Hopp til hovedinnhold

Atle Skaftun

Professor

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-24102
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari Hansen; Nygard, Arne Olav

      (2021)

      Dialogic space in Norwegian early-years literacy education.

      L1-Educational Studies in Language and Literature

      ISSN 1567-6617.

      Volum 21.

      s.1-24.

      DOI: 10.17239/L1ESLL-2021.21.01.13

    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle

      (2020)

      The reading-writing connection in assessment of reading comprehension : Exploring the role of a communicative aspect of writing. I: Reading-writing connections : Towards integrative literacy science .

      Springer Nature

      ISBN 9783030388102.

      s.243-262.

      DOI: 10.1007%2F978-3-030-38811-9_16

    • Skaftun, Atle

      (2020)

      Rom for muntlighet? Språklig tenking og tekstsamtaler i norskfagets literacy.

      Nordic Journal of Literacy Research

      ISSN 2464-1596.

      Volum 6.

      Hefte 1.

      DOI: 10.23865/njlr.v6.2022

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Skaftun, Atle; McTigue, Erin Margaret

      (2020)

      Literacy practices in co-taught early years classrooms. Study protocol: The Seaside case..

      Nordic Journal of Literacy Research

      ISSN 2464-1596.

      Volum 6.

      Hefte 4.

      s.70-97.

      DOI: 10.23865/njlr.v6.2212

    • Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle

      (2019)

      Teknologi og tenking i C-klassen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-03160-6.

      s.145-169.

      DOI: 10.18261/9788215031606-2019-08

    • Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Oracy in year one: a blind spot in Norwegian language and literacy education?.

      L1-Educational Studies in Language and Literature

      ISSN 1567-6617.

      Volum 19.

      s.1-20.

      DOI: 10.17239/L1ESLL-2019.19.01.09

    • Skaftun, Atle

      (2019)

      Dialogic Discourse Analysis: A methodology for dealing with the classroom as a text.

      Dialogic Pedagogy: An International Online Journal

      ISSN 2325-3290.

      Volum 7.

      s.143-163.

      DOI: 10.5195/dpj.2019.277

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle

      (2019)

      Digital hverdag med en-til-en-løsning i ungdomsskolen: En studie av bruken av elevenes datamaskin i undervisningen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-03160-6.

      s.52-70.

      DOI: 10.18261/9788215031606-2019-04

    • Skaftun, Atle

      (2019)

      Respons: En kasusstudie av digitalisering av ungdomsskolen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-03160-6.

      s.15-51.

      DOI: 10.18261/9788215031606-2019-03

    • Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nome, Sture; Nygard, Arne Olav

      (2018)

      Glimpses of dialogue: transitional practices in digitalised classrooms.

      Learning, Media & Technology

      ISSN 1743-9884.

      Volum 43.

      Hefte 1.

      s.42-55.

      DOI: 10.1080/17439884.2017.1369106

    • Michelsen, Per Arne; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

      (2018)

      Samtalen som representasjon av teksten. I: Norsk litterær årbok 2018.

      Det Norske Samlaget

      ISBN 9788252195644.

      s.259-283.

    • Sønneland, Margrethe; Skaftun, Atle

      (2017)

      Teksten som problem i 8A. Affinitet og tiltrekningskraft i samtaler om «Brønnen».

      Acta Didactica Norge

      ISSN 1504-9922.

      Volum 11.

      Hefte 2.

      DOI: 10.5617/adno.4725

    • Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle

      (2017)

      The assignment transformed: Building a disciplinary affinity space in student blogs.

      L1-Educational Studies in Language and Literature

      ISSN 1567-6617.

      Volum 17.

      s.1-32.

      DOI: 10.17239/L1ESLL-2017.17.01.04

    • Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.; Aasen, Arne Johannes

      (2015)

      Fagovergripende og fagspesifikke kompetanser i fremtidens skole – en besøkelsestid for norskfaget?.

      Norsklæreren

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 2.

      s.50-60.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith

      (2014)

      Tilpasset leseopplæring i en sammensatt tekstkultur. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-40457-4.

      s.33-54.

    • Nielsen, Ingrid; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle

      (2014)

      Lesing i norsk. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-40457-4.

      s.181-198.

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Nielsen, Ingrid; Skaftun, Atle

      (2014)

      Inn i norskfaget? Litterære samtaler som faglig praksis. I: Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy.

      Fagbokforlaget

      ISBN 978-82-321-0381-2.

    • Skaftun, Atle

      (2014)

      Leseopplæring og fagenes literacy. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-40457-4.

      s.15-32.

      DOI: 10.17585/njlr.v1.170

    • Skaftun, Atle

      (2014)

      Å kunne lese. I: Pedagogikk - en grunnbok.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-41424-5.

      s.503-520.

    • Hoem, Toril Frafjord; Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Lesing i matematikk. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-40457-4.

      s.97-112.

    • Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

      (2012)

      What expert writers do when they don´t solve problems. I: Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research.

      Emerald Group Publishing Limited

      ISBN 978-1-78052-928-8.

      s.203-205.

      DOI: 10.1163/9781780529295_046

    • Walgermo, Bente Rigmor; Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle

      (2012)

      Vokabular og leseforståelse - en sammenligning av to oppgaveformater. I: Skriv! Les!.

      Akademika forlag

      ISBN 978-82-519-2870-0.

      s.213-228.

    • Skaftun, Atle

      (2011)

      Minding Metaphors: Rethinking the Ecology of Written Language.

      L1-Educational Studies in Language and Literature

      ISSN 1567-6617.

      Volum 11.

      s.97-108.

    • Skaftun, Atle

      (2011)

      Understanding reading development: A phenomenological perspective.

      L1-Educational Studies in Language and Literature

      ISSN 1567-6617.

      Volum 11.

      s.127-148.

    • Skaftun, Atle

      (2010)

      Lesing som dialogisk aktivitet - i alle fag. I: Faglig lesing i skole og barnehage.

      Novus Forlag

      ISBN 978-82-7099-591-2.

      s.11-25.

    • Skaftun, Atle

      (2010)

      Lesing i alle fag - hvorfor det, egentlig?. I: Fagbok i bruk i alle fag i videregående skole.

      ISBN 9788276490688.

    • Skaftun, Atle

      (2010)

      Dialogisk diskursanalyse - litteraturvitenskapelig metode og skolepraksis.

      Tidskrift för litteraturvetenskap

      ISSN 1104-0556.

      Hefte 3/4.

    • Skaftun, Atle

      (2009)

      Lesing og ferdighetsmodellering. I: Lys på lesing. Lesing av fagtekster i skolen.

      Novus Forlag

      ISBN 978-82-7099-526-4.

      s.11-31.

    • Skaftun, Atle

      (2009)

      Litteraturens nytteverdi.

      Fagbokforlaget

      ISBN 978-82-450-0561-5.

      Hefte 178.

    • Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle

      (2009)

      The problem of semantic openness and constructed response.

      Assessment in education: Principles, Policy & Practice

      ISSN 0969-594X.

      Volum 16.

      Hefte 2.

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      Narratologiens Bakhtin eller dialogisk narratologi?. I: Dialogens tenker. Nordiske perspektiver på Bakhtin.

      Spartacus

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      Å kunne lese. Grunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver.

      Fagbokforlaget

      ISBN 8245002968.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; roe, astrid; Narvhus, Eva

      (2006)

      Tilnærminger til et teoretisk rammeverk for de nasjonale prøvene i lesing.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Hefte 5.

      s.360-372.

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      "Shadows of time" Tidsrepresentasjon og dialogisk åpenhet i Hamsuns prosa. I: Tid og rom i Hamsuns prosa.

    • Skaftun, Atle

      (2005)

      Segelfoss-bøkene og Markens grøde. I: Den litterære Hamsun.

      Fagbokforlaget

    • Skaftun, Atle

      (2004)

      Du og jeg og de to? narrativ transformasjon gjennom fire diktsamlinger av Eldrid Lunden.

      Norsk Litterær Årbok

      ISSN 0078-1266.

      s.86-107.

    • Skaftun, Atle

      (1996)

      Mellom to verdener... lesning av Knut Hamsuns novelle "På Bankerne".

      ?

      Volum 2.

    • Skaftun, Atle

      (1996)

      Stemmen fra graven. Hamsun og kirkegården.

      Replikk

      ISSN 0805-5106.

      Volum 2.

    • Skaftun, Atle

      (1996)

      En erkeskjelm forteller. Lesning av en Hamsun-novelle. I: Nordisk filologi. Helsing til Egil Sundland på syttiårsdage n.

      s.86-101.

    • Skaftun, Atle

      (1996)

      Havet buldrer Nirvanas bulder. Hamsun og den umulige viljen.

      ?

      Volum 3.

  • Bøker og kapitler
    • Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle; Husebø, Dag

      (2019)

      Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-03160-6.

    • Sønneland, Margrethe

      (2019)

      Teksten som problem. En studie av litterære samtaler i ungdomsskolen.

      ISBN 978-82-7644-874-0.

    • Skaftun, Atle; Michelsen, Per Arne

      (2017)

      Litteraturdidaktikk.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-31853-6.

    • Østrem, Siv Ellen

      (2016)

      Digital tekstrespons. Ein studie av korleis to elevar på åttande trinn følgjer opp digital lærarrespons..

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-40457-4.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Forord. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-40457-4.

      s.5-8.

    • Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning; Aasen, Arne Johannes

      (2014)

      Forord. I: Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy.

      Fagbokforlaget

      ISBN 978-82-321-0381-2.

      s.7-8.

    • Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning; Aasen, Arne Johannes

      (2014)

      Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy.

      Fagbokforlaget

      ISBN 978-82-321-0381-2.

    • Skaftun, Atle; Stangeland, Elisabeth Brekke; Solheim, Oddny Judith; Mangen, Anne

      (2014)

      Den nasjonale prøven i lesing på 5. trinn 2013. Analyse av resultater og prøvekvalitet.

    • Solheim, Oddny Judith; Walgermo, Bente R.; Skaftun, Atle

      (2013)

      Den nasjonale prøven i lesing på 5. trinn 2012. Analyse av resultater og prøvekvalitet.

    • Matre, Synnøve; Skaftun, Atle

      (2012)

      Forord. I: Skriv! Les!.

      Akademika forlag

      ISBN 978-82-519-2870-0.

      s.9-12.

    • Matre, Synnøve; Skaftun, Atle

      (2012)

      Skriv! Les!.

      Akademika forlag

      ISBN 978-82-519-2870-0.

    • Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle; Walgermo, Bente Rigmor

      (2012)

      Den nasjonale prøven i lesing på 5. trinn 2011. Analyse av resultater og prøvekvalitet.

    • Mossige, Margunn; Hoem, Toril Frafjord; Blå, Berit Hope; Bøyesen, Liv; Pettersen, Karin Dahlberg; Dahlin, Liv Klakegg; Engen, Liv; Engen, Liv; Heber, Ellen; Helgevold, Lise; Maagerø, Eva; Maagerø, Eva; Skaftun, Atle; Skaftun, Atle; Skjelbred, Dagrun; Skjelbred, Dagrun; Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Fagbok i bruk i alle fag i videregående skole.

      ISBN 9788276490688.

  • Formidling
    • Skaftun, Atle

      (2019)

      15 år med literacy-forskning – og litt om veien videre.

    • Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav

      (2019)

      Literacy in digitalised secondary school classrooms: Reflections on transitional practices.

    • Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Conditons for orality in primary school.

    • Skaftun, Atle

      (2019)

      Tid for muntlighet? Tanker om tenking og literacy i skolen.

    • Skaftun, Atle

      (2018)

      The Literacy & learning-group at UiS.

    • Skaftun, Atle; Michelsen, Per Arne

      (2018)

      Tanker om faglig praksis i skolens litteraturarbeid.

    • Skaftun, Atle

      (2018)

      Hvorfor arbeide med litteratur i skolen?.

    • Skaftun, Atle

      (2018)

      Muntlighet i Vest. Introduksjon til første nettverkssamling.

    • Skaftun, Atle; Aasen, Marit; Sæbø, Johanne Ur

      (2018)

      Muntlighet mellom teori og praksis på mellomtrinnet.

    • Skaftun, Atle

      (2018)

      Literacy praksiser i digitaliserte klasserom.

    • Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.

      (2018)

      Oracy in year one: A blind spot in Norwegian language and literacy education?.

    • Skaftun, Atle

      (2018)

      Partnership based professional development on dialogue and digital technology.

    • Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2018)

      Rammer for muntlighet i småskolen - og noen eksempler til ettertanke.

    • Skaftun, Atle; Michelsen, Per Arne

      (2018)

      Faglighet i skolens litteraturarbeid.

      Norsklæreren

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 3.

      s.9-17.

    • Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle

      (2017)

      Den digitale hverdagen: Teknologi og tenking i 9C.

    • Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav

      (2017)

      Thinking and technology in 9C.

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Digital læring på Nordic Edge.

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Uppstad, Per Henning; Skaftun, Atle

      (2017)

      Hvordan kan en ekstra lærerressurs bidra til å skape økte læringsmuligheter i lesing og skriving for mangfoldet av elever?.

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Michelsen, Per Arne; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

      (2017)

      Litterære samtaler i lærerutdanningen: Forholdet mellom den litterære teksten og samtalen som representasjon av teksten .

    • Sønneland, Margrethe; Skaftun, Atle

      (2017)

      Fag og faglighet i norsk 2: Samtaler om "Brønnen" i 8A.

    • Michelsen, Per Arne; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

      (2017)

      Litteratursamtaler i lærerutdanningen.

    • Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

      (2017)

      Fag og faglighet i norsk 1: Literacy som forståelsesramme for litteraturarbeid i skolen.

    • Skaftun, Atle

      (2017)

      Litteratursamtaler i lærerutdanningen.

    • Skaftun, Atle

      (2017)

      Ja, vi elsker det å tenke! Tanker om tekst og tenking skolens litteraturarbeid.

    • Skaftun, Atle; Gourvennec, Aslaug Fodstad

      (2017)

      Den digitale hverdagen: Hvordan brukes datamaskinene i ungdomsskolen?.

    • Skaftun, Atle

      (2017)

      Litteraturens nytteverdi 2.0.

    • Husebø, Dag; Skaftun, Atle

      (2017)

      Digital hverdag i ungdomsskolen.

    • Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nøsen, Odin

      (2016)

      Respons i digitale klasserom.

    • Skaftun, Atle

      (2016)

      Responsive literacy practices in digitalized classrooms - "worked examples".

    • Skaftun, Atle

      (2016)

      Smått e' godt - om å finne forskningspotensial i praksis.

    • Skaftun, Atle

      (2016)

      Literacy i skolen - mellom ferdighet og faglight.

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016.

    • Skaftun, Atle

      (2016)

      Dialogic pedagogy between idealism and realism.

    • Skaftun, Atle

      (2016)

      Respons i digitaliserte klasserom: Et kompetanseprosjekt.

    • Skaftun, Atle; Husebø, Dag; Igland, Mari Ann

      (2016)

      Respons i ungdomsskolen. Erfaringer fra to års samarbeid.

    • Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture

      (2015)

      Going digital: Transitional practices in secondary school classrooms. Symposium..

    • Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture

      (2015)

      Digitalisering av klasserommet: Skriftkulturelle overgangspraksiser i ungdomsskolen.

    • Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle

      (2015)

      Adding eventness to scripted dialogue. Responsive literacy practices in digitalized secondary school classrooms.

    • Igland, Mari Ann; Skaftun, Atle

      (2015)

      Digitale rand-dialoger i online skriveprosesser: Om bruken av kommentarfunksjonen i Google docs i ungdomsskolen.

    • Husebø, Dag; Skaftun, Atle

      (2015)

      Brytninger mellom teknologi og praksis i den digitaliserte ungdomsskolen.

    • Skaftun, Atle; Karlsen, Ole; Syversen, Eva-Marie

      (2015)

      Litteratur og læring - om faglighet for framtiden.

      Norsklæreren

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 4.

      s.14-21.

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Nielsen, Ingrid; Skaftun, Atle

      (2013)

      Litteratur og faglighet.

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Nielsen, Ingrid; Skaftun, Atle

      (2013)

      Interpretation and literary disciplinarity.

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

      (2012)

      Literary education as a transition between everyday language and academic literacy.

    • Skaftun, Atle

      (2011)

      Litteraturens nytteverdi.

      Norsklæreren

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 2.

      s.33-40.

    • Skaftun, Atle

      (2011)

      Litteraturens nytteverdi.

      Dansk Noter

      ISSN 0107-1424.

      Hefte 4.

      s.8-14.

    • Walgermo, Bente Rigmor; Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle

      (2011)

      Vurdering av ordforståelse i relasjon til leseforståelse.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith

      (2010)

      Nasjonale prøver og debattvilje på villstyr.

      Utdanning

      ISSN 1502-9778.

    • Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

      (2010)

      The role of writing in demonstrating reading comprehension.

    • Skaftun, Atle

      (2009)

      Moralisering eller intellektualisering? Hamsun og skolens verdigrunnlag.

      ?

      Hefte 1.

      s.12-17.

    • Skaftun, Atle

      (2009)

      Engagement in the study of reading and literacy.

    • Skaftun, Atle

      (2009)

      Å forholde seg til fagtekster.

    • Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

      (2009)

      What expert writers do when they don't solve problems.

    • Skaftun, Atle

      (2007)

      Lesetester som redskap i klasserommet.

    • Skaftun, Atle

      (2007)

      Lesetester som redskap i klasserommet.

      ?

    • Skaftun, Atle; Holm, Helge Vidar

      (2007)

      Noen innspill til Erling Aadlands "Farvel".

      Norsk Litteraturvitenskapelig Tidsskrift

      ISSN 0809-2044.

      Hefte 01.feb.

    • Skaftun, Atle

      (2007)

      Skill-acquisition: Bridging the gap between individual and social perspectives on reading?.

    • Skaftun, Atle

      (2007)

      Skill-acquisition: Bridging the gap between individual and social perspectives on reading?.

    • Skaftun, Atle

      (2007)

      Lesetester som reds.

    • Skaftun, Atle

      (2007)

      Lesetester som redskap i klasserommet.

      ?

      Hefte 3.

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      Lesing og ferdighetsbegrepet.

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      Kunnskapsløft og ferdighetsfokus.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      Lesing: teori, skolepraksis og testing.

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      Metodeundervisning på nettet: Http://textpraxis.uit.no.

      Edda. Nordisk tidsskrift for litteraturforskning

      ISSN 0013-0818.

      Hefte 2.

      s.204-209.

    • Skaftun, Atle

      (2006)

      Diskursanalyse - et produktivt grensesnitt mellom litteraturvitenskap og skolebasert tekstarbeid.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith

      (2006)

      Lesing og literacy: Diskursive livssfærer og livsfarlige testdiskurser.

    • Skaftun, Atle

      (2005)

      Nasjonale prøver i lesing: Politisk styring og lesepedagogiske valg.

    • Skaftun, Atle

      (2005)

      Utsikter mot en dialogisk narratologi.

    • Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle

      (2005)

      Kommentarer til leseprøven for 2005.

    • Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle

      (2005)

      Nærlesing av spørsmål og og svaralternativ i prøven for 2005.

    • Skaftun, Atle

      (2005)

      Framtidens nasjonale prøver: Kontrollsystem eller pedagogisk støtte?.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle

      (2005)

      Gjennomgang av vurderingsguide og praktisk arbeid med vurdering.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith

      (2005)

      Presentasjon av og begrunnelse for prøvens oppbygning.

    • Skaftun, Atle

      (2005)

      Fra Biografiens limboland: Å forholde seg til Knut Hamsun.

    • Skaftun, Atle

      (2003)

      Doktordisputas: ”Svar fra doktoranden”.

      ?

      Volum 14.

      s.201-223.

    • Skaftun, Atle

      (2003)

      ”En skikkelse i et occult landskap. Omkring Hamsuns Børn av tiden”.

    • Skaftun, Atle

      (2003)

      Scenen som bevissthetsrom. Omkring August Strindbergs Ett drömspel.

      ?

      Volum 14.

      s.145-161.

    • Skaftun, Atle

      (2003)

      Prosaisk reaksentuering: Hamsun mellom realisme og modernisme.

    • Skaftun, Atle

      (1998)

      Ironi.

    • Skaftun, Atle

      (1998)

      Knut Hamsun og den melodramatiske fantasi.

    • Skaftun, Atle

      (1997)

      Is there a teacher in this class? Tanker omkring litteraturformidling i lærerutdanningen.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway