UiS deler på vertskapsrolle for stor internasjonal konferanse

Fredag 17. september vil UiS være vertskap for en av tre konferansedager for European Association on Developmental Psychology (EADP). Fristen for å sende inn abstracts er 30. april.

Det er mulig å sende inn abstracts til "the EADP Summer Tour 2021". Foto: Getty Images.

Konferansedagen den 17. september 2021 som Universitetet i Stavanger (UiS) – med Læringsmiljøsenteret i front – er vertskap for, har mobbing som tema (Bullying - what we know and what we can do?). Les mer om konferansedagen som UiS er vertskap for her.

European Association on Developmental Psychology (EADP) arrangerer internasjonal konferanse annethvert år. Det spesielle i år er at den arrangeres digitalt, og at den varer i tre dager. I tillegg er det første gang at det er tre ulike fagmiljø fordelt på tre ulike land som skal dele på rollen som vertskap for de ulike dagene.

Forsatt mulig å sende inn abstracts

De andre to konferansedagene, 3. og 10. september arrangeres av University of Applied Sciences Upper Austria i Østerrike og Polish Association of Human Development Psychology i Polen. Disse dagene har temaene henholdsvis «Societal Challenges» og «Developmental trends: concerns and opportunities».

Fristen for å sende inn abstracts for den norske konferansedagen er 30. april. Professor Simona Caravita er ansvarlig for konferansedagen som UiS arrangerer. Hun oppfordrer alle interesserte ved UiS og andre fagmiljø i Norge til å sende inn abstracts.

– Spre gjerne informasjonen til andre innen relevante fagmiljø som du tror kan ha interesse av å bidra og delta, sier Caravita.

Kontaktperson og fakta om konferansen

Professor i psykisk helse
Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora