
Skolelys - en podkast for lærerutdannere, lærere og lærerstudenter
Skolelys er en podkast-serie laget av Stine Brynildsen og Cecilie Olandersson, høgskolelektorer i...
Skolelys er en podkast-serie laget av Stine Brynildsen og Cecilie Olandersson, høgskolelektorer i...
Målet med denne artikkelen, skrevet av forskere fra HiVolda og UiS, er å beskrive hvordan...
Har du lurt på korleis det er å vere nyutdanna barnehagelærar? Denne podcasten frå Høgskulen på...
Denne artikkelen om aksjonslæring, skrevet av tre forskere ved UiT, ser på denne typen læring som...
To rapporter fra Faglig råd for Lærerutdanning som er relevante for lærerutdannere.
Appen fra Universitetet i Stavanger er allerede tatt i bruk i undervisningen ved...
Et forsknings- og utviklingsprosjekt om konstruksjon av opplevelsesbaserte undervisningsopplegg på...
FILIORUM - Senter for barnehageforskning har laget denne ressursen om høytlesing av bildebøker som...
NOKUT har evaluert lektorutdanningen for trinn 8–13, og den sakkyndige komiteen peker ut fire...
Ved å satse på utdanning for bærekraftig utvikling, kan utdanningsprogrammer i friluftsliv legge til...
Bruk av tekstprogrammeringsspråket Python i grunnskolelærerutdanningen og hvordan lærerstudentenes...
Flere av forslagene handler om å styrke partnerskapene og skape et nasjonalt system for...
Et helhetlig system for kompetanse- og karriereutvikling i barnehage og skole.
Kva må til for at lærarstudentar skal utvikle seg profesjonelt gjennom praksisopplæringa? Denne...
GrunnDig-prosjektet (Digitalisering i grunnopplæring: kunnskaper, trender og framtidig...
NOKUT gjennomfører en evaluering av lektorutdanningene for trinn 8-13. Her kan du lese rapportene...
En egen ressurs fra Filiorum, ved Universitetet i Stavanger, viser hvordan både ansatte i barnehager...
Denne systematiske kunnskapsoppsoversikten har som mål å undersøke årsaker til manglende...
Et eksempel på partnerskap innen lærerutdanning, mellom Bergen kommune og Høgskulen på Vestlandet.
I podkast-serien BluPodden finn du fleire enn 20 episodar som formidlar forskingsbasert kunnskap om...
Institutt for lærerutdanning ved NTNU har det siste tiåret vært med i en rekke skoleutviklings- og...
Forskergruppa COSER holder til ved Universitetet i Oslo. COSER er en forkortelse for Challenges of...