Lær på en ny måte og gjør en forskjell!

UiS tilbyr unike muligheter for våre studenter gjennom ECIU University. Akkurat nå ligger det fem utfordringer og åtte mikrokurs som er åpne for søking, i vår nye nettportal.

Hvit tekst på blå bakgrunn: Change the way you learn and create real impact - Sign up and join ECIU University. Bilde av ung kvinne.

University består av 13 europeiske universiteter som samarbeider om å tilby en ny type læring. I vår nye nettplattform kan studenter oppdage og bli med på læringsmuligheter for å bedre deres ferdigheter og kompetanse, og jobbe med virkelige problemer sammen med mennesker over hele Europa.

University tilbyr to ulike typer læringsmuligheter.

Utfordringer er læringsmuligheter som setter sammen ulike team for å løse virkelige problemer med en ny og praktisk metode kalt utfordringsbasert læring eller CBL (lenke til video).  University velger utfordringer som samfunnet og organisasjoner står overfor i dag.

Mikromoduler er korte læringsmuligheter som lar studentene å fylle kunnskapshull og seter dem bedre i stand til å engasjere seg i University-utfordringer. For øyeblikket tilbyr vi fire hovedtemaer: Sirkulær økonomi, Energi og bærekraft, Robuste samfunn og Transport og mobilitet. I tillegg til disse temaene fokuserer vi også på temaet entreprenørskap, teknologi og innovasjon samt utvikling av kompetanse, som språklæring.

Sjekk ut mulighetene

Å bli med i University gir elevene muligheten til å studere ved forskjellige europeiske universiteter slik de ønsker: dra på korttidsutveksling, møte opp noen dager eller delta på nettet.

I tillegg til dette åpner University for samarbeid og kobling med bedrifter og organisasjoner og mulighet til å bidra til reell samfunnsendring.

Sjekk ut læringsmulighetene på University på vår nye plattform - engage.eciu.eu. Finn en utfordring eller mikromodul du er interessert i, meld deg på og søk om å få bli med!

Se tilbudet på ECIU University her!

Kvalifikasjoner

• Du må være student på ett av de 13 University medlemsuniversitetene (inkludert UiS) og ha 120 studiepoeng fra høyere utdanning (unntak kan gjøres når det er mulig).
  • Ha engelskkunnskaper på B2-nivå (ingen prøve, du vurderer dette selv).
    Les mer på ECIU Universitys nettside

Har du spørsmål? Kontakt våre veiledere via dette kontaktskjemaet eller sjekk ut ofte stilte spørsmål. Du finner også lokale kontaktpersoner på vår ECIU University-side på uis.no.

Bli med 13 universiteter, mer enn 800 studenter og over 70 bedrifter og organisasjoner som forsøker å endre verden!