MENY

Universitet i Stavanger tilbyr, i samarbeid med digitalbyrået Synlighet AS, en kurspakke for deg som er interessert i kommunikasjon og markedsføring, og som ønsker å lære mer om mulighetene i digitale kanaler. I kurspakke 1 (à 5 kurs) får du en grunnleggende innføring i viktige fagområder som annonsering i søkeresultatet, søkemotoroptimalisering, sosiale kanaler og webanalyse, viktigheten av å forstå hva som skjer på nettstedet ditt. Kursene passer for deg som ønsker å lære mer om markedsføring og kommunikasjon i digitale kanaler. Kursene er gratis for deg som kan dokumentere arbeidsledighet eller permittering, og er et ledd i myndighetenes satsning for å øke kompetansen for deg som er rammet.

0 studiepoeng

Hvordan sette opp og drifte en effektiv annonsekampanje i Google sitt søkeresultat?

For å sikre seg en plass i toppen av søkeresultatet kan vi også annonsere. For mange nettsteder står Google for 60-80% av all trafikk inn til ett nettsted, og er derfor den aller viktigste kilden til trafikk. En annonse i kombinasjon med et organisk søkeresultat vil gi ditt nettsted stor plass i søkeresultatet, og dermed også en større andel av trafikken som kommer til nettstedet via Google sin søkemotor.

På dette kurset lærer du grunnleggende oppsett av Google Ads (annonsering i Google’s søkeresultat, tidligere AdWords), og hvordan du gjennom god struktur får bedre effekt med mer relevant trafikk til nettstedet ditt. Du lærer også hvordan du unngår de vanligste feilene som fører til unødvendig høye klikk-kostnader. Du lærer mer om:

  • Kontostruktur, kampanjer og annonsegrupper
  • Hvordan finne dine målgrupper
  • Hva er Google qualityscore – og hvorfor er dette viktig
  • Ulike typer av budstrategier
  • Hvordan sette opp annonseutvidelser
  • Hvordan skrive gode og effektive annonsetekster

Kurset er praktisk rettet og vil gi deg en grunnleggende innføring i hvordan sette opp og optimalisere effektive annonsekampanjer i Google sitt søkeresultat.

Dato:

Tirsdag 25. august til onsdag 26. august (09.00 – 12.00 hver dag).

Gjennomføring:

Hvert kurs holdes over to dager- varighet totalt 6 timer (09.00 – 12.00 hver dag).

  • Verktøy: Zoom (online)
  • Legger opp til pause hver time
  • Dialog og mulighet for å stille spørsmål underveis

Kurstilbudene vil være for alle som oppfyller opptakskravet, men ved fulltegnet kurs vil helt eller delvis ledige/permitterte bli prioritert. 

Publisert 14.08.2020