Bokprat: «Løpe ulv» av Kerstin Ekman

Torsdag 20. oktober 2022 kl. 17:00-18:00,
Universitetsbiblioteket,
Kongsgårdsalongen.

Biblioteket inviterer til bokprat.

Bokprat på biblioteket

Bokprat i Kongsgårdsalongen er tilbake!

Tema for bokpraten denne høsten er "bærekraft". Bli med og diskuter spørsmål om klima og miljø, økonomi og sosiale forhold fra et bærekraftig litterært perspektiv!

Andre bok ut er Løpe ulv av Kerstin Ekman. Ekmans bok er nominert til Nordisk Råds Litteraturpris, Sveriges Radios Romanpris, Adlibrisprisen og kåret til årets beste bok av Dagens Nyheter, Sverige.
Ekman gir leseren storslagne naturskildringer, en vakker kjærlighetshistorie og et skarpt blikk på vår tid og hvordan vi behandler naturen rundt oss, i denne korte fortellingen som vil bli stående som et hovedverk i hennes store forfatterskap. Bokpraten er åpen for alle som har lyst til å bli med i en lesesirkel – eller som vil høre på spennende diskusjoner om litteratur.

Bokprat i Kongsgårdsalongen om boken Løpe Ulv av Kerstin Ekman

Om boken

Ulf Norrstig er 70 år, pensjonert skogvokter og formann i det lokale jaktlaget. Han har vært gift med læreren Inga i nesten fem tiår. De to trenger ikke alltid å snakke så mye, men deler kjærligheten til både bøkene og naturen. Et møte med en ulv, en tidlig morgen i skogen, viser seg å få store konsekvenser, ikke bare for Ulf, men for samtlige innbyggere i den svenske bygda.

På bokpraten møter du:

Universitetsbibliotekar