Elisabeth Emilie Sefranek Rongved
Kommunikasjonsrådgiver
Faculty Administration UH
Administration SLF
Communications adviser at the National Centre for Reading Education and Research
Kommunikasjonsrådgiver
Communications adviser at the National Centre for Reading Education and Research
Støle, Hildegunn; Gabrielsen, Egil; Hovig, Johanne Birgitte; Rongved, Elisabeth; Toft, Trond Egil
(2017)
Godt nytt! Norske resultater fra PIRLS 2016.
ISBN 82-7649-085-9.
Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Rongved, Elisabeth
(2016)
The national strategi for language, reading and writing 2016 - 2019. I: Successful approaches to raising attainment and tackling unequity. CIDREE Yearbool 2016.
ISBN 978-1-5262-0628-2.
s.120-135.
Gabrielsen, Egil; Hovig, Johanne Birgitte; Rongved, Elisabeth; Strand, Olaug; Støle, Hildegunn; Toft, Trond Egil
(2016)
Godt nytt! Norske resultater fra PIRLS 2016.
ISBN 82-7649-085-9.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek; Hoel, Trude
(2022)
Vi ber barnehagelærere dele sin kunnskap om lesing i barnehagen.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek; Støle, Hildegunn
(2021)
Foreldres leseglede kan utligne sosiale forskjeller.
Forskning.no
ISSN 1891-635X.
Volum online.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Sosial bakgrunn er viktigere for lesing enn å snakke norsk hjemme.
Forskning.no
ISSN 1891-635X.
Lunde, Svanaug; Ofstad, Gunn Helen; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - overgang fra barnehage til skole.
Mangen, Anne; Ersland, Bjørn Arild Hansen; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - ungdom og lesing.
Roland, Pål; Rosell, Lars Yngve; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - mobbing i barnehagen.
Wagner, Åse Kari H.; Lundetræ, Kjersti; ten Braak, Dieuwer; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Har vi egentlig et "gutteproblem"?.
Lunde, Svanaug; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - SFO.
Hansen, Joakim Evensen; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Kvalitet i barnehagen.
Lundetræ, Kjersti; Tharaldsen, Kjersti Balle; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2020)
Læring for livet.
Hoel, Trude; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2020)
Hva skjer med lesestunden når papirboken byttes ut med nettbrett?.
Hoel, Trude; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2020)
Å lese med unger er en kjempeviktig ting!.
Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Rask bokstavlæring gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere.
Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Rask tilgang til bokstavene gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere.
Andersen, Joachim Kolnes; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Engasjerte forskningsassistenter på vei ut i klasserommene.
Uppstad, Per Henning; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
- Vi kunne endret hele situasjonen.
Jensen, Maria Therese; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Når syvåringer føler seg likt av læreren, går lesingen bedre.
Uppstad, Per Henning; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Slik lykkes du med lesespill i begynneropplæringa.
Jensen, Maria Therese; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Når syvåringer føler seg likt av læreren, går lesingen bedre.
Hansen, Joakim Evensen; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Voksnes samtaler med de minste barna i barnehagen er viktig for språkutviklingen.
Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth
(2018)
Sett av tid til elevenes egen lesing! .
Rongved, Elisabeth; Esmaeeli, Zahra
(2018)
Fersk doktorgrad om barn med familierisiko for lese- og skrivevansker.
Håland, Anne; Rongved, Elisabeth
(2018)
Leseråd for travle familiar .
Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth
(2018)
Den samme leseleksa passer ikke for alle .
Gunnerud, Hilde Lowell; Rongved, Elisabeth
(2018)
Gjør viktige funn om flerspråklige barns språk .
Støle, Hildegunn; Rongved, Elisabeth
(2018)
De ivrigste bokleserne forstår også mest av internett-tekster.
Mitchell, Monica Gundersen; Rongved, Elisabeth
(2018)
Disputas om utvikling av litterær kompetanse i ungdomsskolen.
Mitchell, Monica Gundersen; Rongved, Elisabeth
(2018)
Høytlesing kan gi ungdomsskoleelever mestringsfølelse.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2018)
Slik kan lese- og skrivevansker forebygges allerede fra første klasse.
Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith
(2018)
Lese- og skrivevansker: Intensive forebyggende tiltak nytter.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2018)
Lærernorm fra høsten fører til endringer i Two Teachers.
Rongved, Elisabeth; Walgermo, Bente R.
(2018)
Disputas om motivasjon for lesing i første klasse.
Sønneland, Margrethe; Rongved, Elisabeth
(2018)
Tror elevene trekkes mot krevende litteratur .
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2018)
Egen PC til hver elev kan gi nye muligheter i undervisningen.
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2018)
Stener kan ikke flyve: Om digitalisering av skolen.
Stangeland, Elisabeth Brekke; Rongved, Elisabeth
(2018)
Disputas om språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna..
Hansen, Joakim Evensen; Rongved, Elisabeth
(2018)
Språkbevisste voksne i småbarnsavdelingen er viktige for barnas språkutvikling.
Hoel, Trude; Rongved, Elisabeth
(2018)
Dårlige e-bøker går ut over barna .
Håland, Anne; Rongved, Elisabeth
(2018)
Gode tips til leseleksa.
Mossige, Margunn; Rongved, Elisabeth
(2018)
Hva snakker vi om når vi snakker om digitalisering i skolen?.
Mangen, Anne; Rongved, Elisabeth
(2018)
- Vi må ta på alvor det forskningen viser om lesing på skjerm og papir.
Hoem, Toril Frafjord; Håland, Anne; Rongved, Elisabeth
(2018)
Lykkes med meningsfull skriving i første klasse.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2017)
Det viktige blikket for hvert barn.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Solem, Ida Heiberg; Rongved, Elisabeth
(2017)
"Det matematiske barnet"-klassiker i ny utgave.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2017)
10 år med verdifull kunnskap om barns utvikling.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2017)
Bedre kunnskap om norske barnehagebarns matematiske utvikling.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2017)
Funn fra Stavangerprosjektet i internasjonalt tidsskrift.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole.
Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith
(2017)
Et vellykket førsteår i Two Teachers.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Bli forskningsassistent i Two Teachers!.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Klassestørrelse og lærertetthet – hva er forskjellen?.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Førsteklassingene lærer bokstavene raskere.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Mest effektivt å gi førsteklassinger hjelp for lesevansker.
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2017)
PC i klasserommet får elever og lærere til å tenke nytt.
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2017)
Digital læring på Nordic Edge.
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2017)
– Elevene må få tilgang på teknologi i klasserommet.
Rongved, Elisabeth; Lundetræ, Kjersti; Sunde, Kristin
(2017)
Førsteklassingene lærer bokstavene raskere.
Billington, Mary Genevieve; Rongved, Elisabeth
(2017)
Er det på tide å endre dagens voksenopplæring?.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Kunnskap om lærertetthet.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Sjekk hvor og når brukerkonferansene blir arrangert.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2017)
Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring.
Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth
(2017)
Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole.
Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith
(2017)
Er det viktig med to lærere i klasserommet?.
Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth
(2017)
Are girls really better at reading than boys?.
Hoel, Trude; Håland, Anne; Rongved, Elisabeth
(2016)
First graders can read like experts.
Rongved, Elisabeth
(2016)
På tide med klarhet om lesing i barnehagen.
Utdanning
ISSN 1502-9778.
Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth
(2016)
Skal forske på effekten av flere lærere i klasserommet.
Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth
(2016)
Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016.
Gourvennec, Aslaug Fodstad; Rongved, Elisabeth
(2016)
Pupils’ critical view of literature education.
Rongved, Elisabeth; Lundetræ, Kjersti
(2016)
Children’s risk of reading and writing difficulties can be identified early.
Rongved, Elisabeth; Hoel, Trude
(2016)
Barnehagebarns fortellerkunnskap er en verdifull kompetanse.
Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith
(2016)
Hva skjer når elevene får flere lærere?.
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2016)
Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016.
Rongved, Elisabeth
(2016)
Flinkere til å observere.
Rongved, Elisabeth
(2016)
Førsteklassinger kan lese som eksperter..
Rongved, Elisabeth
(2016)
Tar skolen bort barnas fortellerglede?.
Rongved, Elisabeth; Jølbo, Bjørg Danielsen; Færevaag, Margaret Klepstad
(2016)
Observasjon i barnehagen ga flinkere ansatte.
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2016)
Skoleutvikling i skyggen av blyanten.
Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth
(2016)
Skoleutvikling i skyggen av blyanten.
Forskning.no
ISSN 1891-635X.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Tutkijat yllättyivät: Parivuotiaiden tyttöjen ja poikien ero luultua suurempi.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens desde crianças, diz estudo.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Independente desde criança.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Dziewczynki uczą się szybciej niezależności i samodzielności .
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Meisjes van 2½ in alledaagse activiteiten beter dan jongens.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Curice su u dobi od dvije godine mnogo neovisnije i društvenije od dječaka.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
An insight into children’s early development.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Kindergarten-Studie: So weit sind Mädchen Jungen voraus.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Diferenţe surprinzătoare între fetele şi băieţii de vârsta de doi ani. ''Ne-am aşteptat să găsim diferenţe, dar ele au fost atât de mari''.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Fetele au mai multe abilitati sociale decat baietii.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Studiu fără precedent efectuat pe 509 de fete. Ce li se întâmplă cu adevărat.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hatalmas a különbség fejlődésben a bölcsis fiúk és lányok között.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hatalmasak a különbségek a bölcsis fiúk és lányok között.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
STUDIU. Fetele sunt la vârsta de doi ani mai independente și mai sociabile decât băieții.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Mädchen sind den Jungs schon früh voraus.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in toddlers hint at poor math abilities.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Dziewczynki są bardziej samodzielne niż chłopcy.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in two-year-olds could indicate slow development in mathematical proficiency.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
God motorikk kobles til gode matteferdigheter hos små barn.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Even as two-year-olds, girls are more independent, sociable, study suggests.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Kindergarten - Jungen haben weniger Interesse an Sprachaktivitäten.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Studie: Zweijährige Mädchen haben Buben viel voraus.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Por qué a los dos años las niñas aventajan tanto a los niños.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Mit Zwei haben Mädchen Jungs schon viel voraus.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek.
Reikerås, Elin Kristi Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in two-year-olds could indicate slow development in mathematical proficiency.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter mindre interessert i språkaktiviteter i barnehagen.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kindergarten boys less interested in language activities, study indicates.
Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning
(2015)
Computer games can pick up dyslexia in minority pupils.
Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning
(2015)
Computer Games Can Help Identify Dyslexia In Minority Students.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Jenter mer selvstendige og sosiale allerede som toåringer.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Meland, Aud Torill; Toft, Trond Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Stavangerprosjektet får internasjonal oppmerksomhet.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Le bimbe apprendono il linguaggio prima dei maschietti: lo studio.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Two-year-olds with poor motor function display poor mathematical skills.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in toddlers hint at poor math abilities.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Toddlers who have poor motor skills may be bad in math, research reveals.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Mädchen sind viel weiter als Buben - zumindest als Zweijährige.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Mädchen sind Jungen als Kleinkinder weit voraus.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
2살까지는 남자보다 여자가 더 똑똑하다" (연구).
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Les filles plus autonomes et plus sociables que les garçons dès l’âge de deux ans.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Ny norsk forskning: Språksvake toåringer faller utenfor sosialt.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake barn faller utenom leken.
Rongved, Elisabeth; Bergersen, Vibeke
(2015)
Lesevanene i hjemmet utslagsgivende for barns leseferdigheter.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Var du en haj til at samle lego-klodser? Børn med god motorik har nemmere ved at regne den ud.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Svak motorikk kobles til svake matematikkferdigheter.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Κορίτσια ή αγόρια; Ποια παιδιά είναι πιο ανεξάρτητα;.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Schneller ohne Windel: Mit Zwei haben Mädchen Buben viel voraus.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Pikkutytöt poikia taitavampia arjessa.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Meisjes zijn beter dan jongens.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Tweejarige meisjes lopen voor op jongetjes.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Djevojčice su u dobi od dvije godine drutvenije i neovisnije od dječaka.
Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth
(2015)
Las niñas, más hábiles que los niños, revela estudio.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Già a tre anni le bambine sono più indipendenti dei maschi.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Kleine Mädchen sind selbstständiger!.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Miss Independent: Toddler Girls Have an Edge on Boys.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toåringer med dårlig språk faller utenfor sosialt.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill
(2015)
Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Überraschend große Unterschiede zwischen Mädchen und Jungen.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Piger er mere selvstændige end drenge allerede i børnehaven.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor leken.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Двухлетние девочки опережают мальчиков.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toddlers With Poor Language Skills Fall Behind in Play.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
- Språksvake barn faller utenfor i lek.
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer henger ikke med i leken.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Девочки самостоятельнее мальчиков уже с двух лет .
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Estudio revela que a la edad de dos años las niñas aventajan en aprendizaje a los niños.
Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Deklice so pri dveh letih bolj samostojne in družabne kot dečki.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth
(2015)
Småbørn med god motorik er bedre til matematik.
Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Filbrandt, Elisabeth Rege; Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Rongved, Elisabeth
(2016)
"Den viktige tilgangen til språket" - Språkløyper.