Do you need an researcher to comment on a case you are working on? At Centre for learning environment we have experts on children, school and kindergarten.
Our experts
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Psykisk helse i skolen
- Motivasjon
- Frafall i videregående skole
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Skoleutvikling
- Klasseledelse
- Mobbing
- Traumer
- Vold og overgrep
- Psykisk helse i skolen
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
Avdeling Porsgrunn
- Barnehage
- SFO/AKS
- Forebygge og håndtere mobbeatferd
- Barn med sosiale og emosjonelle vansker
- Livsmestring
- Læringsmiljøprosjektet i barnehage
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Klasseledelse
- Lærer-elev-relasjoner
- Mobbing
- Skoleutvikling og skoleledelse
- CIESL-prosjektet
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Mangfold i skole og barnehager
- Psykologiske utfordringer blant elever med innvandrerbakgrunn
- Mobbing blant elever med innvandrerbakgrunn
- Ungdom med innvandrerbakgrunn og vennerelasjoner
- Mobbing
- Digital mobbing
- Identitetsbasert mobbing
- Rasisme
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Mobbing i barnehage og skole:
forebygging, gruppedynamikk, kultur,
voksnes holdninger, foreldres rolle i mobbesaker, samarbeid mellom skole og hjem, systematikk og implementering
- PP-tjenestens rolle i mobbearbeid
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Inkludering- og ekskluderingsprosesser i skolen
- Barn og ungdom med innvandrer- eller fluktbakgrunn
- Mobbing
- Læringsmiljø i videregående skole
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Skolevegring
- Skolefravær
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
Avdeling Porsgrunn
- Inkludering / ekskludering
- Mobbing
- Læringsmiljø i grunnskolen
- Foreldresamarbeid i skolemiljøsaker
- PP-tjenestens rolle i skolenes utviklingsarbeid / systemarbeid
- Sosial kompetanse
- Pedagogisk analyse
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Barnehage
- Lese- og skriveferdigheter hos barn
- Barns bruk av teknologi (e-bøker og apper)
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Barnehage
- Tilknytningsteori
- Relasjonskompetanse
- Sosial kompetanse
- Sammenheng mellom barnehage og skole
- SFO/AKS
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
Avdeling Porsgrunn
- Barnehage
- Relasjonskvalitet
- Relasjonskompetanse
- Sosial-emosjonell kompetanse
- Barnehagekvalitet og barns utvikling
- Ledelse og lærende organisasjoner
- Veiledning og kompetanseutvikling
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
Avdeling Porsgrunn
- Barnehage
- Forebygging og håndtering av mobbing i barnehagen
- Læringsmiljø i barnehage
- Fysisk miljø i barnehage
- Organisering av barn, rom og tid
- Lek
- Læringsmiljøprosjektet i barnehage
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Skoleutvikling
- Skoleledelse
- Implementeringsarbeid
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
Avdeling Porsgrunn
- Inkludering / segregering
- Alternativ opplæring
- Bruk av smågrupper i grunnopplæringen
- Pedagogisk analyse
- Skoleutvikling
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
Avdeling Porsgrunn
- Barnehage
- Mobbing
- Lek
- Livsmestring
- Læringsmiljøprosjektet i barnehage
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Mobbing
- Atferdsproblemer
- Aggresjon
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Innovasjon / implementering
- Klasseledelse
- Atferdsvansker
- Mobbing
- Relasjonskompetanse
- Ledelse
- Organisasjonsutvikling
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Mobbing
- Digital mobbing
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- De yngste barnas behov
- Tilknytningsteori / relasjoner / samspill
- Barn i risiko
- Aggresjonsteori (aggresjonsvansker og begynnende mobbeatferd)
- Læringsmiljø i barnehagen
- Selvregulering
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
Avdeling Porsgrunn
- Læringsmiljø
- Mobbing i skolen
- Læringsmiljøprosjektet
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Barnehage
- Faglig og sosial utvikling i tidlig alder
- Sosial kompetanse
- Selvregulering
- Lekbasert læring
- Barn som opplever samlivsbrudd
- Agderprosjektet
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Motivasjon for skolearbeid
- Betydningen av læringsmiljø i videregående skole
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Sosial og emosjonell kompetanse
- Stress og mestring
- Oppfølging etter mobbing
- Mindfulness
- Psykisk helse
- Læringsmiljø
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Mobbing
- Disiplin- og autoritetsproblem
- Aggresjon
- Klasseledelse
- Lærer-elev-relasjoner
- Klasseromsinteraksjoner og -observasjon
- Videobasert veiledning i profesjonell utvikling for lærere
- VITE-prosjektet
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Betydningen av sosial og emosjonell kompetanse for mestringstro og mental helse i ungdomsskolen
- Psykisk helse og livsmestring i ungdomsskolen
Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioral Research in Education
- Oppvekst for barn og unge
- Psykisk helse i skolen
- Antisosialitet / aggresjon
- Angst, depresjon, traumer og psykiske lidelser
- Barn på flukt
- Traumereaksjoner i barnehagen
- Foreldrereaksjoner
- Populærkultur og mediepåvirkning
- Kognitiv terapi