Kafeer og kantiner på campus

UiS har bygninger både på Ullandhaug, i Bjergsted og på Våland. På alle områdene får du kjøpt god og næringsrik mat og drikke, og kan ta deg en pause fra studier og jobb i koselige omgivelser.

I Bokkafeen kan du sitte ned i en av mange sofaer, eller kjøpe med deg kaffe “to go". (Foto: Mari Hult)

Bokkafeen

Bokkafeen i Kjølv Egelands hus har prisvinnende baristaer, og serverer den beste kaffen på Campus.

bokkafeen

Bokkafeen i Kjølv Egelands hus har prisvinnende baristaer, og serverer den beste kaffen på Campus. Her kan du sitte ned i en av mange sofaer, eller kjøpe med deg kaffe “to go" (ta gjerne med deg egen kopp). Bokkafeen har uteservering på varme dager, og mange hyggelige arrangementer. Kafeen serverer både kaffe, te, smoothies, brus, vin og øl.

Åpningstider:
Mandag – torsdag 08.00 – 18.30.
Fredag 08.00 – 17.30

NB: Andre åpningstider eller stengt i ferier, sjekk nettsidene til Bokkafeen.

Kafé Sentralen

Sentralen ligger i Arne Rettedals hus, og er den SiS-kafeen som vanligvis er åpen i ferier.

Sentralen SiS kafe. Foto: Mari Hult

Her får du kjøpt påsmurt, salat, kald og varm drikke og ofte suppe og annen varm mat. I tillegg er personalet veldig gode til å bake både kaker og boller.

Åpningstider:  Mandag – fredag 08.00 – 15.00

NB: Andre åpningstider i ferier, sjekk nettsiden til Kafé Sentralen.

Kafé Humanisten

Ikke langt fra botanisk hage ligger kafeen Humanisten i Hulda Garborgs hus.

Humanisten kafe. Foto: Mari Hult

Humanisten byr på blant annet salatbar, påsmurt, varm suppe og grøt utvalgte dager i uken, drikke, yoghurt, bakst og snop.

Åpningstider: Mandag – fredag 08:00 – 14.15

NB: Andre åpningstider eller stengt i ferier, sjekk nettsiden til Humanisten.

Kafé Entusiasten

I det store, lyse amfiet i Kjell Arholms hus ligger kafeen med mange sitteplasser.

bilde fra en kantine

Entusiasten byr på blant annet salatbar, påsmurt, varm suppe, drikke, yoghurt, bakst og snop.

Åpningstider: Mandag – fredag 07.45 – 13.15.

NB: Andre åpningstider eller stengt i ferier, sjekk nettsiden til Entusiasten.

ullandhaug

Kafé Optimisten

Den store kafeen i Kjølv Egelands hus har blant annet havregrøt, suppe, "konkursmiddag", påsmurt, bakst og buffet med varmmat.

Engasjerte studenter rundt en PC i kantinen

I tillegg selges det kioskvarer, varm og kald drikke, og kafeen har en salatbar med stort utvalg.

Optimisten byr på masse sitteplasser, de fleste med strømuttak til PC.

Åpningstider: Mandag  – torsdag 08.00 – 17.30.
Fredag – 08.00 – 15.00 (varmmat buffet stenger 14:30)

NB: Andre åpningstider eller stengt i ferier, sjekk nettsiden til Optimisten.

bjergsted

Kafé Musikanten

Musikanten er kafeen hos Fakultet for utøvende kunstfag i Bjergsted.

Fakultet for utøvende kunstfag, campus Bjergsted

En liten og koselig kafé som tilbyr salatbar, påsmurt, dagens suppe, pizzasnurrer, smoothies, fruktbeger, kaldgrøt, nystekte bakverk og rundstykker.

Mandag – fredag 09.30 – 13.30

NB: Andre åpningstider eller stengt i ferier, sjekk nettsiden til Musikanten.

våland

Kafé Ask og Embla

Kafé Ask og Embla på Arkeologisk museum og Jernaldergården serverer god mat, laget fra bunn i eget kjøkken.

Vikingpizza på Arkeologisk museum

På Arkeologisk museum og Jernaldergården finner du Kafé Ask og Embla. De selger smørbrød, gode kaker, lapper og har også sin egen vikingpizza på menyen.

Kafeen har åpent i museets åpningstider.

Tappetårnet

Tappetårnet holder til i første etasje i Studentenes hus, og har siden sin begynnelse i 2011 blitt en etablert del av studentlivet ved Universitetet i Stavanger.

Tappetårnet i Studentens hus, campus Ullandhaug.

Baren er et naturlig samlingspunkt for både nye og gamle bekjentskap, og er et supert sted for å bli kjent med nye medstudenter. Tappetårnet er en studentbar av og for studenter og har som formål å bidra til et levende studentmiljø. Tappetårnet drives av en blid og sosial gjeng som arbeider frivillig slik at prisene kan holdes nede. Den daglige driften drives av en arbeidsgruppe på fire som sammen arbeider med å ivareta og forbedre våre tilbud.

På Tappetårnet holdes det flere arrangementer i uken i regi av linjeforeninger, klasser eller lukkede forsamlinger.

Torsdager 17:00-23:00.

Ydalir hotell

Campushotellet Ydalir har en kombinert bar og kafé.

ydalir. foto: Leiv Gunnar Lie

Åpningstider bar/kafé:

• Man-fre 11:00–01:30
  • Lør-søn 13:00–01:30
  • Uteservering 13:00–23:00

Helgekafé:

I helgene ønsker hotellet velkommen inn for en rykende kopp kaffe og ferskt bakverk.

• Lør - Søn 11 - 15

Les mer på Ydalir sin nettside