
Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt, ledet av OsloMet, som tar sikte på å...
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt, ledet av OsloMet, som tar sikte på å...
Prosjektet «Design av digitalt støttet praksislæring i lærerutdanning» er et samarbeidsprosjekt...
Se hvordan undervisningsmetoden «Tenkende klasserom» foregår i praksis i en ungdomsskoleklasse i...
Her kan du se opptak av webinaret som var sluttkonferanse for GrunnDig-prosjektet.
Skolelys er en podkast-serie laget av Stine Brynildsen og Cecilie Olandersson, høgskolelektorer i...
Appen fra Universitetet i Stavanger er allerede tatt i bruk i undervisningen ved...
Et forsknings- og utviklingsprosjekt om konstruksjon av opplevelsesbaserte undervisningsopplegg på...
Flere av forslagene handler om å styrke partnerskapene og skape et nasjonalt system for...
GrunnDig-prosjektet (Digitalisering i grunnopplæring: kunnskaper, trender og framtidig...
Den norske skolen blir stadig mer digitalisert. Hvordan forbereder lærerutdanningen studentene på en...
Faglitteraturen i studieemna er meint å innvie studentane i eit profesjonelt fellesskap og danne...
Høgskolen i Innlandet med prosjekt som skal hindra praksissjokk for studentane.
Høgskolen i Innlandet leiar eit samarbeidsprosjekt som skal bruke blant anna VR-teknologi for å...
Evaluering av implementeringen av ny tilskuddsordning i grunnopplæringen
Det finnes knapt noe som over tid har sterkere innflytelse på kvaliteten i barnehagene og skolene...
Begrepet «det tredje rom» har i senere tid blitt svært populært i akademia. Forskerne har her...