metoden av Erling
Boka om snu-metoden er skrevet av Erling Roland.

Når det er mye bråk og uro i klassen og lærerne for klassen har mistet makten, kan løsningen være den såkalte snumetoden. Det er en utprøvd metode, som blant annet går ut på at læreren får hjelp til å kartlegge elevene og gjeninnføre gode rutiner i klasserommet.

– Noe som er viktig med metoden er at lærerne for den utfordrende klassen skal få hjelp utenfra, fra noen som kan snumetoden, sier professor Erling Roland, som har skrevet boka Snu-metoden mot kollektive atferdsvansker. Han har utviklet metoden sammen med Rana PPT.

Dette skriver forlaget om boka

"Snu-metoden er en framgangsmåte for å endre klasser eller grupper med elever med alvorlige, kollektive atferdsvansker. Dette kan være mobbing av medelever, trakassering av lærere eller begge deler på en gang.

I denne boka reiser vi til Vågen skole, en fiktiv skole. Vi møter elever, lærere, foreldre, skoleledere og lokalsamfunnet. Det holder på å gå galt. Heldigvis søker skolen hjelp."