Kan jeg trene mens jeg studerer?

Ja!

Første gang publisert november 2018.

Ja! Studerer du bachelor i idrettsfag eller årsstudium i idrett står aktiviteter som dans, svømming, fotball, svømming, livredning, friluftsliv på pensum.

OG – studerer du dans bachelor kan du danse deg gjennom studiene. Studerer du andre fag må du nok ta det før eller etter forelesning.

Kan jeg trene på campus?

Ja! Som student ved Universitetet i Stavanger trenger du ikke forlate universitetsområdet for å holde deg i form. På campus Ullandhaug finner du SiS sportssenter, et av landets beste treningssentre. SiS sportssenter byr på over 150 ulike gruppetreningstimer i uken - gjennom hele dagen! Velg mellom alt fra yoga og pilates til romwod, body pump, spinning, bootcamp og CrosSiS. Senteret har dessuten to squashbaner og en 14 meter høy klatrevegg.

På SiS Sportssenter finner du flerbrukshall, klatrevegg, buldreareal, styrke- og fitnessområde, crossfit-avdeling, tre gruppetreningssaler, spinningsal, to squashbaner og Eleiko-lab.

Kan jeg spille fotball på et studentlag?

Ja! Vi har også en haug med lag du kan spille på: basketball, håndball, innebandy, volleyball, tennis, amerikansk fotball, lacrosse, ishockey, bordtennis og badminton. Alt dette kan du gjøre gjennom UiSI, studentidrettslaget ved UiS.

Jeg liker ikke ballsport, hva kan jeg bli med på da?

Det er jo en ærlig sak. Da kan du være med i sportsgrupper som danser, klatrer, golfer eller surfer - via UiSI, selvfølgelig.

Jeg liker å gå på tur, går det an i Stavanger?

Ja! Nærmeste nabo til campus Ullandhaug er Botanisk hage og Sørmarka, som er Stavangers største sammenhengene grøntområde. Her kan du gå, jogge eller sykle mellom forelesninger.

Er det fine turområder i regionen?

Har du en fridag anbefales en tur til Lysefjorden, til fantastiske Preikestolen eller litt skumle Kjerag. Har du fri en ettermiddag så er vakre Solastranden veldig bra for hvilepulsen.

Flere ting du lurer på? Send oss en melding på Facebook @Unistavanger.