Cecilie Evertsen

Assistant Professor

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Faculty of Arts and Education
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
HG Q-363
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Exploring professionals’ perceptions of a districtwide implementation of a CLASS-related intervention in the Norwegian Early Childhood Education and Care System.

      Universitetet i Stavanger.

    • Jamour, Laneh

      (2017)

      Utryg tilknytning hos børn i børnehagen..

      Universitetet i Stavanger.

    • Jakobsen Hjelmen, Leni Vibeke

      (2017)

      Barnehagelærernes erfaringer med stimulering av selvregulering i førskolegruppen..

      Universitetet i Stavanger.

    • Evertsen, Cecilie; Tveitereid, Kirsti; Plischewski, Henning; Hancock, Charlotte; Størksen, Ingunn

      (2015)

      På leit etter læringsmiljøet i barnehagen - en synteserapport fra Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger.

      Universitetet i Stavanger.

    • Evertsen, Cecilie

      (2013)

      Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering.

      Universitetet i Stavanger.

  • Formidling
    • Evertsen, Cecilie

      (2024)

      Barns stressnivå øker:-ikke naturlig for dem å bli styrt på denne måten..

    • Evertsen, Cecilie

      (2024)

      Dagens oppdragelse gjør barn mindre robuste..

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Robuste oppvekstmiljø..

      Utdanning for Helsesykepleier UiS;

      2023-02-08.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Helsefremmende oppvekstmiljø..

      Fordypning i småbarnspedagogikk IBU, UIS,;

      2023-02-24.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      CLASS i Norge..

      Ledersamling Rekom Rogaland;

      2023-06-30.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Samspillets betydning for barn psykologiske robusthet..

      Nordisk Marte Meo kongress;

      2023-06-01.

    • Evertsen, Cecilie; Vestad, Lene; Øverland, Klara

      (2023)

      Tvinger vi fortsatt fisker til å klatre i trær?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Dagens syn på barneoppdragelse gjør barna mindre robuste, mener psykolog. Dette er de tre vanligste feilene foreldre gjør..

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Livsmestring.

      Læringsmiljøprosjektet Pulje 7;

      2023-09-21.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Hvordan påvirker krenkelser barns utvikling av robusthet?.

      Schizofrenidagene 2023 Småbarnsdagen;

      2023-11-07.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Samspillets betydning for barns utvikling av robusthet.

      Sterk Marte Meo ;

      2023-11-17.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Relasjoners betydning for barns utvikling av robusthet.

      Master i Helsesykepleier UiS;

      2023-11-10.

    • Evertsen, Cecilie

      (2023)

      Robuste oppvekstmiljø.

      Tidlig innsats Oppvekstseminar;

      2023-10-05.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Hvordan skape robuste barn og unge? .

      Helsesykepleiernes fylkessamling Rogaland;

      2022-04-28.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Interaksjonskvalitet.

      Inkluderende barnehage og skole samling (pulje 5);

      2022-04-05.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Overganger. Muligheter og utfordringer..

      Videreutdanning i pedagogikk..;

      2022-04-20.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Relasjoners betydning og barn og unges utvikling..

      Fagseminar for oppvekstsektor;

      2022-05-05.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Overgang mellom barnehage og skole..

      Fagkveld : bydel Bogafjell.;

      2022-05-09.

    • Evertsen, Cecilie; Gunnarsdottir, Hulda Mjöll; Lotte, Hansgaard; Enoksen, Elisabeth

      (2022)

      Kan vi snakke om Forandringsfabrikken?.

      Psykologisk.no.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Barnehage- og skolestart: her er ekspertens beste tips .

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Dette er spesielt viktig ved barnehagestart..

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Barn og unges psykiske helse..

      LO Konferansen 2022: Morgendagens oppvekst.;

      2022-08-13.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Livsmestring i barnehage og skole. .

      Inkluderende barnehage og skole ;

      2022-09-14.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Robuste oppvekstmiljø..

      Helsesykepleier kongressen 2022;

      2022-09-15.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Robuste oppvekstmiljø for barn og unge..

      Oppvekstleder samling;

      2022-10-06.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Samspillets betydning for barns utvikling..

      Fagdag for nettverk i stavangerbarnehagene;

      2022-11-17.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Relasjoners betydning Livsmestring i barnehage og skole.

      Skolemøte i Rogaland 2022;

      2022-11-18.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional ECEC community and development .

      Stavanger- Oxford Doctoral Conversations series;

      2022-11-29.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Dette er feilen som går igjen, ifølge forskeren..

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Ekspert svarer: Er smokk og bleier greit på stor avdeling?.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Olavs foreldre har lagt vekk mobilene – det kan gi gutten store fordeler..

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Her blir de ansatte i barnehagen observert på jobb: – Trodde de skulle synes det var litt ukomfortabelt.

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Seks uker etter fødsel var Mariela gravid igjen: – Et sjokk..

    • Evertsen, Cecilie

      (2022)

      Opplevde massiv respons:-Hadde ikke sett for oss dette..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Læring for livet. Kvalitet i barnehagen. .

    • maria, strand; Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Kvalitet i barnehagen..

      Forskning.no.

      ISSN 1891-635X.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

      (2021)

      På tide med felles innsats for barn i krisetider!.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Kapasitetsutvikling i barnehagen. Å lete etter gull i krisetid. .

      Utviklings støttende barnehage i Sandnes kommune;

      2021-04-25.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      18-åring mener barnehagen ga henne mye: – Det la et meget godt grunnlag for meg..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Robuste barn og unge- å bli emosjonelt sterk!.

      Digitalt Oppvektsseminar Bjerkreim;

      2021-04-22.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Kapasitetsbygging i organisasjonen- med fokus på motivasjon..

      Fagsamling for tilretteleggere i USB. ;

      2021-04-27.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Foreldresamarbeid- sårbare barn og familier. .

      Fagsamling i USB. ;

      2021-04-29.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Overganger i barns liv- muligheter & utfordringer. .

      Foreldreseminar: Overgang fra barnehage til skole. ;

      2021-05-05.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Sårbare barn. Hvem er de, egentlig? .

      Fagseminar ;

      2021-05-11.

    • Hansen, Joakim Evensen; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2021)

      Læring for livet - Kvalitet i barnehagen.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Positivt klima for barn og unge. Forskningen bak de betydningsfulle tingene i hverdagen..

      Fagdag for CLASS observatører.;

      2021-06-15.

    • Størksen, Ingunn; Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Barnehagestart kan være tøft for mange ettåringer.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

      s.30-30.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Familiekonflikt, med Vigdis Hjorth..

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Familiefred for enhver pris? Forfattersamtale med Vigdis Hjorth..

      Forskningsdagene UiS;

      2021-09-23.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Forskningsdagene på UiS..

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Livsmestring hos barn og unge..

      Praksislærerdagen;

      2021-10-06.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Positivt klima- samspillskvalitet i barnehagen. .

      Utviklings støttende barnehage- USB. ;

      2021-11-12.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Livsmestring: robuste barn- å bli emosjonelt sterk. .

      Fagseminar Livsmestring;

      2021-11-12.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Livsmestring hos barn og unge. .

      Læringsmiljøprosjektet pulje 5.;

      2021-10-26.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Betydningen av trygg tilknytning for barn og unge..

      Forelesning: Master i spesialpedagogikk ved UiS;

      2021-08-24.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Velferdsuniversitet: Livsmestring..

      Velferdsuniversitetet UiS;

      2021-04-30.

    • Evertsen, Cecilie

      (2021)

      Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona..

    • Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn

      (2020)

      Hvem er de sårbare barna?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- robust psykisk helse. .

      Spesial pedagogikk Masterprogram;

      2020-09-09.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- Robust psykisk helse hos barn og unge..

      Læringsmiljøprosjektet Utdanningsdirektoratet, Pulje 4. ;

      2020-09-01.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- robusthet hos barn og unge..

      «inkluderende barnehage- og skolemiljø» i pulje 4 ;

      2020-08-14.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Kvalitet i barnehagen. Hvorfor er høy kvalitet viktig for barns utvikling?.

      Utviklings støttende barnehage;

      2020-08-14.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Sosioemosjonell utvikling hos barn (0-5 år)..

      Utviklings støttende barnehage;

      2020-06-11.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Hvorfor er kvalitet i barnehagen viktig? SSTEW i norsk kontekst..

      VIBA Stavanger kommune;

      2020-02-19.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Tiltknytningens kraft..

      Undervisning MUT 2020;

      2020-01-28.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- Psyskisk helse hos barn og unge..

      Mot til å se. Evne til å handle.;

      2020-01-28.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

      (2020)

      Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..

      Kronikk Stavanger Aftenblad;

      2020-04-24.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Evaluering av CLASS i ECEC (Norge). .

      Rund bord presentasjon- Barnehageforskningskonferanse – Å skape bærekraftige barnehager – perspektiver, muligheter og utfordringer;

      2020-10-29.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Why quality matter- ECEC. SSTEW in Stavanger..

      VIBA Stavanger kommune;

      2020-10-15.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Å skape-sammen. .

      Utviklings støttende barnehage- USB. ;

      2020-10-21.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Å skape- sammen. .

      Utviklings støttende barnehage- USB. ;

      2020-10-22.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Why quality matter- ECEC. SSTEW i Stavanger.

      VIBA Stavanger kommune;

      2020-10-29.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

      (2020)

      Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Evertsen, Cecilie

      (2020)

      Stavanger kommune bør ikke velge store grupper for de yngste barnehagebarna.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Robust psykisk helse og livsmestring.

      Grunnkursdagene for barnehageansatte, Stavanger kommune;

      2019-01-02.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- hvordan fremme en robust psykisk helse.

      Stavanger barnehagens fagdag;

      2019-01-02.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Småbarnspedagogikk- små barn i risiko.

      Undervisning;

      2019-01-10 - 2019-01-11.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring når ungdommer strever.

      Hiimsmoen seminar;

      2019-01-17.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Tilknytning.

      Undervisning MUT 202. Master i spesialpedagogikk ved Uis;

      2019-01-29.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring for de yngste.

      Stavanger helsestasjon fagdag;

      2019-02-05.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Mobbing i barnehagen.

      Mobbe- og læringombuds utdanning;

      2019-03-20.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring og stress.

      Frogner kompetansepakke;

      2019-03-26.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Mobbing i barnehagen.

      Inkluderende barnehage og skolemiljø.;

      2019-04-03.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

      Inkluderende barnehage og skolemiljø.;

      2019-04-03.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- hvordan skape en robust psykisk helse.

      Oppvekst samling i Sokendal;

      2019-04-10.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- barn og unges psykiske helse.

      Oppvekstforum Sandnes kommune;

      2019-04-11.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- barn og unges psykiske helse.

      Stavanger barnehagens fagdag;

      2019-04-23.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Tilknytning.

      Undervisning;

      2019-05-02.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Samspillsobservasjon .

      Frogner kompetansepakke;

      2019-05-09.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Tidlig innsats- små barn i risko..

      Undervisning;

      2019-05-14.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Overgang fra barnehage til skole..

      Fagseminar;

      2019-05-22.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

      Fagseminar;

      2019-05-28.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Samspillsobservasjon i barnehage og skole..

      Seminar;

      2019-05-22.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring. Knall og fall når barn og unge formes..

      Fagseminar for BUPA, Stavanger universitets sykehus;

      2019-06-04.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Overganger- hvordan skape robusthet hos barn..

      Undervisning;

      2019-06-14.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

      Oppvekstsamling i Randaberg;

      2019-08-15.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

      Fagdag for Jærskolen;

      2019-08-15.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

      Oppvekst samling i Gjesdal;

      2019-08-16.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

      Sandens helsestasjon ;

      2019-08-26.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Samspillsobservsjon som metode..

      Frogner kompetansepakke;

      2019-08-28.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

      Utdanningsdirektoratets konferanse;

      2019-09-24.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

      Aschaougsorlagets fagdag;

      2019-09-25.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Organisasjonskapsitet- hvordan holde tak i utviklingen..

      Sandnes kompetansepakke USB;

      2019-10-04.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring hos barn og unge.

      Læringsmiljøprosjektet ;

      2019-10-22.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livskraft- Å stå for någe!.

      PsykOpp. Schizofrenidagene;

      2019-11-04.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Robusthet- tidlig innsats..

      Utviklingstøttende barnehage i Sandnes;

      2019-11-06.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Hvordan fremme robusthet hos barn og unge?.

      Skolemøte i Rogaland;

      2019-11-15.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      SSTEW i Stavangerbarnehagen..

      VIBA Stavanger kommune;

      2019-11-11.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Tidlig innsats, og dens betydning i barnehagen..

      Utviklings støttende barnehage;

      2019-11-06.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring- den betydningsfulle starten..

      Mobbeombud utdanning;

      2019-10-23.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring, den betydningsfulle starten..

      Læringsmiljøprosjektet Utdanningsdirektoratet.;

      2019-10-28.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Bytt ut #stjerneformet agurk med #øyekontakt og #klem!.

      Kronikk Stavanger Aftenblad;

      2019-08-04.

    • Evertsen, Cecilie

      (2019)

      Å stå for någe.PsykkOpp- skoledagen 2019. .

    • Evertsen, Cecilie

      (2019)

      Å stå for någe. PsykkOpp- skoledagen 2019. .

    • Evertsen, Cecilie

      (2019)

      Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      De voksnes ansvar med begynnende mobbeatferd..

      Vi I Sola Pulje 3;

      2018-01-10.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning. Det nære samspillet..

      Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

      2018-01-16.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknynting. Når barnet begynner i barnehagen..

      Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

      2018-01-17.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen..

      Sammenheng- for barnets beste.;

      2018-01-24.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Spedbarnets interpersonlige verden. .

      E-NSP100-1 18V Småbarnspedagogikk;

      2018-01-30.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft..

      Undervisning. Mastergrad Spesialpedagogikk;

      2018-02-07.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Den voksnes rolle i utviklingen av barns selvreguelring..

      Jåttå barnehage;

      2018-02-05.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko- barnehagens rolle..

      Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

      2018-02-28.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Voksnes betydning for barns psykiske helse og forebygging av mobbing i barnehagen.

      Interkommunal kursdag for barnehager på Haugalandet;

      2018-03-01.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen. 2. konferanse: Sammenheng- for barnets beste..

      Konferanse. Sammenheng- for barnets beste.;

      2018-03-07.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Den voksnes rollle for barns utvikling av selvregulering..

      Fagdag for barnehageansatte i FET Kommune;

      2018-03-12.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fortså mobbing i barnehagen?.

      Inkluderende barnehage og skole, samling Vest Agder.;

      2018-03-21.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

      Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

      2018-04-10.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

      Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

      2018-04-11.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

      Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

      2018-04-12.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

      Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

      2018-04-17.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedaogikk. Den voksnes rolle i barnehagen..

      Kompetansepakke for Flykesmannen i Vestfold;

      2018-04-26.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko..

      Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

      2018-04-17.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Fra Teori til praksis..

      Fet Kommune fagdager;

      2018-05-23.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fremme en god psykisk helse hos barn og unge?.

      Oppvekstkonferansen 2018. Mestring og mot hos barn og unge når livet er vanskelig;

      2018-06-04.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning i barnehagen. Den voksnes rolle..

      Fagsamling;

      2018-08-17.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Små grupper i barnehagen er best..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Husk emosjonell tilgjengelighet..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tvinger vi fisker til å klatre i trær?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Mobbeatferd i barnehagen.

      Fagsamling for Mobbe-, elev og lærlingombud.;

      2018-09-03.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Livsmestring og psykisk helse- Den voksnes rolle..

      Tverrfaglige barnehage team;

      2018-08-29.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft - den voksnes rolle i barnehagen..

      Kompetansepakke for Flykesmannen i Vestfold;

      2018-09-07.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft- den voksnes rolle i barnehagen..

      Fylkesmannen i Vestfold;

      2018-09-14.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Spedbarnets interpersonlige verden. Utviklingspsykologi..

      Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

      2018-09-12.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbaserte barnehager. Barndomspsykologi..

      Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

      2018-09-13.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Forebygging av mobbing i barnehagen..

      Vi I Sola Pulje 3;

      2018-10-16.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Forebygging, samarbeid og endringsprosesser i barnehagen..

      Undervisning i Etterutdannings i småbarnspedagogikk;

      2018-10-25.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fremme en robust psykisk helse blant barn og unge?.

      Oppvekstleder forum, Rogaland.;

      2018-11-15.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk: Å begynne i barnehagen..

      Skolemøte Rogaland 2018;

      2018-11-16.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Livsmestring i barnehagen.

      Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning konferanse 2018;

      2018-08-29.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Utfordring, spenning og flyt i barnehagen..

      Kompetanseutviklingsseminar, Bydel Frogner.;

      2018-12-12.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Robust psykisk helse hos barn og unge..

      Oppvekstledersamling Time kommune;

      2018-12-16.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2018)

      TIDLIG SKOLESTART: «5 OG ET HALVT ÅR – KLAR FOR SKOLE, ADHD OG RITALIN?.

      Debatt Schizofrenidagene på KÅKÅ;

      2018-09-24.

    • Evertsen, Cecilie

      (2018)

      Forsker: - små grupper i barnehagen er best..

    • Evertsen, Cecilie

      (2018)

      Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Aggresjonsteori- og krenkende atferd i barnehagen..

      Vi I Sola. ;

      2017-01-11.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Den Tilknytningsbaserte Barnehage. Det nære samspillet-læringsmiljøets grunnleggende fundament..

      Fylkeskonferanse- Østfold barnehagene.;

      2017-04-21.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Begynnende mobbeatferd..

      Fylkesmannen i Rogaland- fagsamling;

      2017-05-19.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Tidlig identifisering av mobbeatferd..

      Fagsamling ;

      2017-08-17.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Begynnende mobbeatferd- Forebygging og Tiltak..

      Vi I Sola. ;

      2017-09-12.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Relasjoners betydninng for barns utvikling og læring..

      Fylkeskonferanse Vestfold;

      2017-09-29.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Relasjoner- grunnleggende for gode læringsmiljø i barnehagen..

      Utdanningsforbundet- konferanse;

      2017-10-10.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk- Tidlig innsats..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2017-01-27.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk- barn i risiko..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2017-02-21.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk. Etablering av Trygg base..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2017-02-22.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk. Sampillets betydning..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2017-02-23.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Samspillsutfordringer i de første leveår..

      Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;

      2017-08-31.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Barns sosiale utvikling- Barnehagelærerens rolle..

      Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;

      2017-09-28.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Mobbeatferd i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Tilvenning i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Kritisk til spedbarn i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Kritisk til spedbarn i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Fra teori til praksis. Forebygging av mobbeatferd i barnehagen..

      Vi I Sola. ;

      2017-11-08.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

      (2017)

      Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Fra teori til praksis - den inkluderende barnehage og skole..

      Fylkesmannen i Nordland - inkluderende barnehage og skole.;

      2017-11-14.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Debatt:Stressede små. Tidlig barnehagestart.Schizofrenidagene 2017 på KÅKÅ..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      "Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt borte".

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Barnehager er ikke så bra som du tror..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Slik kan foreldre vite at barnehagen er god..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Gammeldags omsorg er neppe et stavanger problem alene..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Trygghet – en forutsetning for livsmestring og utvikling.

      www.læringsmiljøsenteret.no.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Å være liten i barnehagen..

      www.læringsmiljøsenteret.no.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Livsmestring i barnehagen.

      Fylkesmannen i Rogaland- Saksbehandlersamling, Barnehagemyndighet.;

      2017-11-20.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2017)

      Stressede små. Tidlig barnehagestart..

      Debatt Schizofrenidagene på KÅKÅ;

      2017-06-06.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      LEDER: Vekk med gammeldags omsorg.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Tre dager tilvenning i barnehage er ikke nok, mener universitetslektor.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Barnehager til kamp mot mobbing.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Barnehagene er ikke så bra som du tror.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Aftenbladet mener: Tilgangen på kos og trøst må være god.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Barnehagesjefen lover et godt tilbud til de minste.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      «Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt litt borte».

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Kritisk til barnehage for novemberbarn.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      La det ta tid..

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Kort eller lang barnehagetilvenning? - Viktigst å ta hensyn til det enkelte barns behov, sier erfaren styrer.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Stadig flere barnehager tilbyr mykere barnehagestart.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Læringsmiljøet i Barnehagen.

      Fylkeskonferanse;

      2016-05-23.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Læringsmiljøet i Barnehagen.

      Fylkeskonferanse;

      2016-04-14.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Aggresjonsutvikling i barnehagealder..

      Fagdag for Pedagogiske ledere i Sadnes kommune;

      2016-06-07.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Begynnende mobbeatferd. Tidlig intervensjon og tiltak i barnehagen..

      Fagdag i Vi I Sola;

      2016-11-07.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Relasjoners betydning for barns emosjonelle utvikling.

      Fagdag i spesialpedagogikk ved Høgskolen Stord/Haugesund;

      2016-10-09.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Aggresjons utvikling og begynnende mobbeatferd i barnehagen. Tiltak og forebyggende arbeid..

      Fagdag for barnehagesektoren i Time kommune;

      2016-11-09.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn i risiko..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2016-04-10.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn- utrygg tilknyntingsstil..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2016-04-11.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn- utrygg tilknynting fortsetter..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2016-04-12.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Utrygg tilknytning- tiltak..

      Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

      2016-04-17.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Samspillsvanker i de første leveår..

      Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;

      2016-08-28.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Læringsmiljøet i barnehagen- Nyere forskning..

      Nasjonal nettverkskonferanse for PPT-ledere;

      2015-09-23.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Småbarns behov for trygge og gode samspill i barnehagen..

      Barnehagekonferanse i Alta Kommune;

      2015-10-21.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Aggresjon i barnehagealder. Begynnende mobbeatfed- forebyggende arbeid og tiltak..

      Vi i Sola- Fagdag for PPT ledelsen og barnehagestyrere i Sola kommune;

      2015-11-17.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Begynnende mobbeatferd i barnehagen- De voksnes ansvar..

      Vi I Sola. ;

      2015-11-30.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

      (2015)

      På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen..

      Fremlegging av synteserapport;

      2015-10-14.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Mobbing i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      De yngste i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Samspill og tilknynting i barnehage og skole..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2015)

      Rellasjoners betydning for barns utvikling og vekst..

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway