– Samspillet mellom ledelse, strategi og teknologi gjør meg konkurransedyktig i jobbmarkedet

Adnana Osmanbasic studerer til å bli siviløkonom og har valgt spesialiseringen "Ledelse i en digital økonomi". Hun mener utdanningen vil gi henne verktøyene hun trenger for å løse fremtidens utfordringer.

Adnana Osmanbasic

Alder: 25 Studieprogram: Master i økonomi og administrasjon Spesialisering: Ledelse i en digital økonomi Her bor jeg i Stavanger: Ullandhaug Hjemsted: Halden

Adnana Osambasic

I vår jobbet vi med å finne ut hvordan man best mulig kan bruke ledelse og organisasjonsendring for å skape bærekraftig produksjon og forbruk.

Adnana Osmanbasic , student på Master i økonomi og administrasjon

Jeg studerer master i økonomi og administrasjon ved UiS fordi:

Jeg studerer master i økonomi og administrasjon på Handelshøgskolen ved UiS på grunn av den interessante retningen Ledelse i en digital økonomi. Jeg leste litt om forskningsprosjektene på UiS, og dette vekket en interesse for å komme tettere på kunnskapsproduksjonen ledet av forskningssterke forelesere. Interessant forskning vil kunne gi meg gode forutsetninger for faglig utvikling. I tillegg hadde jeg hørt veldig mye fint om Stavanger som by, og at studentmiljøet også var til å skryte av.

Jeg valgte spesialiseringen Ledelse i en digital økonomi fordi:

Først og fremst synes jeg samspillet mellom ledelse, strategi og teknologi er spennende og praktisk nyttig for å kunne bli konkurransedyktig. Dybdekunnskap på dette feltet vil kunne gi meg de rette verktøyene for å ta de beste forretningsbeslutningene og løse utfordringer i fremtidens digitale økonomi.

Spesialiseringen lar meg kombinere mine analytiske ferdigheter med mine gode kommunikasjons og relasjonsbyggende egenskaper. Jeg håper denne kombinasjonen vil åpne døren for å jobbe innenfor spennende bransjer og fagfelt.

Slik ser en typisk studiehverdag ut for meg:

En typisk studiehverdag for meg består av en kombinasjon av teoretisk forarbeid, forelesninger, arbeid i kollokviegrupper og sosialisering. Den digitale økonomien byr på komplekse problemstillinger som vi samarbeider om å løse.

Derfor blir det brukt mye tid på å løse problemstillinger i team og mye av studiehverdagen min går til arbeid i kollokviegruppen i biblioteket på UiS. Dette skaper rom for faglige debatter og innovasjon for å finne frem til de beste løsningene. I vår jobbet vi for eksempel med å finne ut hvordan man best mulig kan bruke ledelse og organisasjonsendring for å skape bærekraftig produksjon og forbruk.

Fortell om noe du husker spesielt godt fra studiet:

Jeg husker spesielt godt prosjektene som jeg har fått jobbet med. For eksempel da jeg var med på å organisere «Leadership Challenge» og da jeg deltok på webinaret for å promotere studieprogrammet for nye studenter.

LES OGSÅ: – Lærte at ledelse er noe man gjør, ikke noe man er

Studiemiljøet på utdanningen kan beskrives slik:

Studiemiljøet ved UiS vil jeg beskrive som inkluderende og med godt engasjement for læring. I tillegg finnes det et stort utvalg av studentorganisasjoner som er med på å bygge opp det gode studiemiljøet, både faglig og sosialt.

Dette er min drømmejobb:

Min drømmejobb er en jobb som utfordrer meg ved å la meg arbeide med komplekse problemstillinger. Den bygger gjerne på min faglige kompetanse og tillater faglig utvikling i et godt arbeidsmiljø. I tillegg er det viktig for meg at jeg får bruke både mine analytiske og relasjonsbyggende ferdigheter.

Gjør som Adnana – studer økonomi og administrasjon i Stavanger!