Elisabeth Brekke Stangeland
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Førsteamanuensis
Hoel, Trude; Stangeland, Elisabeth Brekke; Schulz-Heidorf, Katrin
(2020)
What Happens Before Book Reading Starts? an Analysis of Teacher–Child Behaviours With Print and Digital Books
Frontiers in Psychology
ISSN 1664-1078.
Volum 11.
Stangeland, Elisabeth Brekke; Lundetræ, Kjersti; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2018)
Gender differences in toddlers' language and participation in language activities in Norwegian ECEC institutions
European Early Childhood Education Research Journal
ISSN 1350-293X.
Volum 26.
Hefte 3.
s.375-392.
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2017)
The impact of language skills and social competence on play behaviour in toddlers
European Early Childhood Education Research Journal
ISSN 1350-293X.
Volum 25.
Hefte 1.
s.106-121.
Stangeland, Elisabeth Brekke; Færevaag, Margaret Klepstad
(2014)
Barn vi skal være spesielt oppmerksomme på i begynneropplæringen
Gyldendal Akademisk
s.68-97.
Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.; Reikerås, Elin Kristi Lie
(2014)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen
Fagbokforlaget
s.65-90.
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2018)
Språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna. En studie av variasjon og sammenhenger.
Hefte 389.
Støle, Hildegunn; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2017)
Rapport: Nasjonal prøve i lesing for 5. trinn 2016
Skaftun, Atle; Stangeland, Elisabeth Brekke; Solheim, Oddny Judith; Mangen, Anne
(2014)
Den nasjonale prøven i lesing på 5. trinn 2013. Analyse av resultater og prøvekvalitet
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2020)
Barnehagens språkaktiviteter – et kjønnsperspektiv
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2020)
Språk og sosial kompetanse i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke; Hoel, Trude; Shulz-Heidorf, Katrin
(2020)
What happens before book reading starts? An analysis of teacher- child behaviours with print and e-books
Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Ofstad, Gunn Helen; Hoel, Trude
(2019)
Gutter og lesing i barnehagen
Hoel, Trude; Stangeland, Elisabeth Brekke; Shulz-Heidorf, Katrin
(2019)
Pre-understanding and joint attention - befor shared Reading of print Picture books and Picture book-apps
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2019)
Stavangerprosjektet-Det lærende barnet. Hva er våre hovedfunn?
Sandgrind, Silje Wiken; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2018)
Toåringer med svakt språk faller ofte utenfor leken i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke; Nordahl, Marianne
(2018)
Språksvake småbarn lekte mindre med andre
Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2018)
Sammenhenger mellom språk, lek og sosial kompetanse hos de yngste barna i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke; Rongved, Elisabeth
(2018)
Disputas om språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna.
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Observasjon og kartlegging går ikke på akkord med norske barnehageverdier
Utdanning
ISSN 1502-9778.
Hefte 12.
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Observasjon og kartlegging går ikke på akkord med norske barnehageverdier
Utdanningsnytt.no
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Impact of language skills and social competence in play behaviour in toddlers
Mangen, Anne; Støle, Hildegunn; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Nasjonal prøve i lesing 5. trinn 2015
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Flerspråklige toddlere i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Bydel i Oslo ber om hjelp til å sikre god språkopplæring
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Sammenhenger mellom språk og sosial fungering hos de yngste barna i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Språksvaga barn hamnar utanför i leken
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kartlegging eller ikke kartlegging, er det dét som er spørsmålet?
Dagsavisen - Nye Meninger
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Ny norsk forskning: Språksvake toåringer faller utenfor sosialt
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Impact of Language Skills and Social Competence on Play Behaviour in Toddlers
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
språk, lek og sosial kompetanse
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter deltar ikke i språkaktivitetene i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Sosial kompetanse, språk og lek
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Må få trene på språk der de er
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
- må få trene på språk
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter er mindre interessert i høytlesning
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kindergarten boys less interested in language activities, study indicates
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Språk,lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
gender differences in toddlers language
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kindergarten boys less interested in language activities, study indicates
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter mindre interessert i språkaktiviteter i barnehagen
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
- Språksvake barn faller utenfor i lek
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor leken
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toåringer med dårlig språk faller utenfor sosialt
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer henger ikke med i leken
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake barn faller utenom leken
Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toddlers With Poor Language Skills Fall Behind in Play
Wagner, Åse Kari H.; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2014)
Presentasjon av forskningsarbeid med utgangspunkt i språklig utvikling: 1) Flerspråklige barn, 2) Gutter og jenter, 3) Barn med svake vs barn med sterke språkferdigheter.
Stangeland, Elisabeth Brekke; Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2013)
Barns språkhverdag
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Språkvansker
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Kartlegging i barnehagen, resultater fra Stavanger prosjektet. Presentasjon for bystyret i Oslo
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
50% seminar
Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.
(2013)
flerspråklige og enspråklige barn. Språklig og sosial fungering i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.; Reikerås, Elin Kristi Lie
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Sammenhenger mellom språk og atferd
Stangeland, Elisabeth Brekke; Lundetræ, Kjersti; Reikerås, Elin Kristi Lie
(2013)
They will catch up, right? gender differnces in toddlers language
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Resultater fra Stavanger prosjektet: forskjeller i gutter og jenters språk i barnehagen
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2010)
Språk i et flerspråklig miljø
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2010)
Presentasjon av doktorgradsprosjekt
Stangeland, Elisabeth Brekke; Løge, Inger Kristine
(2010)
The relationship between language and social competence in toddlers
Stangeland, Elisabeth Brekke; Filbrandt, Elisabeth Rege
(2019)
Brobyggeren- en introduksjon
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Filbrandt, Elisabeth Rege; Schreuder-Lindløv, Inge; Hoel, Trude; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2019)
Foreldresamarbeid
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Med blikk for språk
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Språk og deltakelse i lek