Hopp til hovedinnhold

Det helsevitskaplege fakultet

Det helsevitskaplege fakultet utdannar kompetente helsearbeidarar til helsetenester i endring. Vi forskar innan fagområde som helse, medisin, etikk og velferd for å ha ei tverrfagleg tilnærming til helse og helsetenester i tett samarbeid med brukarar og praksisfelt.

Publisert: Endret:
Fakta
Tilsette

200

Stipendiatar

32

Besøksadresse

Kjell Arholms hus

Studentar

1200

Kontakt oss

helsefag@uis.no

Mykje av aktiviteten vår skjer i tett samarbeid med praksis og næringsliv.

Om fakultetet

Fakultetet er organisert i tre fagavdelinger, eit forskingssenter og ein fakultetsadministrasjon. Dekan Kristin Akerjordet har leia fakultetet sidan 2017.

Leiinga og administrasjonen ved fakultetet har tilhold i Kjell Arhoms hus.

Det helsevitskaplege fakultet har ansvar for utdanning, forsking og formidling innanfor helsevitskaplege og medisinske fagområde. Vi skal utvikle ny kunnskap, være innovative og utvikle helse-, velferd- og omsorgstenester i tett samarbeid med praksisfeltet, brukarar og næringsliv.

Utfordringar i helsesektoren er komplekse og stiller nye krav til kompetanse. Fakultetet skal utdanne helsearbeidarar som er i stand til å ivareta fagleg forsvarleg og omsorgsfull hjelp og behandling, som har evne til refleksjon og som kan gjere etiske og berekraftige vurderingar i en kompleks arbeidskvardag.

Tilsette ved Det helsevitskaplege fakultet er organisert i tre fagavdelingar og er støtta av fakultetsadministrasjonen:

I tillegg er forskingssenteret SHARE - Senter for kvalitet og sikkerhet i helsetjenesten tilknytt fakultetet. Senteret utgjer landets fremste fagmiljø innan kvalitet og tryggleik i helse- og omsorgstenester.

Kontakt oss

Leiinga og fakultetsadministrasjonen ved Det helsevitskaplege fakultet har tilhold i Kjell Arholms hus, 1. etasje. Telefon: 51 83 41 00 E-post: helsefag@uis.no

Aktuelt frå fakultetet

Utviklet brukerguide for 360° interaktiv video til utdanningsprosjekter

Det internasjonale Erasmus+-prosjektet, 360ViSi, som er ledet av Universitetet i Stavanger, har laget og publisert en op...

Norges første temanummer om pasientsikkerhet

Kommunene har ansvar for god pasientsikkerhet i helse- og omsorgstjenestene. Men det har skortet på forskning på fagfelt...

Foreslå problemstillingar til masterstudentane våre

Har tenesta di, organisasjon eller bedrift behov for ny, forskingsbasert kunnskap? Du kan no foreslå aktuelle tema eller...

Ny videreutdanning i kognitiv atferdsterapi ved UiS

Kognitiv atferdsterapi har de siste årene blitt en viktig tilnærming i behandling av barn og unge med ulike psykiske lid...

Forskning på kvalitet i praksisstudier i sykepleieutdanningen

Kvaliteten på veiledning og vurdering i praksisstudier er avgjørende for studentenes læring, faglige utvikling og evne t...

Oppretter lab for kognisjons-, atferds- og nevroforskning

Kognitiv lab gir realfag og forskning på kognisjon og kunstig intelligens en naturlig møteplass med helsefag, psykologi ...

Svært gode fagfellevurderinger på UiS’ plan for medisinstudium

Et medisinstudium ved Universitetet i Stavanger representerer en viktig nyvinning for norsk medisinutdanning, mener fagf...

Stress, press og andre utfordringar

Nokre sjukeheimar har knokke koden for korleis gi trygge og gode tenester til pasientane. Kva gjer dei som andre ikkje g...

Helsepolitiker besøkte SHARE

Nestleder i Helse- og omsorgskomiteen på Stortinget besøkte SHARE - Senter for kvalitet og sikkerhet i helsetjenesten fo...

Samtrening kan gje betre praksis

I møte med ein akutt sjuk pasient teller kvart minutt. Derfor trenar studentar i paramedisin og lærlingar i ambulansefag...

Kan ultralydundervisning digitalt vera like effektivt som på campus?

Korleis kan ein løyse undervisning innan ultralyd i en pandemisituasjon, og på tvers av landegrenser, på best mogleg måt...

Hvordan styrke helsetilbudet til ungdommer i distriktene?

Som del av masteroppgaven i helsesykepleie har Elisabeth Cecilia Marcussen undersøkt hvordan man kan sikre gode tjeneste...

Digital helsehjelp kan lette pasienters behandlingsbyrde

I et nytt prosjekt ved UiS skal det utvikles og testes en digital helsetjeneste til kronisk syke, og utprøves nye samhan...

Over 800 helsestudenter gjennomførte praksis tross pandemi

Helsestudenter ble etterspurt arbeidskraft i den usikre situasjonen helsevesenet har stått overfor denne våren. Samtidig...

Sosial innovasjon og samskaping

Gjennom boka «Samskaping: sosial innovasjon for helse og velferd» belysar forskarar innan ulike fagfelt behovet for inno...

EU-støtte til nytt simuleringskurs innan akuttmedisin

Saman med ni partnarar, har Det helsevitskaplege fakultet ved UiS fått omlag 10 millionar kroner frå EU til utvikling av...

Studenter i praksis tok over sone i hjemmetjenesten

En viktig arbeidsoppgave for sykepleiere i hjemmetjeneste er å lede det faglige arbeidet på arbeidsplassen. I to dager h...

Samhandling på tvers av profesjonar

Dei fleste som har ei helse- eller sosialfagleg utdanning vil i arbeidslivet samarbeide med andre på tvers av profesjona...

Skreddersydd ferdighetstrening for sykepleiestudenter

Det er sykepleierutdanningens oppgave å sikre at studentene er så dyktige som mulig før de får prøve seg på virkelige pa...

Studietilbod

Det helsevitskaplege fakultet tilbyr samfunnsnyttige og relevante helsefaglege utdanningar frå bachelor- til doktorgradsnivå.

Det er eit aukande behov kvalifiserte helsearbeidarar både nasjonalt og globalt i åra framover. (Foto: Svein Lunde, Helse Stavanger).

Vi har to svært ettertrakta bachelorutdanningar i sjukepleie og paramedisin, tverrfaglege masterprogram i helsevitskap, rus og psykisk helsearbeid og prehospitale tenester, samt sjukepleiefaglege spesialiseringar innan jordmorfag, helsesjukepleie, anestesi-, intensiv- og operasjonssjukepleie og kreftsjukepleie.

Våre tilsette har stort engasjement for faget, og utviklar nye undervisningsmetodar og verktøy som gjer god læring for våre studentar. Innan både utdanning og forsking har vi fokus på digitalisering, tverrfagleg samarbeid og simulering. Sykepleielaboratoria i Kjell Arholms hus, simuleringssenteret SAFER, og det nyetablerte test-, innovasjon- og simuleringssenteret HelseCampus er fasilitetar våre studentar brukar for å øve på praktiske prosedyrar og simulere situasjonar som er relevante for utfordringane dei vil møte i praksis og i arbeidslivet.

Fakultetet har ei tverrfagleg forskarutdanning innan helse og medisin. Våre doktorgradskandidatar får samarbeide med sterke fagmiljø og forskarar, og delta i spennande forskingsprosjekt. Vi er òg vertskap for PROFRES - ein nasjonal forskarskule for profesjonsretta og praksisnær forsking innan områda helse, velferd og utdanning.

Forsking

Forskingsmiljøa våre samarbeider tett med pasientar, pårørande, praksisfelt og næringsliv for å bidra til utvikling av både grunnforsking og samfunnsnyttig kunnskap.

Fakultetet har eit breitt spekter av forskingsmiljø innanfor fagområda helse, medisin og omsorg (Foto: Elisabeth Tønnessen).

Vi er leiande i utvikling av kunnskap innan simulering, pasienttryggleik og kvalitet i helsetenestene. Forskinga vår på tiltak som kan fremme helse, auke deltaking og styrke relasjonskompetanse gjer praksisfeltet eit godt kunnskapsgrunnlag for kvalitetsforbetring, utvikling og innovasjon.

Utfordringar i helsesektoren blir i aukande grad møtt med digitalisering og innføring av ny teknologi. Å kunne arbeide tverrfagleg og bruka teknologi i kopling med helse blir stadig viktigare. Ved fakultetet forskar vi på tverrfagleg samhandling, implementering av helseteknologi, og utfordrar aktuelle etiske dilemma for å sikre gode, kunnskapsbaserte tilbod for pasientar og brukarar av helse- og omsorgstenester.

Nettverk for medisin og helse er òg etablert ved fakultetet for å samla fagmiljø på tvers av fagdisiplinar og institusjonar, og vidareutvikla den medisinske kompetansen ved UiS innan utdanning og forsking.

Våre forskingsområde

Forskingsnyheiter

Hvem har de mest og de minst stressfulle jobbene?

En studie har vist at 15 % av de ansatte hadde jobber som ga høyt stress. Risikoen for å ha en slik jobb var høyere for ...

Utvidet individuell jobbstøtte bidro til deltakelse i jobb og utdanning

Med en utvidet modell for individuell jobbstøtte (IPS) kom 63 prosent av personer uten jobb med alvorlig psykiske lidels...

Tester ny metode for pustehjelp til nyfødte i Uganda

Sammen med forskere fra Universitetet i Bergen, har professor Hege Ersdal bidratt i en ny studie som tester bruk av lary...

Betydning av religion i møte med døden

Hvordan forholder ansatte på sykehjem med innvandrerbakgrunn seg til religion i arbeidet med pasienter som nærmer seg dø...

Ansatte som drikker mye alkohol kan ha redusert arbeidsevne på jobb

En gjennomgang av forskning på mer enn 92.000 ansatte i 15 land tyder på at ansatte som har et høyt alkoholforbruk opple...

Tre steg til bedre kvalitet i sykehjem og hjemmetjenesten

Noen sykehjem har knekt koden for å gi gode tjenester til beboerne. Hva gjør de som andre ikke gjør?

Bruken av livshistorier i omsorgsarbeid

I prosjektet «Livsarket» kartlegges bruk av pasienters livshistorier som en del av omsorgsarbeidet ved sykehjem i region...

Sideleie tryggest også for de med nakkebrudd

En ny norsk metode for å frakte skadde, bevisstløse pasienter setter internasjonal standard.

Utviklar simuleringstrening ved bruk av 360°-video

360ViSi er eit internasjonalt samarbeidsprosjekt med mål om å utvikla innovativ læringsmetodikk i helseopplæring ved hje...

Spenningar i teknologimediert omsorg

Forskingsprosjektet Caring Futures: Developing Care Ethics for Technology-Mediated Care Practices (QUALITECH) vil vidare...

Hvordan kan helsetjenestene bidra til personsentrert omsorg?

En ny artikkel fra SAFE-LEAD-prosjektet handler om hvilken betydning transformasjonsledelse, arbeidsmiljø og pasientsikk...

Leger og sykepleiere må lære seg å samarbeide

Når pulsen er høy og minuttene teller, er det livsviktig at leger og sykepleiere samarbeider godt. Treningen bør starte ...

Overvåker fosterlyd for å redde nyfødte

Oksygenmangel under fødsel fører til nesten tre millioner dødsfall hvert år. En forskergruppe tester nytt utstyr som ove...

Motiverte pårørende: Tre ting som kreves for å stå i stormen

Voksne pårørende er livsviktige for personer med langvarig sykdom og for velferdsstaten. Nyere forskning har satt søkely...

Derfor må vi høre de etterlattes stemme når pasienter dør

Involvering av etterlatte i tilsynssaker i helsevesenet styrker kvaliteten i saksbehandlingen.

Fakultetsleiinga

Fakultetet blir leia av dekan Kristin Akerjordet og fakultetsdirektør Arne Endresen. Bjørg F. Oftedal og Henriette Thune er prodekan for utdanning og forsking. Avdelingsleiarar og leiar av forskingssenteret SHARE inngår i leiargruppa.

51834109
Det helsevitenskapelige fakultet
Dekan
51831557
Fakultetsadministrasjonen HV
Fakultetsdirektør
51834163
Fakultetsadministrasjonen HV
Prodekan for utdanning
Fakultetsadministrasjonen HV
Prodekan for forskning
51833104
Avdeling for kvalitet og helseteknologi
Avdelingsleder
51833443
Avdeling for folkehelse
Avdelingsleder
51834164
Kjell Arholms hus
Avdeling for omsorg og etikk
Avdelingsleder
51834288
Avdeling for kvalitet og helseteknologi
Professor

Fakultetsadministrasjonen

Administrasjonen har ansvar for forvaltning, rådgiving og saksbehandling ved fakultetet.

Fakultetsadministrasjonen ved Det helsevitskaplege fakultet har tilhold i Kjell Arholms hus, 1. etasje. Fakultetsdirektør Arne Endresen leiar administrasjonen.

Opningstider i ekspedisjonen er:

Partalsveker: Måndag, onsdag og fredag frå 09.00 - 13.00
Oddetalsveker: Tysdag og torsdag frå 09.00 - 13.00

Kontakt:

E-post: helsefag@uis.no Telefon: 51 83 41 00

Finn tilsette i Fakultetsadministrasjonen

Fakultetsstyret

Fakultetsstyret har ansvar for å bestemma overordna mål, prioriteringar og strategiar for fakultetet.

Fakultetsstyret skal mellom anna fastsetje studietilbod, og fremme forslag til universitetsstyret og utdanningsutvalet, og definere område for satsingar innan forsking og samfunnskontakt. 

Fakultetsstyret har 9 medlemmar, og består av vitskapleg og administrativt tilsette, studentar og eksterne representantar.

Styret på fakultetet 2017-2021

Leiar: Svein Skeie (Stavanger Universitetssjukehus)

Nestleiar: Per Haarr (tidlegare assisterande rådmann i Stavanger kommune)

Vitskapleg tilsette: Marit Alstveit, Bodil Bø, Randi Wågø Aas og Siri Wiig

Teknisk/administratrivt tilsette: Gunn Tone Ask

Studentrepresentantar: Snorre Egeberg Johnsen og Elina Espedal