Praksis i petroleumsteknologi (PET695)
Praksisarbeid / Utplassering / studentprosjekt
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2023-2024. Merk at det kan komme endringer.
Emnekode
PET695
Versjon
1
Vekting (Sp)
10
Semester undervisningsstart
Høst
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Undervisningsspråk
Norsk
Innhold
Læringsutbytte
Emnet er et supplement til andre emner, og når studenten har gjennomført kurset, skal følgende mål være oppnådd:
Kunnskaper: Økt innsikt i utvalgte tema og problemstillinger og i arbeidslivets praktiske utfordringer. Redgjøre for arbeidsoppgaver og arbeidsmetoder i gjelende bedrift.
Ferdigheter: Økt evne til profesjonelt samarbeid, samt fordypning i gitte tema og kunne presentere disse på en overbevisende måte.Sette seg inn i tildelte arbeidsoppgaver og løse disse.
Generell kompetanse: Reflektere over egen kunnskap og læring, og reflektere over sin egen rolle i samarbeid med andre. Innordne seg etter krav som blir stilt i arbeidslivet
Forkunnskapskrav
Anbefalte forkunnskaper
Eksamen / vurdering
Rapport og muntlig fremføring
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Rapport | 1/2 | Bestått/ Ikke bestått | ||
Muntlig fremføring | 1/2 | Bestått/ Ikke bestått |
Studenten skal levere en kritisk reflekterende rapport (inkl. signert timeliste) om sitt praksisarbeid. Denne rapporten presenteres for studenter og lærere på nærmere avtalt tid og sted.Emnet har en løpende vurdering. Alle vurderingsdeler må være bestått for å oppnå en samlet karakter i emnet. OBS: I henhold til forskrift om studier og eksamen ved Universitetet i Stavanger § 3-10 punkt 2 har en student mulighet for å fremstille seg til prøving 2 ganger i dette emnet, med mulighet for å søke om et 3. forsøk.
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Dan SuiInstituttleder:
Øystein ArildArbeidsformer
Åpent for
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.
I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.