Demo-dag: Offshore-wind 4 kids

Søndag 28. august 2022 kl. 12:00-17:30,
Axel Lunds veg 23, 4050 Sola.

Bli med på familiedag hvor du kan bygge din egen havvindmølle.

vindmølle i bakgrunnen mot blå himmel, jente i forgrunnen
Foto: Olga Whitman, GettyImages.

Bli med på en aktivitet hvor du bygger din egen havvindmølle! Arrangementet er åpent og gratis og rettet mot både barnefamilier og studenter. Didaktisk digitalt verksted fra UiS vil være til stede.

Om OffShoreWind4Kids

OffshoreWind4Kids bygger offshore vindturbiner for barn for å lære om teknikk, teknologi og fornybar energi. De arrangerer demodager rundt om i verden hvor barn kan installere sin første havvindmølle. Initativet ønsker å oppmuntre jenter til å bruke startpakkene, og har som mål å lære like mange jenter som gutter om havvind. På demo-dagen kan du bli med på en aktivitet hvor du bygger din egen havvindmølle.

Demodagen er et samarbeid mellom Universitetet i Stavanger ved Didaktisk digitalt verksted og Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet ved Institutt for maskin, bygg og materialteknologi. Arrangementet er støttet av Ventyr Energy, Parkwind og NorSea Group.

Les mer om OffshoreWind4Kids og deres demo-dager her.

Når og hvor: Axel Lunds veg 23, 4050 Sola- søndag 28. august kl.12-17.30

OffshoreWind4Kids arrangerer demo-dager for barn rundt omkring i verden. Søndag 28. august mellom 12 og 17.30 kan du bygge din egen havvindmølle på Solastranden.