Justina studerer musikkproduksjon og opptaksteknikk

- Jeg håper virkelig at jeg kommer til å tilbringe mye tid i musikkstudio, jobbe med forskjellige artister og ta deres ideer til virkelighet!

Music Production and Recording Justina
Photo: Privat
  • Navn og alder: Justina Simonyte, 25 år
  • Hjemland: Litauen
  • Dette studerer jeg nå: Musikkproduksjon og opptaksteknikk ved Fakultet for utøvende kunstfag på Universitetet i Stavanger.

Stavanger er en stille nordisk perle omgitt av vann med overraskende høylydlige, bredde og allsidige musikkscener.

Justina Symonyte , MPO student

Jeg valgte dette studiet fordi:

Jeg søkte etter et postgraduate-program innen musikkopptak for å få en grundigere forståelse av de praktiske aspektene opptaksteknikk og musikkproduksjon.

Hvordan er studiehverdagen?

Variert! I dag spiller du inn marimba, i morgen lærer du å lage kabler, og dagen etter besøker du en erfaren lydtekniker i studioet hans. Og en gang i måneden nyter du et fantastisk måltid på konserthusets Spiseriet etter at du har spilt inn symfoniorkesteret.

Hvordan er studentmiljø på musikkproduksjon og opptaksteknikk og hvordan ble jeg kjent med mine medstudenter:

To velutstyrte studioer venter på prosjektene dine!
Å være en del av en liten gruppe skaper et levende fellesskap der studenter fra forskjellige bakgrunner kan dele sin lidenskap for lyd og musikk. Det er en fantastisk mulighet til å utvide erfaringen din ved å jobbe med kolleger som kan introdusere deg for noe helt nytt (jeg trodde aldri jeg ville bli interessert i metallmusikk eller punkrock, men vi får se hva dette året bringer...).

Dette er min drømmejobb:

Mine favorittaktiviteter på campus Bjergsted er:

Alle vet hva er den beste lukten på fakultetet – Vaffeldag!

Dette er typisk Stavanger:

En stille nordisk perle omgitt av vann med overraskende høylydlige, bredde og allsidige musikkscener.

Dette liker jeg å gjøre på fritiden:

Vandre rundt i Stavanger og oppdage ny musikk på ulike spillesteder!

Hva er dine beste råd til dagens søkere:

• Vær nysgjerrig!
  • Engasjer deg i så mange ulike initiativer og prosjekter som er håndterbart for deg, mens du utforsker dine egne interesser.

Bli kjent med fakultetet