Engineering mathematics and dynamics (OFF585)
Kurset tar sikte på å gi studentene grunnlaget som kreves for å etablere statistiske og sannsynlighetsmodeller assosiert med usikkerhet, samt evnen til å formulere og løse bevegelsesligningene for statiske og dynamiske systemer i både frekvens- og tidsdomener. MATLAB vil bli introdusert. Fokuset er på applikasjoner innen marin-, offshore- og undervannsteknologi.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2023-2024. Merk at det kan komme endringer.
Emnekode
OFF585
Versjon
1
Vekting (Sp)
10
Semester undervisningsstart
Høst
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Undervisningsspråk
Engelsk
Innhold
Læringsutbytte
- å ha innsikt knyttet til egenskapene til forskjellige statistiske modeller og fysiske anvendelser, og etablere statistiske modeller ved å bruke prinsippet om statistisk inferens.
- å være kjent med forskjellige teknikker innen probabilistisk analyse, inkludert Monte Carlo-simuleringer og transformasjon av variabler.
- å kunne behandle signaler i både frekvens- og tidsdomener og gjennomføre dataanalyse.
- å kunne sette opp bevegelsesligninger for dynamiske systemer og beregne bevegelsene i både frekvens- og tidsdomener.
- å forstå viktige fenomener i dynamiske responser fra enkle systemer.
- å kunne løse enkle strukturelle fagverks-, bjelke- og rammeproblemer ved bruk av FE prosedyre.
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
En skriftlig eksamen | 1/1 | 4 Timer | Bokstavkarakterer | Godkjent enkel kalkulator |
Ingen trykte eller håndkrevne hjelpemidler tillatt på eksamen.
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Fagperson(er)
Faglærer:
Muk Chen OngFaglærer:
Yihan XingEmneansvarlig:
Lin LiFaglærer:
Charlotte ObhraiInstituttleder:
Mona Wetrhus MindeArbeidsformer
Åpent for
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.
I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.