Literacy og læring i digitale omgjevnader (MLE335)

Målet med kurset er å gje ei innføring i korleis digital teknologi er med på å forme literacy som sosial praksis og i spørsmål knytt til læring.


Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2025-2026. Merk at det kan komme endringer.

Fakta

Emnekode

MLE335

Versjon

2

Vekting (stp)

15

Semester undervisningsstart

Haust

Antall semestre

1

Vurderingssemester

Haust

Undervisningsspråk

Norsk

Innhald

Kurset tek utgangspunkt i ei sosial forståing av literacy, slik den er utmynta i New Literacy studies (NLS) og vidareutvikla for å gripe og forstå nye tekstkulturelle praksisar knytt til den digitale teknologien. Skulen som arena for literacy og læring får særskild merksemd i kurset. Studentane får ei innføring i grunnleggjande idear og metodar i NLS, og dei får høve til å bruke desse ideane og metodane på eit empirisk materiale som blir samla inn i løpet av kurset.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studenten:

Kunnskap:

  • kjenne til sentrale idear som ligg til grunn for ei sosial forståing av literacy
  • kjenne til hovudtrekk i utviklinga av digitale tekstkulturar
  • kjenne til hovudtrekk i etnografisk metode

Ferdigheter:

  • kunne gripe og skildre sosiale aspekt ved den digitale tekstkulturen
  • kunne tolke og reflektere over sosiale aspekt ved literacy og læring i digitale omgjevnader
  • kunne reflektere systematisk over endringspotensialet i nye teknologiar for literacy i skulen
  • kunne nytte digitale verktøy for refleksjon og samarbeid i eige arbeid
  • kunne planlegge eit avgrensa empirisk forskingsprosjekt

Generell kompetanse:

  • vere i stand til å orientere seg i og delta i den digitale tekstkulturen
  • vere i stand til å forstå og reflektere over vilkåra for tilgang til og deltaking i den digitale tekstkulturen i og utanfor skulen
  • vere i stand til å orientere seg i og reflektere over dei teknologiske rammevilkåra for skulen
  • vere i stand til å planleggje og gjennomføre eit forskingsprosjekt om literacy og læring i digitale omgjevnader

Forkunnskapskrav

Ingen

Eksamen / vurdering

Vurderingsform Vekting Varighet Karakter Hjelpemiddel
Mappe 1/1 7 Veker Bokstavkarakterar Alle

Mappevurdering• transkripsjon av intervju (ca. 15 min - det inneber ca. 2000 ord)• utførleg/tolkande skildring av eit digitalt døgn for ein elev (1000 ord +/- 10 %)• prosjektskisse på 5 sider (2000 ord +/- 10 %). Transkripsjonen må vere etter gitte kravspesifikasjonar for at mappa skal bli godkjend.Karakteren blir fastsett på grunnlag av dei to andre mappetekstane, vekta slik at prosjektskissa tel 2/3 av karakteren.Hugs at emneplanen for L/MLEMAS har målformkrav som får konsekvensar for andre emne i masterstudiet. Det inneber at minst ein skriftleg eksamen i studiet må skrivast på den målforma ein ikkje skal bruke i masteroppgåva.

Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering

Obligatorisk øvingar

Obligatorisk øvingar

  • Undervegs i arbeidet er det forventa at kandidaten presenterer og inviterer til diskusjon om faglege tema

Fagperson(er)

Emneansvarleg:

Arne Olav Nygard

Studiekoordinator:

Signe Ekenberg

Faglærar:

Atle Skaftun

Arbeidsformar

Førelesingar og seminar, digitalt samarbeid, studentpresentasjonar, rettleiing

Overlapping

Emne Reduksjon (SP)
Ny skriftkultur: Endring av lesepraksisar og læringsformer (MLE320_1) 10
Ny skriftkultur: Endring av lesepraksiser og læringsformer (MLE335_1) 15

Emneevaluering

Det skal vere ein tidlegdialog mellom emneansvarleg, studenttillitsvald og studentane. Formålet er tilbakemelding frå studentane for endringar og justering i emna inneverande semester.I tillegg skal det gjennomførast ein digitalt emneevaluering minimum kvart tredje år. Den har som formål å innhente studentane sine erfaringar med emnet.

Litteratur

Søk etter pensumlitteratur i Leganto