Student Mogos Teklehaymanot er død

UiS har mottatt den triste meldingen om at sykepleierstudent Mogos Abraha Teklehaymanot (42) er død.

Portrettfoto av Mogos Teklehaymanot

Teklehaymanot gikk på 2. året av bachelorutdanningen i sykepleie, og skulle starte i praksis ved Eiganes hjemmesykepleie da han uventet døde.

Teklehaymanot ble funnet i Sandvedparken i Sandnes søndag 27. mars. Politiet friga navnet etter å ha etterforsket dødsfallet og arbeidet med å varsle pårørende. Politiet har foreløpig konkludert med at han døde som følge av et uhell eller underliggende sykdom.

Han vil bli gravlagt i sitt hjemland Eritrea, på et senere tidspunkt.

Medstudentene er for tiden i praksis, men det er noe undervisning på campus i uka etter påske. Det vil derfor bli satt ut et bord med lys og bilde i foajeen i Kjell Arholms hus onsdag og torsdag 20. og 21. april, til minne om Mogos Teklehaymanot.