-
Løken, Katrine;
Bhuller, Manudeep;
Drugli, May Britt;
Leiulfsrud, Håkon;
Sandsør, Astrid Marie Jorde;
Størksen, Ingunn;
Torvik, Fartein Ask
(2024)
Sosiale forskjeller blir sterkere utover i utdanningsløpet. Hva kan gjøres?.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
-
Løken, Katrine Vellesen;
Bhuller, Manudeep;
Drugli, May Britt;
Leiulfsrud, Håkon;
Sandsør, Astrid Marie Jorde;
Størksen, Ingunn;
Torvik, Fartein Ask
(2024)
Lekbasert læring har sterk støtte i forskning.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
-
Løken, Katrine Vellesen;
Bhuller, Manudeep;
Drugli, May Britt;
Leiulfsrud, Håkon;
Sandsør, Astrid Marie Jorde;
Størksen, Ingunn;
Torvik, Fartein Ask
(2024)
Bredt kunnskapsgrunnlag.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 132.
Hefte 9.
s.30-30.
-
-
Løken, Katrine Vellesen;
Bhuller, Manudeep;
Drugli, May Britt;
Leiulfsrud, Håkon;
Sandsør, Astrid Marie Jorde;
Størksen, Ingunn;
Torvik, Fartein Ask
(2024)
Ja takk, begge deler.
Klassekampen.
ISSN 0805-3839.
s.22-22.
-
-
Løken, Katrine Vellesen;
Bhuller, Manudeep;
Drugli, May Britt;
Leiulfsrud, Håkon;
Sandsør, Astrid Marie Jorde;
Størksen, Ingunn;
Torvik, Fartein Ask
(2024)
Lytt til forskningsfronten - Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet..
Dag og Tid.
ISSN 0803-334X.
-
-
Størksen, Ingunn
(2024)
Hvordan kan barnehagen bidra til sosial utjevning?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Team-arbeid og psykologisk trygghet på avdelinger i barnehagen.
Lærende nettverk for barnehager ;
2023-02-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Sosial og emosjonell utvikling i barnehagen.
Planleggingsdag;
2023-01-02.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2023)
Informasjonsmøte om forskningsprosjektet SELMA.
Åpent online seminar;
2023-01-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2023)
SELMA - sosial og emosjonell utvikling og livsmestring i barnehagen.
Åpen online konferanse;
2023-01-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Hva er Lekbasert læring, og hvordan kan Lekbasert læring brukes i barnehagen? Og hva er SELMA?.
Planleggingsdag i Færder kommune;
2023-01-30.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Her er foreldre mest fornøyd med barnehagen sin.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Relasjoner, sosial utvikling og selvregulering i tidlige barneår – og resten av livet.
Seminar;
2023-04-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Oppdatering fra Selma.
Brown Bag;
2023-03-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Status i SELMA.
Storsamling i forskningsprosjektet SELMA;
2023-04-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Psykisk forebygging eller bekjempe utenforskap? Ja takk, begge deler!.
Forskersonen.no.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Fattigdom tar ikke sommerferie.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Language acquisition in Norwegian kindergarten contexts – evidence from empirical research.
Language & Language related research, DMMH;
2023-09-04.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Social and Emotional Learning and Life Mastery in Early childhood Education And Care: Co-creation, multimodal implementation support, and expected outcomes.
Presentation at Hallie E. Ford Center for Healthy Children and Families;
2023-09-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Presentation of the SELMA research project for graduate students at OSU.
Data collection in the SELMA project;
2023-03-21.
-
-
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer
(2023)
The role of student-teacher relationships for girls- and boys` self-regulation, classroom adjustment and academic achievement in elementary school. Direct and indirect pathways..
EARLI Conference 2023 - paper presentation;
2023-08-21 - 2023-08-26.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Meld deg på: Gi 5-åringene livsmestring med SELMA.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Barn skal lære å snakke om følelser. Kan det gi dem god psykisk helse som voksne?.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Samfunnet bruker stadig mer penger på psykisk helse. Hvorfor blir vi ikke friskere?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Foreldrerollen og barns utvikling.
Foreldremøte på for Frelsesarmeens barne og ungdomsgrupper;
2023-10-18.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Mer lek for de yngste elevene på skolen!.
Vårt land.
ISSN 0805-5424.
s.14-15.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug
(2023)
Effekter av familiebakgrunn på sosial og kognitiv utvikling i barnehage og 1. trinn, og på lesing og matematikk fra barnehage fram til 8. klasse.
Forskningsseminaret Brown Bag;
2023-11-08.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2023)
From Kindergarten to Secondary School: differential relations between Executive Function and Academic skills.
EARLI Conference 2023;
2023-08-22 - 2023-08-26.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Hva er Lekbasert læring, og hvordan kan LL brukes til å skape sammenhengen mellom barnehage og skole/sfo?.
Barnehage- og grunnskolenettverket i Kommunenes sentralforbund;
2023-11-28.
-
-
Størksen, Ingunn;
Fidjeland, Andreas;
Rege, Mari
(2023)
Guttene trenger mer fleksibel pedagogikk - ikke fleksibel skolestart.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
Volum 164.
Hefte 105.
s.44-45.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2023)
Informasjonsmøte for barnehagestyrere i Kristiansand.
Samling for styrere;
2023-06-20.
-
-
Størksen, Ingunn;
Fidjeland, Andreas;
Rege, Mari
(2023)
Se på innholdet i barnehagen og første trinn i skolen!.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
-
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Granone, Francesca;
Fredriksson, Maria;
Størksen, Ingunn
(2023)
Om FILIORUM - Senter for barnehageforskning ved Universitetet i Stavanger og eksempler fra fire av våre store forskningsprosjekter.
Besøk av det grønlandske ministeriet for barn og unge;
2023-11-30 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Rektor og avdelingsleder bekymret: – Mange barn kan ikke leke.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Systematisk arbeid i barnehagen.
Samling for PPD i Midt-Finnmark;
2022-09-07.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Oppfølgingsstudie (RCT) i Lekbasert læring.
Brown bag;
2022-09-21 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2022)
Differential relations between executive function and academic achievement across development: a longitudinal study from kindergarten to secondary school.
EARLI SIG15 pre-conference symposium;
2022-09-21 - .
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2022)
Jobber sammen for barnas beste.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
De voksnes relasjon til barn og unge -
betydningen for sosial utvikling og selvregulering .
Oppvekstnettverk Nordmøre - Læringsmiljøløypa;
2022-10-25.
-
-
Fidjeland, Andreas;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy
(2022)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools.
EALE confernce;
2022-09-08 - 2022-09-10.
-
-
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
Cross-Productivities of Executive Functions.
44nd Meeting of the Norwegian Association of Economists;
2022-10-25 - 2022-10-26.
-
-
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
Cross-Productivities of Executive Functions.
44nd Meeting of the Norwegian Association of Economists;
2022-10-25 - 2022-10-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild
(2022)
Informasjonsmøte om SELMA i Sandnes kommune.
Samling for pedagogiske ledere og styrere;
2022-11-04.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2022)
Informasjonsmøte om SELMA.
Møte med pedagogiske ledere og styrere;
2022-12-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
SELMA seminar med Ingunn Størksen .
Samling i barnehagestiftelsen KANVAS;
2022-11-29.
-
-
Rege, Mari;
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
What Matters in Preschool? New Findings
.
2022 Rohit and Harvanit Kumar Conference on the Economics of Early Childhood Education;
2022-02-24 - 2022-02-25.
-
-
Rege, Mari;
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
Cross-Productivities of Executive Functions
.
CESIfo Economics of Education Conference;
2022-05-20 - 2022-05-21.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Livsmestringsbegrepet i SELMA – en reise gjennom mange teorier og definisjoner.
Forskergruppemøte i Livsmestringsgruppa;
2022-02-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
De viktige ansatte i barnehagen, og deres rolle for barns kognitive utvikling.
Samling for assistenter, fagarbeidere og FUB i Sandnes;
2022-02-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Sosial og emosjonell kompetanse i barnehagen.
Paneldebatt på Læringsmiljøsenteret;
2022-06-08.
-
-
Størksen, Ingunn;
Campbell, Janine Anne
(2022)
Planer for implementering og IPE analyser i forskningsprosjektet SELMA
.
Forskningsseminar om Innovasjon;
2022-02-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
SELMA - Sosiale og emosjonell utvikling og livsmestring i barnehagen.
Nettverk for effektstudier og longitudinelle studier om barn i barnehage (NELBA);
2022-04-04.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Selvregulering, reguleringsstøtte og sosiale ferdigheter hos barn i barnehage og tidlig skolealder.
De Utrolige Årenes årlige fagdag 2022;
2022-04-28.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild
(2022)
Paper presentation: The Playful Learning Curriculum for 5-Year-Olds: A Randomized Controlled Trial.
AERA 2022;
2022-04-21 - 2022-04-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild
(2022)
I-poster: The Playful Learning Curriculum for 5-year-olds: a Randomised Controlled Trial (doi: 10.3102/IP.22.1881843)
.
AERA 2022;
2022-04-21 - 2022-04-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Skancke Eriksen, Gudrun;
Robert, Ullmann
(2022)
Til barnets beste: Derfor er det viktig at barnehagene får påvirke forskningen.
Arendalsuka;
2022-08-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Professor om første skoledag - Skolestart 2022.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Første skoledag i Rogaland.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari;
Ertesvåg, Sigrun K.
(2021)
Derfor er implementeringsteori viktig i utdanningsforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Utvikling, funn og erfaringer fra Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Faglig foredrag fra andre fagfelt;
2021-09-16.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Lek og læring i tidlig alder - Lekbasert læring i begynneropplæringen?.
Lek i begynneropplæringen?;
2021-09-22 - 2021-09-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Hvordan kan vi hjelpe korona-barna med barnehagestart?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Lengre barnehagetilvenning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Tipsene til en god start i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2021)
Interdisciplinary collaboration in the Agder project i symposiumet Interdisciplinary collaborations to improve early learning via evidence-based preschool curricula.
19th Biennal EARLI Conference on Research on Learning and Instruction ;
2021-08-24 - 2021-08-28.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer
(2021)
Små barn tester mattekunnskaper på nettbrett med apekatten Ani Banani.
-
-
Størksen, Ingunn;
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Barnehagestart kan være tøft for mange ettåringer.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.30-30.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Er livsmestring et meningsfullt begrep i pedagogisk arbeid i barnehager? .
Velferdsuniversitetet: Livsmestring;
2021-04-30.
-
-
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn;
McClelland, Megan;
Gonzales, Christopher
(2021)
Children`s self-regulation in Norway and the United States: The role of mother`s education and child gender on self-regulation across cultural contexts.
SRCD konferanse 2021. ;
2021-04-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Målet med prosjektet er å støtte opp om barnas sosioemosjonelle utvikling.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Sam-produksjon mellom barnehagelærere og forskere i Agderprosjektet ved utvikling av førskoleopplegget Lekbasert læring.
Nettverk for velferdsforskning - Seminar om brukermedvirkning;
2021-11-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Lekbasert læring i norske barnehager – utvikling, forskning og videreutdanning.
Utvekslingsbesøk fra Lego foundation;
2021-11-11.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Co-production between kindergarten teachers and researchers in the Agder project.
Seminar om folkeforskning 6. desember Arkivenes hus;
2021-12-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
SELMA - oppstart og planer.
FORUM FILIORUM;
2021-04-13.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2021)
Ani Banani Math Test.
Webinar: Designs for researching mathematics learning in early childhood education and care;
2021-04-14 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
SELMA-prosjektet
.
Samling for CLASS observatører i Sandnes;
2021-06-15.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer
(2021)
The Agder project - development and testing.
Designs for researching mathematics learning in early childhood education and care;
2021-04-14.
-
-
Pollarolo, Enrico;
Kucirkova, Natalia;
Størksen, Ingunn;
Skarstein, Tuula Helka
(2021)
Perceptions of Norwegian early childhood educators on children's critical thinking skills.
Norske barnehageforskningskonferanse;
2021-10-26 - 2021-10-28.
-
-
Fidjeland, Andreas Østbø;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2021)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools.
AEFP Conference;
2021-03-17 - 2021-03-19.
-
-
Fidjeland, Andreas Østbø;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2021)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence From a Field Experiment in Norwegian Preschools.
ASSA Annual Meeting;
2021-01-03 - 2021-01-05.
-
-
Fidjeland, Andreas Østbø;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2021)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence From a Field Experiment in Norwegian Preschools.
Forskermøtet;
2021-01-07 - 2021-01-08.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2020)
Glede og begeistring når barnehagene skal få nye nettressurser.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Conducting RCTs in various traditions: Procedures for missing data & analyses.
Quantitativ Forum;
2020-10-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Være sammen – tross alt.
-
-
Nordaker, Dag Jostein;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Hoel, Trude;
Strand, Maria Gilje;
Størksen, Ingunn;
Ertesvåg, Sigrun K.
(2020)
Millionar til forsking på barn og unge si utvikling og læring.
-
-
Ellingsen, Ingunn Tollisen;
Solevåg, Anna Rebecca;
Størksen, Ingunn
(2020)
Er vi oss selv nok? Om nærhet og avstand i koronaens tid.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Barnehagen som forskningsarena - eksempler fra Skoleklar, Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Masterprogram i barnehagevitenskap;
2020-08-27.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
The transition from Early Childhood Education and Care (ECEC) to school .
Det utviklingsvetenskapelige seminariet;
2020-10-14.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Missing data in RCT studies.
SEM circle;
2020-10-15.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Keynote: Sammenheng barnehage og skole - Fellesskap, forskning og fornyelse.
Læringsmiljøkonferansen 2020;
2020-11-03 - 2020-11-04.
-
-
Aadland, Katrine Nyvoll;
Aadland, Eivind;
Tjomsland, Hege Eikeland;
Johannessen, Kjersti;
Nilsen, Ada Kristine Ofrim;
Resaland, Geir Kåre;
Glosvik, Øyvind;
Lykkebø, Osvald;
Stokke, Rasmus;
Andersen, Lars Bo;
Anderssen, Sigmund Alfred;
Pfeiffer, Karin Allor;
Tomporowski, Phillip D;
Størksen, Ingunn;
Bartholomew, John B.;
Ommundsen, Yngvar;
Howard, Steven;
Okely, Anthony D.
(2020)
Visste du at barnehagelærarar i Sogn og Fjordane utviklar modellar for fysisk aktivitet i barnehagen? .
Barnehageforskarar ved HVL deler siste nytt frå eiga forsking;
2020-09-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Erfaringer og funn fra Agderprosjektet og relaterte forsknings-prosjekt.
DMMH - Faglig forum;
2020-11-30.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Gode råd på veien til barnefamiliene.
Vårt land.
ISSN 0805-5424.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2020)
Se forskernes tips til hva personalet i barnehagen kan gjøre for å skape trygghet og kontinuitet for barna.
barnehage.no.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Forventer ikke at hun blir en anonym kunnskapsminister.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Barn blir friskere av å gå i barnehage, slår forskere fast.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Collaborative Development and Investigation of a Playful Learning Curriculum to Promote School Readiness in Norway.
ICSEI2019;
2019-01-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Masterclass: Playful learning in Early Childhood Education and Care (ECEC) across cultures.
ICSEI2019;
2019-01-12.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Quality and leadership in ECEC in Norway.
ICSEI2019;
2019-01-10.
-
-
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Størksen, Ingunn
(2019)
Leik eller læring i barnehagen, eller ja takk begge deler?.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2019)
How self-regulation mediates the relation between early math and later academic achievement.
18th Biennial EARLI Conference;
2019-08-12 - 2019-08-16.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Ny forskning: Enkelte barnehager gir barna et stort forsprang inn i skolen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hva skal til for å lykkes med å øke kvaliteten og utjevne kvalitetsforskjeller mellom barnehagen? .
NHO: Private barnehager "Fra kapasitetsutvikler til kvalitetsutvikler";
2019-11-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Keynote: Læringsutbytte av Lekbasert læring - Sammen for å videreutvikle den gode norske barnehagen.
Bedre sammen! Partnerskap og innovasjon i barnehage- og skoleforskning;
2019-10-30 - 2019-10-31.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Keynote: Lekbasert læring i barnehagen.
Norsk barnehageforskningskonferanse 2019;
2019-10-16 - 2019-10-17.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2019)
Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment.
CESifo Working Papers.
ISSN 1617-9595.
Hefte 7775.
s.1-41.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Lekbasert Læring - status og vegen videre.
Samarbeids-workshop med Sørlandets kompetansefond og Aust-Agder kompetansefond;
2019-12-06.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Ny forskning: Læring i barnehagene gir bedre skolebarn.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2019)
Utdanningsforbundet lider av kunnskapsallergi.
Dagens næringsliv.
ISSN 0803-9372.
-
-
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Størksen, Ingunn
(2019)
Lek eller læring i barnehagen, eller ja takk begge deler?.
Arendalsuka;
2019-08-15 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Kvalitet i barnehagen i form av læringsutbytte.
Kvalitet i barnehagen, Arendalsuka;
2019-08-12.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Vil ha mer læring i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Barn lærer best gjennom lek.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Viktig at barnehagen er i stadig utvikling.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Takknemlig for et innholdsrikt år i Oregon.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Early School Readiness Interventions in an International Context: The Case of Norway.
Faculty seminiar at School of Public Health, OSU, USA;
2019-05-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Some results from The Agder project and Lekbasert læring.
Presentation for Graduate students, at Hallie E. Ford Center, OSU, USA;
2019-04-22.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Viktige verdidebatter i barnehagen.
Adresseavisen.
ISSN 0805-3804.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hva er Lekbasert læring?.
Planleggingsdag for alle barnehageansatte i hele Kvam herad kommune;
2019-09-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hvordan kan lekbasert læring brukes blant de eldste i barnehagen?.
Workshop for ansatte på stor avdeling;
2019-09-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hva trenger barna i barnehagen? Blogginnlegg på Læringsmiljøsenterets blogg.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Åpning av barnehageforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Åpnet nytt senter for barnehageforskning: – Det første vi skal gjøre, er å dra ut i barnehagene.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
– Det er ikke alltid den frie leken er morsom for alle barn.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
The Agder Project, Playful Learning and FILIORUM.
Seminar for graduate students at Hallie E. Ford Center, OSU;
2018-09-26.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2018)
Statusrapport for Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Møte i Fylkesutvalget i Vest-Agder;
2018-09-04 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lekbasert læring: teori og forskningsdesign.
Opplæringsdag for sammenligningsgruppe i Lekbasert læring;
2018-06-18.
-
-
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Hundeland, Per Sigurd;
Erfjord, Ingvald;
Carlsen, Martin;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan
(2018)
Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State.
Kvantitativt Forum;
2018-03-21.
-
-
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State.
Stavanger-Bergen Workshop on Child Development;
2018-06-04 - 2018-06-05.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Hundeland, Per Sigurd;
Erfjord, Ingvald
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
Seminar at VATT Institute for Economic Research;
2018-05-24 - .
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
CES Ifo Are Conference - Economics of Education;
2018-08-30 - 2018-08-31.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
Seminar på SOFI;
2018-02-01 - .
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Agderprosjektet passer for både barnehage og første klasse.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 126.
s.36-36.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Kjønnsforskjeller i overgangen mellom barnehage og skole.
Innspillskonferanse for Stoltenbergutvalget;
2018-04-05.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet T3 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet;
2018-02-15 - 2018-02-16.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Ansatte i barnehager roser læring gjennom lek. Her lærer barna ved å leke: «Det er gøy, lystbetont og styrker den sosiale kompetansen».
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Startskuddet for nytt barnehageforskningssenter.
-
-
Størksen, Ingunn;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rege, Mari
(2018)
Går ikke i barnehage for å bli flinke.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 126.
s.26-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Mål: Et bedre læringsgrunnlag før skolestart.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 126.
s.30-30.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Votruba, Mark E
(2018)
Barnehagen som pedagogisk virksomhet. Får femåringer samme muligheter på tvers av barnehager. Resultater fra Agderprosjektet..
Utdanningskonferanse UiS 2018;
2018-02-07.
-
-
Størksen, Ingunn;
Alvestad, Marit;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2018)
FILIORUM - Hvor står prosjektet nå?.
Stormøte for FILIORUM;
2018-02-27.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Kleemans, Tijs;
Størksen, Ingunn;
Verhoeven, Ludo;
Segers, Eliane
(2018)
The Role of Attentional and Behavioral Control in Early Literacy and Numeracy Development .
EARLI SIG 5;
2018-08-29 - 2018-08-31.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring T2 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring T3;
2018-05-15 - 2018-05-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
UiS får nasjonalt forskningssenter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Starter ny barnehageforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Hvor ble det av leken?.
-
-
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Votruba, Mark E
(2018)
Variation in Center Quality in a Universal Publicly Subsidized and Regulated Childcare System.
EALE 2018;
2018-09-13 - 2018-09-15.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2018)
Tidleg innsats i barnehagen – Gjør vi nok i Norge?.
PPT konferanse Hordaland;
2018-04-03 - .
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2018)
Status i Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Styremøte i kompetansefondene på Agder;
2018-04-06 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Forskere lanserer lekebok – 130 tips for de eldste barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lekbasert læring i barnehagen - Kvantitative og kvalitative resultater etter første implementering.
Barnehage2018;
2018-06-06 - 2018-06-07.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lærer bedre gjennom lek.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Slik kan femåringer leke seg til læring.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Livsmestring gjennom relasjoner, selvregulering og sosial kompetanse.
Barnehagekonferanse Tidlig innsats og livsmestring;
2018-05-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Barnehagerelaterte forskjeller i barnehagebarns utvikling.
Barn & Unge-kongressen 2018;
2018-04-24 - 2018-04-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Passer for både barnehage og første klasse.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Mer læring og mindre skole i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Orientering om Agderprosjektet og RogaBarn - hvor langt har disse prosjektene kommet?.
Utdanningskonferanse - Utvidet dialogmøte;
2017-02-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Kjerneområder og forskning i Agderprosjektet.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, sammneligningsgruppe;
2017-09-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
UiS får 25 millioner til å forske på barnehage.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring prosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
.
Workshop i Lekbasert Læring;
2017-08-14 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Kleemans, Tijs;
Størksen, Ingunn;
Verhoeven, Ludo;
Segers, Eliane
(2017)
Developmental Pathways to Reading and Math: the Role of Attentional and Behavioral Control.
17th Biennial EARLI Conference;
2017-08-29 - 2017-09-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Livsmestring i barnehagen – gjennom relasjoner, selvregulering og sosial kompetanse.
Fagdag for barnehageansatte i bydel Grorud;
2017-11-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Psykisk helse i barnehagen. Forebyggende arbeid gjennom relasjoner, selvregulering og sosial kompetanse..
Fagdag for Barnehagenettverk i Midt-Hordaland;
2017-11-10.
-
-
Stanghelle, Cecilie Evertsen;
Størksen, Ingunn
(2017)
Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
.
Workshop i Agderprosjektet;
2017-05-15 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2017)
Agderprosjektet.
Forskningsmøte NUBU;
2017-03-14 - .
-
-
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Størksen, Ingunn;
Votruba, Mark E
(2017)
School Readiness in a Welfare State With Publicly Subsidized Universal Childcare.
Forskerseminar om Longitudinelle studier i barnehagen;
2017-11-02.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
Idsøe, Thormod
(2017)
Examining developmental pathways between self-regulation and academic skills in Norway.
SRCD 2017 Biennial Meeting, Austin, Texas;
2017-04-06 - 2017-04-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Barns sosiale kompetanse – den voksnes rolle.
Foreldremøte;
2017-04-19.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild
(2017)
Self-regulation, classroom adjustment, and student teacher relationships during transition to school in Norway
.
SRCD Society for Research in Child Development Biennial meeting 2017;
2017-04-06 - 2017-04-08.
-
-
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2017)
The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway.
SRCD - conference 2017, paper presentation;
2017-04-06 - 2017-04-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Lekbasert læring i førskolegruppa.
Opplæringsdag i RogaBarn og Læringsløp Drammen;
2017-03-31.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2017)
Status i Agderprosjektet og RogaBarn - hvor langt har disse prosjektene kommet?.
Møte i AIK, Kunnskapsdepartementet;
2017-06-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Jubler for nytt barnehagesenter på UiS.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
To sentere får 50 mill. kr. til barnehageforskning – slik skal de bruke pengene.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
UiS har fått 25 millionar kroner til barnehageforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Stimulering av selvregulering i førskolegruppa.
Opplæringsdag i Lekbasert læring;
2017-03-31.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy
(2017)
School Readiness in a Welfare State with Publicly Subsidized Universal Childcare.
Workshop on Child Development;
2017-08-03.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy
(2017)
JA TAKK BEGGE DELER! Fri lek og veiledet lek i barnehagen
.
Nordiske Impulser 2017;
2017-05-23.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2017)
Implementeringsarbeid knyttet til rammeplanen ved Læringsmiljøsenteret.
Seminar med Nasjonale senter i Utdanningsdirektoratet;
2017-09-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Selvregulering i tidlige år - hvorfor er det viktig, og hvordan kan vi stimulere det.
Samling med barnehagelærere i Finnøy og Rennesøy;
2017-02-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Denne søte videoen om vennskap er sett over 100.000 ganger.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Voksne må ikke forstyrre barn som leker.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2017)
Ja - la oss hegne om leken!.
Dagbladet.
ISSN 0805-3766.
Volum 149.
Hefte 68.
s.29-29.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2017)
Tidlig innsats og kvalitet i barnehagen.
Frokostseminar: Oppvekst, ulikhet og muligheter senere i livet;
2017-11-01 - .
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2017)
Klar for å lære!
Gode barnehager gir barn bedre muligheter til å lykkes i skolen.
KS Høstkonferanse Midt-Norge/Møre og Romsdal;
2017-11-08 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
Mosvold, Reidar
(2017)
Psychometric properties, reliability and validity of the Ani BananiMath Task.
Seminar om longitudinelle studier i Bodø;
2017-11-02.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills.
Longitudinelle studier i barnehagen ;
2016-11-02 - .
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2016)
Viktigheten av vennerelasjoner i barnehagen.
www.læringsmiljøsenteret.no.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Selvregulering - Hvordan kan vi stimulere selvregulering?.
Sammen for barnet;
2016-05-02.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2016)
Hva selvregulering er.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.23-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Sykt sterk.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Leveling the playing field: An intervention to promote school readiness and human potential.
Workhops med Andy Hargreaves og Dennis Shirley ;
2016-06-23.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2016)
Begeistring i barnehagene.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.22-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Sjekk hva barnet ditt vil lære i 1. klasse
Dette kan du forvente av barnets første skoleår..
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2016)
Magdalena (5) skal følges i 45 år.
-
-
Ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2016)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
Worshop i Agderprosjektet;
2016-06-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
SELVREGULERING - betydningen for tidlig læring.
Kursdag for alle som arbeider med de yngste barna i Randaberg;
2016-08-15.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Agderprosjektet – erfaringer frem til nå.
Workshop om Longitudinelle studier i barnehagen 2. november 2016;
2016-11-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Barnehagelæreres erfaringer med lekbaserte læringsaktiviteter.
Utdanningskonferansen 2016 - Ny kunnskap om læring;
2016-11-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Starter det i barnehagen - Hva så med skolestart.
Utdanningskonferanse i Rogaland 2016;
2016-11-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Disse barna skal det forskes på til de blir 50 år -
Omfattende prosjekt.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Gakk-gakker og glasskår -
Vi trenger en mykere overgang mellom barnehage og skole.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
Volum 2016.
Hefte 2.
s.12-14.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lea, Åse;
Lunde, Svanaug;
Rege, Mari
(2016)
Investering i viten med Vitensenteret.
Agderposten.
ISSN 0805-3723.
Volum 2016.
s.17-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Samspillet i fokus.
-
-
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2016)
Samtykke i forskningsprosjekt på registerdata.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.27-27.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Læringsmiljøsenterets arbeid innen barnehagefeltet.
Sammen for barnet;
2016-05-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Hva er Agderprosjektet?.
Assistentsamling i Agderprosjektet;
2016-04-18 - 2016-04-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Stortingsmelding 19 sett opp mot erfaringer og kunnskap fra forskning.
Saksbehandlarsamling, Fylkesmannen i Rogaland;
2016-05-23 - 2016-05-24.
-
-
Ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills.
Earli Sig5 Learning and Development in Early Childhood;
2016-06-29 - 2016-07-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Kunnskap om tidlig selvregulering - hva betyr det for barnehagens arbeid?.
Planleggingsdag;
2016-11-18.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Presentasjon av førskoleopplegget.
Informasjonsmøte om RogaBarn;
2016-11-14.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hva har vi lært fra Skoleklarprosjektet?.
Seminar med forskningsavdelingen i Utdanningsdirektoratet;
2015-12-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Kritisk til lesepress før skolestart.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering er grunnmuren for læring.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Agderprosjektet, Tidlig innsats gir størst avkastning.
Agderkonferansen;
2015-01-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Sosial kompetanse.
Sola konferansen;
2015-04-13.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering - vår indre stemme.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Volum 2.
s.32-34.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering.
Være sammen konferanse;
2015-05-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Overgangen mellom barnehage og skole. Noen eksempler fra norsk og internasjonal forskning..
Møte på Statsministerens kontor;
2015-03-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Vet for lite, på god vei.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Mia (15): – Det var vanskelig å plutselig skulle bli en familie på seks stykker.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Samlivsbrudd i familier til de minste barna - hva gjør vi?.
Skilsmissekonferanse i Vennesla;
2015-05-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering.
Styrersamling i Læringsverkstedet;
2015-05-04.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Farlig læring?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 123.
Hefte 107.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
FAGPRAT – Intervjuserie i barnehageforum.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hva bør barn lære før skolen og hvordan?.
Kunnskapsdepartementets miniseminar om læring i barnehagen ;
2015-02-12.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Skoleklar.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Sosial kompetanse - hva er det og hva gjør vi?
.
Utdanningsforbundet: Utvikling, lek og læring i barnehagen;
2015-02-09.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Barnehagene viser stor interesse for Agderprosjektet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Det pedagogiske grunnlaget i Agderprosjektet.
Informasjonsmøter i Agderprosjektet ;
2015-02-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Skolefrafall og barnehage.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 123.
Hefte 27.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Stor interesse for Agderprosjektet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Læring i hverdagsaktiviteter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Preparing for school in Norwegian daycare centers.
The Early Years – Why Quality of day care matters;
2015-08-24 - 2015-08-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Vroom, Vrooom!.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 123.
Hefte 148.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hvilke kompetanseområder er viktig å stimulere i barnehagen - og hvordan?.
Temaseminar: Ny forskning om barnehage;
2015-09-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hvordan gikk det med 5- og 6-åringene i skolen?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Informasjon om forskningsdesign i Agderprosjektet.
Videreutdanning i førskolepedagogikk Aust Agder;
2015-09-21 - 2015-09-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Lekbasert læring.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, Aust Agder;
2015-09-21 - 2015-09-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Presentasjon av resultater fra forskningsprosjektet Skoleklar.
Seminar med forskningsavdelingen på Utdanningsdirektoratet;
2015-12-03.
-
-
Størksen, Ingunn;
Evertsen, Cecilie
(2015)
Presentasjon av rapporten På leit etter læringsmiljøet i barnehagen.
Faglig samling på Utdanningsdirektoratet;
2015-10-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering i tidlige år - hvordan kan vi stimulere den?.
Barnehagekonferansen Sammen for barnet;
2015-11-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Sosial kompetanse i barnehagen - hva gjør vi?.
Personaldag i Auglendsdalen barnehage;
2015-11-13.
-
-
Lenes, Ragnhild;
Ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2015)
Playful learning på norsk.
Første steg.
ISSN 1504-1891.
Hefte 4.
s.43-47.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Gi heller barna ros.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Lekbasert læring i barnehagen.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, Vest Agder;
2015-09-23 - 2015-09-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Informasjon om forskningsdesign i Agderprosjektet - Vest Agder.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, Vest Agder;
2015-09-23 - 2015-09-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Professor kritisk til egenvurdering.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Leteplassen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Snakk om det!.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn;
Svanaug, Lunde
(2015)
Ranselen er pakket.
-
-
Stanghelle, Cecilie Evertsen;
Størksen, Ingunn
(2015)
På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen..
Fremlegging av synteserapport;
2015-10-14.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Sammendrag av forskning og presentasjon av data.
Veiledersamling i Agderprosjektet;
2014-03-07 - 2014-03-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Den som var en mobiltelefon!.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
Hefte 261.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
The Norwegian Daycare context.
Workshop in the Agder project;
2014-12-05.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Barnet og magien.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Oppfølging av barn etter samlivsbrudd.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
Hefte 58.
s.2-2.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2014)
Lek og lær.
Klassekampen.
ISSN 0805-3839.
s.18-18.
-
-
Øverland, Klara;
Størksen, Ingunn
(2014)
Taust om samlivsbrudd.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2014)
Vil gi mer læring i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Kan bli overstimulert av inntrykk.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Snart skolestart.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2014)
Lite kontakt med voksne i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Skåner førsteklassingene ved lærerstreik.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Samlivsbrudd – hva med barna?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Læring for livet.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
Hefte 92.
s.2-2.
-
-
Jakobsen, Siw Ellen;
Øverland, Klara;
Størksen, Ingunn
(2014)
Taust om samlivsbrudd. Når mamma og pappa går fra hverandre, er barnehagen et trygt sted hvor rutiner og omsorg kan fortsette som normalt.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Skoleklar og Agderprosjektet.
Seminar med opplæringsavdelingen i Kunnskapsdepartementet;
2014-10-21.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Tidlig Læring.
Åpent foredrag for Hå, Time og Klepp;
2014-10-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Småbarnforeldres bruk av mobiltelefon.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2014)
Relasjoner og selvregulering i barnehagen.
PPT Rogaland Fagdager;
2014-05-13.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Psykososiale konsekvenser av samlivsbrudd for små barn.
De utfordrende barna - fagdag;
2014-04-09.
-
-
Størksen, Ingunn;
Vist, Torill;
Garred, Rudy
(2014)
Presentasjon av boka "Utvikling, lek og læring - forskning og praksis".
Bokpresentasjon Universitetsbiblioteket i Stavanger;
2014-09-09.
-
-
Idsøe, Ella Maria C.;
Størksen, Ingunn
(2014)
Evnerike barn og dropout.
Dagbladet.
ISSN 0805-3766.
s.60-60.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Hvor står Agderprosjektet?.
Agderposten.
ISSN 0805-3723.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Agder-prosjektet i barnehagen - Svar til Barnehagelærer Hilde Tellefsens innlegg i Lillesands-Posten.
Lillesands-posten.
s.24-24.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Fremtidens barnehage.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.21-21.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Viktig barnehageforskning.
Klassekampen.
ISSN 0805-3839.
s.23-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Mer læring i barnehagen?.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Hva er Agderprosjektet?.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.24-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Harvard om barns tidlige utvikling.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
s.2-2.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2014)
Skal bedre levekår på Sørlandet - Mer læring i barnehagen (s.1 og s.6).
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Femåringene skal trenes før skolestart - Stavangerforskere får 42 millioner kroner til forskning.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Agderprosjektet - åpen for diskusjon.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.25-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Trivsel i første klasse.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn;
Ellingsen, Ingunn T
(2014)
Jenter er flinkere enn gutter til å regulere egen atferd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Jenter har bedre selvregulering enn gutter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Selvregulering. Hva er det? Hva gjør vi?.
Samling for spesialpedagoger i Møre og Romsdal;
2014-09-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Samlivsbrudd - rekasjoner hos barna og tiltak i barnehager Hvordan gi emosjonell og relasjonell trygghet?.
Samling for spesialpedagoger i Møre og Romsdal;
2014-09-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Sosioøkonomisk nivå betyr noe.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn;
Ellingsen, Ingunn T
(2014)
Jenter er flinkere enn gutter til å regulere egen atferd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Ungdom takler skilsmisse helt greit.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Formidling til brukere i sektoren erfaringer og utfordringer.
FINNUT seminar 11.06.2014;
2014-06-11.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Hva kan Klepp lære av Skoleklar?.
Samling for barnehagestyrere i Klepp Kommune;
2014-10-01.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2014)
Presentasjon av Agderprosjektet.
Tverrpolitisk møte i Vest Agder;
2014-09-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Barnehagen skal ikke være en treningsleir for skolen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Bruk av nettbrett i forskning.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Volum 30.
Hefte 4.
s.64-67.
-
-
Flack, Tove;
Størksen, Ingunn;
Roland, Pål;
Plischewski, Henning
(2013)
Læringsmiljøsenteret: Læringsmiljø og tidlig innsats i barnehagen.
Barn av vår tid- om barns læring;
2013-09-09.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Historiene våre.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Betydningen av foreldre-engasjement, og informasjon om SKOLEKLAR-prosjektet.
Foreldremøte;
2013-01-24.
-
-
Roland, Pål;
Størksen, Ingunn
(2013)
Tidlig innsats ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning.
Atferdssenterets konferanse: Tidlig innsats - utsatte barn har dårlig tid!;
2013-10-19 - 2013-10-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Foreløpige resultater fra SKOLEKLAR.
Tilbakemelding til foreldre og pedagoger i Klepp;
2013-10-21.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Bruker "følelseskort" i skilsmisseprat.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Presentasjon av SKOLEKLAR til The Danish Association of Pupils (DSE).
Seminar med DSE;
2013-03-15.
-
-
Størksen, Ingunn;
Roland, Pål;
Plischewski, Henning
(2013)
Presentasjon av barnehageprosjekter ved Læringsmiljøsenteret.
Barnehageseminar;
2013-06-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Nettbrettløsning for forskningsprosjektet Skoleklar, med Ani Banani matteoppgaver.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Når de små må trøste de store: "Jeg må trøste mamma og pappa...".
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Tablet computer based assessment with young children in the SKOLEKLAR project.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Norske barn til kostskoler i utlandet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Mener foreldre skyver barna fremfor seg i konflikter. - Familiedirektoratet er bekymret for at voksne som krangler ikke forstår at det kan skade barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Derfor er det viktig at barna kan mange ord.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Utfordringer i arbeid med barn som opplever skilsmisse og samlivsbrudd.
Veilederopplæring;
2013-09-12.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Skilsmissearven: Generasjon brudd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Ett barn - to hjem Presentasjon av barnehagemateriell.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Ny-familiene kan bli for komplekse.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Lek og lykke.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Kvalitet i norske barnehager.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Mobilbank for barn.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
– Barn bør hverken ha bankkort, mobil eller mobilbank.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Er det min tur til å testes nå?.
Forskningsdagene 2013 - Standup på Sting;
2013-09-26.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Smart, men lite selvregulert?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Mobbing i barnehagen?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
En av tre mødre har seriøst vurdert skilsmisse.
-
-
Størksen, Ingunn;
Ellingsen, Ingunn T
(2013)
The influence of parental socioeconomic background and gender on self-regulation among 5 year old children in Norway.
The 2013 SRCD Biennial Meeting. April 18th-20th 2013, Seattle, Washington, USA;
2013-04-18 - 2013-04-20.
-
-
Ellingsen, Ingunn T;
Størksen, Ingunn
(2013)
Understanding the link between children’s engagement with adults, peers, and tasks and early learning in a Norwegian context.
The 2013 SRCD Biennial Meeting. April 18th-20th 2013, Seattle, Washington, USA;
2013-04-18 - 2013-04-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Advarer mot for mye organisert aktivitet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
- La barna få være sinte.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Ansatte vet lite om foreldrekonflikter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Regjeringen vil styrke barnehageforskningen.
-
-
Størksen, Ingunn;
Mosvold, Reidar
(2013)
Assessing early math skills with tablet computers: Development of the Ani Banani Math Test (ABMT) for young children.
Program seminar i UTDANNING2020 (Norges forskningsråd);
2013-03-18.
-
-
Ellingsen, Ingunn T;
Størksen, Ingunn
(2013)
Bruk av observasjonsverktøyet inCLASS i norske barnehager.
Programseminar UTDANNING2020;
2013-03-18 - 2013-03-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Godhetens gevinst.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Relasjoner, trygghet og læring.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Comments to Professor Edward Melhuish’ presentation Early childhood experiences and school performance.
Forskerseminar, UTDANNING2020;
2013-03-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Forsker gir Kristiansen delvis rett.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Den sårbare førskulealderen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Slik tar du vare på barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Skilsmisse tøffere enn du tror.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Sjekk om barnehagen «din» holder mål.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Kun én av femåringene visste hva dette het.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Samlivsbrudd inn i barnehager og skoler.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Presentasjon av SKOLEKLAR for Samarbeidsutval for og skuler og barnehagar i Klepp 30.08.2012. Klepp Rådhus.
Samarbeidsutval for og skuler og barnehagar i Klepp;
2012-08-30.
-
-
Thorsen, Arlene Margaret Arstad;
Ellingsen, Ingunn T;
Størksen, Ingunn
(2012)
Revealing children's experiences and emotions through Q methodology.
Professional practice and children's participation conference;
2012-04-19 - 2012-04-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Barnehagen - et utfordrende forskningslandskap.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
SKOLEKLAR - DATA OG FUNN.
Barnehagen i kunnskapssamfunnet;
2012-06-12.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Tidlig innsats mot mobbing og aggresjon.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Divorce and Young People: Norwegian Research Results.
Med livet som mønster – mønster for livet;
2012-10-18.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Tidlig innsats basert på forskning i BAMBI og SKOLEKLAR.
SAF KONFERANSEN 2012;
2012-10-24 - 2012-10-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Hva gjør vi når barnas foreldre skiller lag? Bruk av materiellet ETT BARN - TO HJEM i barnehager.
Presentasjon av barnehagemateriellet ETT BARN - TO HJEM;
2012-10-18.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Puslespill og sysler som krever ro og konsentrasjon KAN hjelpe gutter til å prestere bedre på skolen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Vanskelig å snakke om samlivsbrudd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Følg barnet!.
-
-
Tveit, Hanne Skjelten;
Størksen, Ingunn
(2012)
Små barn og samlivsbrudd - symptomer og tiltak.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
Hefte 3.
s.26-36.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Gode kort for skilsmissebarn.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Nettbrett gjør forskningen til en lek.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Metode i ny drakt.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Har reist tusenvis av mil åleine mellom pappa og mamma.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Presentasjon av SKOLEKLAR for kontaktlærere på 1. trinn og rektorer i Klepp.
Orienteringsforedrag for deltakende skoler;
2012-10-31.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Hva gjør vi når barnehagen opplever samlivsbrudd?.
Barnehage2012;
2012-05-09 - 2012-05-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Forskning pågår! BAMBI - Barnehagens møte med barn som opplever samlivsbrudd.
-
-
Størksen, Ingunn;
Fandrem, Hildegunn
(2012)
Ani Banani lokker fram svar.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Kan små barn mobbe?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Ulike tilnærminger for å samle data blant små barn – og kobling av ulike typer av data.
Metodemangfold i forskningen – utfordringer og nye muligheter;
2012-05-13.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Skolestart - hva gjør vi når barna gruer seg?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Slik skaper du en skolevinner Ønsker du at barnet ditt skal få seg høyerer utdannelse og en godt betalt jobb i fremtiden? Da er det aktivitet og praktiske øvelser som gjelder.
-
-
Thorsen, Arlene Margaret Arstad;
Ellingsen, Ingunn T;
Størksen, Ingunn
(2012)
Revealing children's experiences and emotions through Q methodology.
The 28th annual Q Conference;
2012-09-05 - 2012-09-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Professor: - Lytt til barnet!.
-
-
Thorsen, Arlene Margaret Arstad;
Ellingsen, Ingunn T;
Størksen, Ingunn
(2012)
Orientering om Skoleklar prosjektet og Q-studien i Farsund.
Fagseminar;
2012-11-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Kommentarer til Rapporten "Foreldrekonflikt, samlivsbrudd og mekling: Konsekvenser for barn og unge".
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Barnehagens rolle ved samlivsbrudd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Gode råd til foreldre som skiller seg.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Ett barn - to hjem: Nytt barnehagemateriell til bruk ved samlivsbrudd blant barnas foreldre.
Rom for læring.
ISSN 1891-5922.
Hefte 3.
s.22-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2012)
Selvregulering gir suksess på skolen.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2012)
The Ani Banani Math Test and the Agder project.
EMELI webinar : Designs for researching mathematics learning in early childhood education and care;
2012-04-14 - 2021-04-14.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Den store dagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Barnefølelser i bilder: Små barn klarer å uttrykke seg om vanskelige følelser etter et samlivsbrudd gjennom for eksempel bilder og bøker.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Barnefølelser i bilder.
Senter for atferdsforskning sine nettsider.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Her og nå: Barn som har opplevd skilsmisse har større sjangse for å bli siktet for kriminelle forhold.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Skilsmissebarnas problemer. Mer angst, ensomhet, sliter sosialt, blir triste.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Mulige tiltak – resultater fra BAMBI-prosjektet.
Dialogseminar i Bambi-prosjektet;
2011-02-09 - 2011-02-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Skolens møte med barn som opplever samlivsbrudd. 1. Forekomst og konsekvenser. 2. Hvordan kan voksne i barnehage og skole hjelpe?.
Psykisk helsepedagogikk Modul II;
2011-01-29.
-
-
Størksen, Ingunn;
Cosmovici, Elena Maria;
Thorsen, Arlene Margaret Arstad
(2011)
Hvorfor ender mange begavede barn som bråkmakere? Senter for atferdsforskning med første norske forskningsprosjekt på temaet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Skilsmissebarn - barnehage.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Skilsmissebarn sliter mest.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Slik løses samlivsbrudd i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Samlivsbrudd i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Mathias (2) ble mobbet i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Tidlige tegn på aggresjon og mobbing i barnehagen.
Foredrag for foreldre i Klepp;
2011-11-24.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Margaret Arstad
(2011)
Presentasjon av Skoleklar til styrere og ansatte i Klepp barnehager.
Presentasjon;
2011-10-05 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Skilsmissebarn har det dårlegare. Om foreldra skil seg, aukar sjansen for vanskar på skule, angst og depresjon. Og verst er det for jentene.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Se oss samle data med barn!.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Oppklaring om SKOLEKLAR.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Si' sist - hvordan har det gått med prosjektet SKOLEKLAR den siste uka?.
-
-
Thorsen, Arlene Margaret Arstad;
Størksen, Ingunn
(2011)
Skoleklar prosjektet med fokus på barns læring.
Forum for Barnehagevitenskap;
2011-09-27 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
BAMBI-prosjektet på Dagsrevyen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Klar for skolen, eller?.
-
-
Størksen, Ingunn;
Fandrem, Hildegunn
(2011)
Barn med minoritetsbakgrunn.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Margaret Arstad
(2011)
Praktiske implikasjoner av forskning i BAMBI-prosjektet: En presentasjon av veiledermateriell og barnebok til bruk i barnehager ved samlivsbrudd blant barnas foreldre.
Åpen fagdag;
2011-11-30 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Barns reaksjoner ved samlivsbrudd – erfaringer og resultater fra BAMBI-prosjektet.
Dialogseminar i Bambi-prosjektet;
2011-02-09 - 2011-02-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Derfor blir ungdom kriminelle. Nye studie: familieforhold betyr mye.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Små skilsmissebarn.
-
-
Thorsen, Arlene Margaret Arstad;
Størksen, Ingunn
(2011)
Forskningsresultater fra BAMBI-prosjektet: Små barns opplevelser etter foreldres samlivsbrudd. Resultater fra en studie hvor femåringer formidler seg ved hjelp av Q-sortering av kort med visuelle illustrasjoner.
Åpen fagdag;
2011-11-30 - .
-
-
Idsøe, Ella Maria Cosmovici;
Størksen, Ingunn
(2011)
Begavete barn - en utfordring for læreren.
Foredrag;
2011-10-28 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Synes foreldre hakker for mye på barna. Foreldrenes samlivsbrudd gir økt risiko for angst, depresjoner og lavere selvbilde. Eli Rygg mener vi hakker for mye på barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2011)
Dette bør barnet ditt kunne før skolestart.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Små barns opplevelser ved samlivsbrudd i hjemmet.
Forskning om utdanning 2010;
2010-11-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Utdanning2020 - Preparing for School in Norwegian Daycare Centers.
Forskning om Utdanning 2010;
2010-11-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Using Q methodology in the BAMBI project.
2010 Summer Workshop on Q Methodology in Assessment and Research;
2010-05-24 - 2010-05-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Seks millioner til barnehageforskning.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Arstad
(2010)
Etiske refleksjoner rundt datainnsamling blant små barn.
Seminar om etikk i utdanningsforskning.;
2010-06-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
6 millioner kroner til barnehageforskning Senter for Atferdsforskning er tildelt 6 millioner kroner til forskning på barns overgang fra barnehage til skole.
-
-
Thorsen, Arlene Arstad;
Størksen, Ingunn
(2010)
The transformation from words to pictures in a child Q study. What may be gained, what may be lost in the process?.
The 26th Annual ISSSS Conference;
2010-10-07 - 2010-10-09.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Stor påkjenning Er mer utsatt for depresjon, Får dårligere skoleresultater, Har tilpasningsproblemer, Jenter lider mer enn gutter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Barn og samlivsbrudd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Tar skilsmisse med til barnehagen - Snakk med barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Hvordan kan vi forstå aggresjon hos små barn? Hva sier forskning og teori? Kan vi se forløpere for mobbing og atferdsproblemer allerede i barnehagen?.
utenTitteltekst;
2010-03-09.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Bruk av Q-metode i BAMBI-prosjektet.
Psykologisk tidsskrift.
ISSN 1501-7508.
Hefte 1.
s.16-21.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Hvordan kan vi forstå aggresjon hos små barn? Hva sier forskning og teori? Kan vi se forløpere for mobbing og atferdsproblemer allerede i barnehagen?.
utenTitteltekst;
2010-03-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Tidlig innsats - en investering for framtiden? Erfaringer og refleksjoner basert på NFR prosjektene: BAMBI og SKOLEKLAR!.
Faglig programstyreseminar for VAM, UTDANNING 2020 og PRUF;
2010-10-13.
-
-
Størksen, Ingunn
(2010)
Forbereder barn til skolehverdagen.
-
-
Størksen, Ingunn;
Øverland, Klara
(2009)
Vonde brudd Barn som lider når foreldrene flytter fra hverandre.
Foreldre og barn.
ISSN 0332-513X.
Volum 1.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
BAMBI-prosjektet: Barnehagens møte med barn og familier som opplever samlivsbrudd Presentasjon av et pågående forsknings- og utviklingsprosjekt ved Senter for atferdsforskning.
Senter for atferdsforskning sin 20-års jubileumskonferanse;
2009-11-05 - 2009-11-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
Tidlige tegn på "mobbing", aggresjon og antisosial atferd.
utenTitteltekst;
2009-10-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
De svakes forsvarer gjennom 20 år - Ingunn Størksen.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Arstad
(2009)
Små barns deltakelse i en Q-studie med visuelle Q-item.
Nasjonal forskningkonferanse i Q-metode;
2009-11-19 - 2009-11-20.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Arstad
(2009)
Young children's feelings and experiences related to parental divorce: A Q study with visual images.
Psykoforum;
2009-12-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
Borna gløymd etter samlivsbrot Foreldre som tenkjer for mykje på seg sjølv får skulda for at stadig fleire born får problem når far og mor går frå kvarandre.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
Psykososiale reaksjoner hos barn ved samlivsbrudd: Hvordan kan voksne i barnas hverdagsarenaer hjelpe?.
Samling med "De utfordrende barna";
2009-03-13.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
- Ikke alltid best for barna å vente.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
- Økt farsomsorg skaper konflikter Forskjellene mellom skilsmissebarn og andre barn har økt. Fedre som vil ta større ansvar kan være årsaken.
-
-
Størksen, Ingunn
(2009)
Kan foreldres samlivsbrudd påvirke små barns tilpasning og tilknytning? Presentasjon av nasjonal og internasjonal forskning og et pågående norsk forsknings- og utviklingsprosjekt.
?.
Volum 63.
Hefte 2.
s.68-77.
-
-
Kvaran, Inge;
Størksen, Ingunn;
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmissebarn kan slite lenge.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmisser går i arv Tredobbelt risiko om begges foreldre er skilt....
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmissebarn skiller seg oftere Barn av skilte foreldre har dobbelt så stor risiko for selv å bli skilt.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmissebarn blir oftere skilt.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Nærværskompetanse Relasjoners betydning for menneskers generelle trivsel, vekst og utvikling.
Fagdager i Alta - Stiftelsen Betania;
2008-04-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmissebarn skilles oftere Skilsmissebarn har dobbelt så stor sannsynlighet for selv å bli skilt enn barn av foreldre som holder sammen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Repeterer foreldrenes skilsmisser.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmissebarn skilles oftere.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Barn av skilte skilles langt oftere Skilsmissebarn skilles oftere, og støter også oftere på psykiske problemer som voksne, viser ny norsk studie.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Økt risiko for skilsmisse blant barn av skilte.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Forebygging av "mobbing" og antisosial atferd i barnehagen.
Samling for barnehageansatte i Nea-regionen;
2008-01-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Bruker billedmetode til å studere barn som opplever samlivsbrudd Psykolog Ingunn Størksen bruker nyutviklet bildemateriale til å hjelpe femåringer med å uttrykke hva de føler om samlivsbrudd mellom foreldrene.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Delebarna i ferien Ferien kan være ekstra utfordrende etter et samlivsbrudd. Ofte skal kompliserte kabaler legges.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Arstad
(2008)
Norwegian Day-care centers' approach to children and families that experience divorce.
The 18th EECERA Annual Conference;
2008-09-03 - 2008-09-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Barnehagens møte med barn og familier som opplever samlivsbrudd.
Pedagogisk leder samling i Vindafjord Kommune;
2008-11-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Gode råd er gratis - Utfordringer for barnefamilier i ferien.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmisseoppgjøret De var barn da familiene deres gikk i oppløsning. Nå er de voksne nok til å fortelle hva det gjorde med dem.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
- Skilsmisse er et sårt tema Forsker: Barn av skilte foreldre får lavere selvbilde.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Arstad
(2008)
Utfordringer for Kasper Praksisrettet FoU i Barnehagen.
?.
Hefte 2.
s.30-32.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Inga oppskrift på foreldrerollene.
-
-
Størksen, Ingunn;
Thorsen, Arlene Arstad
(2008)
Q Methodology as a tool for studying consequences of divorce: A planned study of young children.
The Sixth meeting of the European Divorce Research Network;
2008-09-18 - 2008-09-19.
-
-
Størksen, Ingunn;
Størksen, Jan
(2008)
Fars- og morsrollen - finnes det en oppskrift?.
utenTitteltekst;
2008-10-28.
-
-
Størksen, Ingunn;
Berner, Karin;
Thorsen, Arlene Arstad
(2008)
Family Narratives Through the Eyes of an Adult Child of Divorce.
The 24th annual conference of the International Society for the Scientific Study of Subjectivity;
2008-10-02 - 2008-10-04.
-
-
Størksen, Ingunn
(2008)
Skilsmisse går i arv I programmet PULS Spesial: Samlivsbrudd (Reprise fra 6.3.2006).
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Skal forske på barnehagen og samlivsbrudd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Barn, unge og foreldrenes samlivsbrudd - i samtale med Ingunn Størksen.
-
-
Thorsen, Arlene Arstad;
Størksen, Ingunn;
Løge, Inger Kristine
(2007)
Med blikk for dei minste.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Hva gjør barnehagen når foreldre blir skilt?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Barnet i barnehagen Relasjoners betydning for tidlig utvikling.
Åpen Fagdag 2007;
2007-11-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Foreldrenes brudd rammer barna Helsesøstre slår alarm fordi flere barn blir ofre for gjentatte samlivsbrudd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Foreldrenes brudd rammer barna Helsesøstre slår alarm fordi flere barn blir ofre for gjentatte samlivsbrudd. Egoistiske foreldre jobber ikke nok for forholdet, og skader barna mer enn før, mener samlivsrådgiver.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Samlivsbrudd - Konsekvenser for store og små.
utenTitteltekst;
2007-01-07.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Samlivsbrudd. Å være voksen i møte med barn og unge som sliter pga foreldrenes samlivsbrudd.
Temakveld;
2007-03-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Det lærende barnet - Barns sosiale og emosjonelle utvikling Fokus på observasjonsskjemaet "Alle med".
Det lærende barnet;
2007-08-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Psykososiale konsekvenser av samlivsbrudd: fokus på de yngste.
?.
Hefte -.
s.6-7.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Skilsmisser, stress og høye krav fører til at en av fem barn og unge sliter med psykiske plager. Tidlig hjelp kan hindre alvorlige lidelser.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Barn og brudd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Det lærende barnet - språk og atferd Normal utvikling hos barn i barnehagen.
Det lærende barnet;
2007-05-09.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Foreldrenes brudd rammer barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Sliter etter skilsmisse.
-
-
Thorsen, Arlene Arstad;
Størksen, Ingunn
(2007)
Designing a Q study concerning teachers' beliefs.
the 23rd annual conference of the International Society for the Scientific Study of Subjectivity;
2007-10-04 - 2007-10-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Barnet i barnehagen - Relasjoners betydning for tidlig utvikling.
Frelsesarmeens 100-års jubileumsseminar for barnehager og barnevernsinst.;
2007-11-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Hjemmeseier Jan Aasmann Størksen (46) brukte elleve dager på å skrive boka som skal hjelpe pappaer til å skåre flere mål på hjemmebane.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Kompetanseheving i barnehagen omkring temaet "aggresjon og utagering".
Fagtorget 2007;
2007-11-20 - 2007-11-21.
-
-
Størksen, Ingunn;
Størksen, Jan
(2007)
Soneforsvar med barn i hus.
-
-
Størksen, Ingunn
(2007)
Forsker på skilsmissebarn Barnehagedagen skal bli bedre.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmisse er arvelig.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmissepiger lider af depression og angst.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmissebarn har flere psykiske plager.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Dette gjør skilsmisse med barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmissebarn får oftere angst.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmissebarn har flere psykiske plager.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Kva gjer ei skilsmisse med barnas psykiske helse.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmisse går i arv.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmissebarn skiller seg oftere.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Sliter etter skilsmisse.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Doktoren svarer.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Foreldrenes skilsmisse - slik påvirkes barn og ungdom.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmisse går i arv.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Fagartikkel: Barn og ungdom og foreldres samlivsbrudd.
Magasinet Voksne for Barn.
ISSN 0801-1346.
Volum 85.
Hefte 2.
s.6-9.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmisse går i arv.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmisse er arvelig.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Samlivsbrudd - en utfordring for barna.
Dei utfordrande barna;
2006-05-12.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmisse "arvelig". Risikoen for å bli skilt dobles dersom du har opplevd at foreldrene dine har skilt seg.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmisse er en risiko for barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Ny forskning på langtidseffekter blant ungdom etter foreldres skilsmisse.
Psykisk helse blant barn og unge - En tverrfaglig konferanse for skolevesen, barnevern, helse- og sosialtjeneste;
2006-10-24 - 2006-10-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Når mor og far skilles.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Psykososiale konsekvenser av samlivsbrudd for barn og unge.
Åpen fagdag;
2006-11-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Samarbeider for Sarah.
-
-
Størksen, Ingunn
(2006)
Skilsmissebarn får problemer- større risiko for angst og depresjon - skiller seg oftere.
-
-
Størksen, Ingunn
(2005)
Skilsmisser knekker barna psykisk - Fire av ti jenter i 18-års alderen har symptomer på angst og depresjon.
-
-
Størksen, Ingunn
(2005)
Norsk studie: skilte foreldre gir angst.
-
-
Størksen, Ingunn
(2005)
Skilsmisse verst for jentene.
-
-
Størksen, Ingunn
(2005)
Skilsmisse dobler risiko for depresjon.
-
-
Størksen, Ingunn
(2005)
Langtidseffekter av skilsmisser på barn og unge, og forebygging av disse.
Forebyggingskonferansen, 24.-25. januar 2005, arrangert av Sosial og helsedirektoratet, Norsk psykiatrisk forening, Norsk psykologforening, Voksne for barn, Mental helse, Landforeningen for pårørende, Norsk syk;
2005-01-24 - 2005-01-25.
-