Kurset gir deg kunnskaper om utvikling og gjennomføring av kontrakts- og leverandørstrategier. Kontrakt- og leverandørrelasjoner er relevant for alle som jobber med ledelse, kontrakter, innkjøp, salg og markedsføring, m.m.
10
Master
Samlingsbasert
Norsk
35
September
15. juni 2021
23.000,- + semesteravgift
Kursinnhold
Kurset legger vekt på hvordan profesjonelle organisasasjoner i private og offentlig sektor skaper og tilegner seg verdi gjennom bruk av eksterne ressurser i et samarbeid med leverandører.

Kursinnhold
Det passer godt sammen med kurset E-MBA250 Forretningsmodellinnovasjon og markedsutvikling, og sammen gir disse en grundig innføring i muligheter og utfordringer i en B2B-kontekst.
Læringsutbytte
Etter fullført kurs har du fått kunnskap om:
Alternative ressurs- og produksjonsmodeller (marked eller intern organisering)
Ulike kontraktstyper (klassisk, neoklassisk, relasjonell)
Kontraktsprosesser fra forespørsel til kontrakt
Kontraktsrelasjoner
Relasjonen som strategisk ressurs
Undervisningssted
Oppgis senere
Undervisningsdatoer
Undervisningsdatoene for høsten 2021 er:
1. samling: 30. september - 01. oktober
2. samling: 28.- 29. oktober
3. samling: 18.- 19. oktober
Arbeidsformer
Samlingsbaserte forelesninger med tre samlinger à to dager. Mellom samlingene arbeider deltakerne selvstendig og i grupper med obligatoriske arbeidsoppgaver, gjerne i tilknytning til egen organisasjon. Det legges opp til at studentene er aktive og bidrar med egne erfaringer og/eller problemstillinger.
Det tas forbehold om at undervisningen helt eller delvis kan måtte holdes via digitale plattformer, dersom det er påkrevd etter retningslinjer som gis med bakgrunn i koronasituasjonen. Du vil få beskjed om undervisningsform i opptaksbrevet.
Det er nødvendig med egen PC for å kunne gjennomføre kurset. Det er en fordel om dette er en privat PC, fordi din jobb-PC kan ha installert brannmurer eller andre sikkerhetsbegrensninger som kan hindre deg i å logge på UiS sine digitale løsninger eller plattformer.
Vurdering/eksamen
For å avlegge eksamen må to skriftlige innleveringer med presentasjon, i grupper, være bestått.
Eksamensoppgaven utleveres siste forelesningsdag. Varighet: 2 uker.
Karakter: A - F, hvor F er stryk.
Opptakskrav
For å bli tatt opp til EMBA ved Handelshøgskolen ved UiS kreves:
a) Bachelorgrad, cand.mag.-grad, annen grad eller yrkesutdanning av minimum 3 års omfang, utdanning som i henhold til § 3-4 i lov om universiteter og høyskoler er godkjent som jevngode med ovennevnte grader eller utdanningsløp.
b) Handelshøgskolen ved Universitetet i Stavanger kan i spesielle tilfeller godkjenne andre dokumenterte kvalifikasjoner som helt eller delvis likeverdige med utdanningsløpene nevnt i a. – Opptak på bakgrunn av realkompetanse.
c) I tillegg kreves minst to års relevant yrkespraksis inn mot den tematikken som ligger i studieprogrammet.
Realkompetanse
For å kunne søke opptak på bakgrunn av realkompetanse kreves det minimum 60 studiepoeng fra tidligere studier.
Klikk her for å melde deg på kurset E-MBA220 Kontrakt og leverandørrelasjoner
Med forbehold om endringer.
Foreleser
Avd. for innovasjon, led. og mark.føring
Kontaktpersoner
E-BØK140 Grunnleggende regnskap og årsavslutning
Dette kurset omhandler det som er helt grunnleggende for både for det eksterne regnskapet og det interne regnskapet/økon...
Tenker mer strategisk etter fullført EMBA
Hopp på! Det er budskapet fra Renate Brynhildsen til andre etter at hun mottok diplomet for sin Executive Master i Busin...
Steg i gradene med Executive MBA
Christian Lyse ønsket å ta et steg opp på karrierestigen, og bestemte seg for å ta en Executive Master of Business Admin...
E-MBA270 Endringsledelse
Endring er konstant – alt er i utvikling. Velbrukte floskler? Jo, men også sanne. Når endringer i marked og arbeidsliv s...
E-MBA260 Prosjektledelse
Kurset gir deg innføring i prosjektledelse i ulike virksomheter og for ulike typer projekter. Du lærer ulike metoder, te...
E-MBA300 Masteroppgave
Masteroppgaven skal være et uttrykk for studentenes evne til å kombinere relevant arbeidserfaring med faglige innsikt i ...
E-MBA100 Lederskap og mestring
Målet for en leder er å oppnå gode resultater for den organisasjonen eller avdelingen vedkommende skal lede, samtidig so...
E-MBA200 Adferdsøkonomi
Nyere forskning viser at vi ofte går i mentale feller når vi gjør økonomiske beslutninger. Det er vanlig å tenke for kor...
Executive Master in Business Administration
Med en Executive Master in Business Administration posisjonerer du deg for en ledende stilling. Er du allerede leder, vi...
E-MBA240 Strategisk HRM
Dette kurset gir deg en grundig innføring i teorigrunnlaget for strategisk og konkurransedyktig personalledelse. Du får ...
E-MBA120 Strategisk økonomistyring
Kurset setter deg i stand til å bruke moderne teknikker innenfor økonomisk styring i et strategisk perspektiv. Det legge...
E-MBA250 Forretningsmodellinnovasjon og markedsutvikling
Markedet er i stadig endring, mens lærebøkene i markedsføring er skrevet for tradisjonelle bedrifter som produserer fra ...
Reiser fra Østlandet for å ta Adferdsøkonomi i Stavanger
Handelshøgskolen ved UiS er den eneste i landet som tilbyr faget Adferdsøkonomi som etter- og videreutdanning. Noen av d...
En enorm berikelse å ta Executive MBA
Stina Hetland Golf hadde aldri trodd hun skulle ta hele mastergraden da hun startet på det første kurset. Etter tre års ...
Fra elektriker til daglig leder?
Carl-Johan Almestads erfaring som elektriker var gull verdt i stillingen som prosjektleder. Nå krever daglig leder-ambis...