Grønn uke: Hvordan kan studentene bidra til grønnere campus? (ENG)

Torsdag 6. oktober 2022 kl. 14:15-15:15,
Universitetsbiblioteket,
Kjølv Egelands hus.

Mens Grønn uke pågår, jobber studentlag med å finne konkrete løsninger på utfordringen: Hvordan kan studentene engasjere seg for å gjøre campus grønnere? Løsningene deres blir presentert «live» på Universitetsbiblioteket!

Universitetscampus med informasjonsskilt, gressplen, trær og vei. Bygning i bakgrunnen.

Dette er et arrangement i regi av University, vårt europeiske universitet. I tre dager skal studenter fra UiS og universitetet i Trento, Italia, jobbe i grupper for å komme fram til nye løsninger for en mer miljøvennlig UiS-campus.

Underveis får studentene opplæring i metodikken Utfordringsbasert læring, og de veiledes av såkalte "teamchers" fra UiS. Kom og hør hva de har funnet ut!

På scenen i Universitetsbiblioteket blir det først en kort panelsamtale om hvordan UiS jobber med utfordringsbasert læring, gjennom University og i tett samarbeid med eksterne partnere.

På podiet:

• Trym N. Holbek, prosjektleder University
  • Jonas Molde Hollund, nestleder for læringsmiljø, StOr
  • Tim Marshall, "teamcher assistant" og tidligere -student

Deretter kommer studentlagene inn og presenterer løsningene de har jobbet seg fram til. Det blir muligheter til å stille spørsmål, og møte ansatte ved UiS som jobber med University.

Studenter, vitenskapelig ansatte og dere i arbeidslivet er invitert: Kom og hør hva University kan gjøre for deg!

Arrangementet ledes av Leiv Gunnar Lie ved Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt, og vil foregå på engelsk.

Se hele programmet for Grønn uke her.