
Å rekruttere og beholde lærere i barnehage og skole – et kunnskapsgrunnlag
Denne systematiske kunnskapsoppsoversikten har som mål å undersøke årsaker til manglende...
Denne systematiske kunnskapsoppsoversikten har som mål å undersøke årsaker til manglende...
Mange nyutdanna lærarar strever med klasseromsleiinga. Dette forskingsnotatet presenterer ein studie...
Samfunnet er i vedvarende utvikling og elevers og foreldres forventninger til skolen forandrer seg...
For å bidra med kunnskapsgrunnlag til utviklingen av en femårig profesjonsutdanning for lærere har...
Formålet med denne rapporten er å presentere og å vurdere forskningsbasert kunnskap om...
Hvilke former for lærervurdering kan ha positiv innvirkning på skolens kvalitet?
Hva kjennetegner mellomlederes arbeidssituasjon, og hva er deres kunnskapsbehov?
Denne artikkelen ser på sammenhenger mellom lærerutdanningers innhold og organisering og...
Kollegasamarbeid og utarbeiding av felles planar og undervisingsopplegg er ikkje ukjende metodar for...
Hva kjennetegner god undervisning i høyere utdanning? En endret holdning til undervisning i høyere...
Hvordan kan man legge til rette for reell profesjonell utvikling blant lærere på en god og effektiv...
Undervisere ved høyere utdanningsinstitusjoner forventes å drive kontinuerlig profesjonell utvikling...