Hotellhøgskolen feiret 110 år med konferanse og bankett

Hotell-, reiselivs- og servicebransjen samlet seg denne uken på UiS for faglig input om identitetsbygging og omdømme – og for å feire Norsk hotellhøgskoles 110-årsjubileum.

Norsk hotellhøgskole (NHS) feiret sine 110 år med konferanse og bankett. Her fra banketten.

– Formålet er å skape en inspirerende dag og knytte kontakter mellom studenter og næringsliv, sier Emilie Dahl Aasheim.

Aasheim tar masteren Service Leadership in International Business og har sammen med seks medstudenter planlagt konferansen Serviceforum, hvor studenter og representanter fra næringen møtes for faglig input.

Konferansen arrangeres egentlig årlig, men ble denne uken arrangert for første gang etter noen års opphold. Temaet var «Rebranding og image».

– Pandemien har vært en utfordrende tid for reiselivet, derfor er det viktig finne nye måter å jobbe og se framover på, og å samle alle i reiselivet for å diskutere framtiden og finne gode løsninger sammen, sier Aasheim.

Ung kvinne med blondt hår i hestehale, hvit tennistrøye og sort, åpen genser foran en bygning dekket av klatreplanter i høstfarger. Foto.
Emilie Dahl Aasheim.

Variert program

De 120 påmeldte ble ønsket velkommen til en dag fylt med flere foredrag og to ulike workshops. På kvelden var det bankett på Clarion Hotel Stavanger, for å feire Norsk hotellhøgskoles 110-årsjubileum. Der ble det servert treretters middag, og det var kåringer, konkurranser og underholdning.

– Det er fint å samles, lære mye nytt, møte nye folk og feire at hotellhøgskolen er 110 år, sier Aasheim.

Programmet:

Strategier for turisme på nasjonalt og regionalt nivå

Anette Larsen, Truls Eric Engström og Preben Falck

Krisehåndtering i en bedrift

Sander B. Thomassen og Håkon Lund

Hvordan finne de mest kvalifiserte arbeidstakere og arbeidsgivere, og hvordan fremme inkludering og mangfold på arbeidsplassen

Cathrine Lie Strand og Torben Dyhr-Nielsen

Workshop 1: Re-branding etter en krise

Håkon Lund og Lars Bergkvist

Workshop 2: Det interne markedet – rekruttering, ansatte og videreutvikling av ansatte

Torben Dyhr-Nielsen og Cathrine Lie

Bankett