Disputas om arbeidsledige polske migranters erfaringer i møte med den norske velferdsstaten

PROFRES-kandidat Katrine Mayora Synnes disputerer for ph.d.-graden ved Universitetet i Agder fredag 17. mars 2023

Portrett Katrine Mayora Synnes. Foto: UiA

Katrine Mayora Synnes ved Fakultet for samfunnsvitenskap disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen "I randsonen av den norske velferdsstaten: Arbeidsledige polske migranters erfaringer med tilgang til offentlige velferdsytelser og møter med NAV".

Les oppsummering av avhandlingen.

Tid og sted: 17. mars 2023, campus Kristiansand - B1-001.

Disputasen foregår på campus og digitalt.

Prøveforelesning starter kl 10.15.

Disputas starter kl. 12.15.

Oppgitt emne for prøveforelesning: "Drøft epistemologiske forutsetninger for å studere styringsrelasjoner. Knytt diskusjonen til arbeidsmigrasjon i spennet mellom nasjonal og overnasjonal styring som empirisk felt"

Her finner du avhandlingen.

Veiledere i doktorgradsarbeidet har vært førsteamanuensis May-Linda Magnussen (UiA) og professor emerita Anne Marie Støkken (UiA).

Evalueringskomité:

Professor Randi Kroken (UiA)

Første opponent: Professor Kjetil Grimastad Lundberg (Høgkulen på Vestlandet)

Andre opponent: Professor Sabine Gruner (Mittuniversitetet i Sverige)

Se UiA sine nettsider for mer informasjon og påmelding til å følge disputasen digitalt.