Resultatet av FFLs arbeid
Oppdraget til FFL – Følgegruppen for lærerutdanningsreformen – var å følge innføringen av den nye reformen. Arbeidet og oppdraget er nå avsluttet, og har i sin periode gitt ut fem hovedrapporter. Disse kan du lese og laste ned fra denne siden:

-
Rapport nr. 1
Følgegruppens andre rapport til Kunnskapsdepartementet
"Frå allmennlærar til grunnskulelærar. Innfasing og oppstart av nye grunnskulelærarutdanningar" (pdf) ble offentliggjort 15. mars 2011. -
Rapport nr. 2
Følgegruppens andre rapport til Kunnskapsdepartementet
"Med god gli i kupert terreng. GLU-reformens andre år" (pdf) ble offentliggjort 15. mars 2012. -
Rapport nr. 3
Følgegruppens tredje rapport til Kunnskapsdepartementet
"Drivkraft i utviklinga av lærarprofesjonen? Framsteg og utfordringar for grunnskulelærarutdanningane" (pdf) ble offentliggjort 19. mars 2013. -
Rapport nr. 4
Følgegruppens fjerde rapport til Kunnskapsdepartementet
"Lærerutdanninger i endring. Indre utvikling – ytre kontekstuelle hinder" (pdf) ble offentliggjort 19. mars 2014. -
Rapport nr. 5
Følgegruppens femte rapport til Kunnskapsdepartementet
"Grunnskulelærarutdanningane etter fem år - status, utfordringar og vegar vidare" (pdf) ble offentliggjort 18. mars 2015.
OM følgegruppen
Følgegruppen for lærerutdanningsreformen (FFL) ble oppnevnt av Kunnskapsdepartementet i januar 2010.
FFLs hovedoppgave var å følge innføringen av de nye grunnskolelærerutdanningene og bidra til å sikre at reformen gjennomføres etter Stortingets intensjoner.