Grønn uke: Slik lykkes du med plantebasert kosthold

Tirsdag 4. oktober 2022 kl. 12:00-12:45,
Bjergsted,
Hetland-salen 1301.

Mari Hult tar oss gjennom det viktigste hun har lært om å gjøre suksess med planter på tallerkenen. Du får også konkrete tips og triks som fungerer på studenthybelen – og med studentøkonomi.

Bilde av dame som lager mat
Mari Hult. Foto: Tord Paulsen

For å kutte utslipp, frigjøre landarealer og redusere forbruket av ferskvann, trenger vi å spise færre dyr og flere planter. Heldigvis betyr ikke dette at vi trenger å spise gress, at vi aldri lenger skal føle oss mette, eller at vi ikke får i oss de rette næringsstoffene til å kunne prestere på en scene. Mari Hult har jobbet med formidling av plantebasert mat i 12 år, og kommer nå til Bjergsted for å dele sine erfaringer.

På kurset får du smaksprøver, og når vi er ferdige lodder vi ut tre eksemplarer av Maris nyeste bok – Sykt billig – blant publikum.

Se hele programmet for Grønn uke her.