MENY

Lærernes kultur-identitet spiller inn på reformviljen

PROFRES-kandidat Ingunn Elisabeth Stray disputerte for ph.d.-graden i pedagogikk 11. januar 2018 ved Universitetet i Agder.

Ingunn Elisabeth Stray disputerte for ph.d.-graden på Fakultet for humaniora og pedagogikks doktorgradsprogram med spesialisering i pedagogikk den 11. januar 2018 med avhandlingen: «Teacher´s ways in times of fluidity. Idiosyncratic cultural responses to global educational reform movements». Les mer på UiA sine nettsider

Det er forskjell på lærere og lysten deres til å hoppe på globale trender i utdanningspolitikken. Holdningene er farget av blant annet lokal kultur, og når reformidéer skyller inn over landet holder lærerne fast ved den norske enhetsskolens idealer, viser Ingunn Elisabeth Strays avhandling. Se profilen hennes på Research-gate for mer om temaet.

Søk etter avhandlingen i AURA - Agder University Research Archive, som er et digitalt arkiv for vitenskapelige artikler, avhandlinger og masteroppgaver fra ansatte og studenter ved Universitetet i Agder.

Veiledere i doktorgradsarbeidet var professor Aslaug Kristiansen, UiA (hovedveileder) og professor Katrin Hjort, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet (bi-veileder)

Ingunn Elisabeth Stray