Vil lære mer om litteraturens betydning i samtiden

– Jeg valgte engelsk bachelor fordi jeg er interessert i bokbinding og redaksjonsarbeid, og håper å få jobbe med dette etter hvert som jeg er ferdig med utdanningen, sier engelskstudent Birna Rut Arnadottir.

Kvinne med briller og svar skinnjakke smiler til fotograf, utendørs.
Birna Rut Arnadottir tar engelsk bachelor

29-åringen fra Island tar Engelsk språk og litteratur - bachelor. Hun valgte dette studiet fordi hun er interessert i bokbinding og redaksjonsarbeid, og håper å få jobbe med dette når hun etter hvert er ferdig med utdanningen.

- Jeg har lyst til å lære mer om hvordan litteratur blir påvirket av tiden, og hvordan litteratur også kan påvirke hvordan vi tenker i samtiden.

Hun synes det er vanskelig å si klart hvilke elementer i studiet som vil være mest nyttige når hun kommer  ut i arbeidslivet, men tror at det å utvikle evnen til å lese kritisk er viktig.

- Jeg synes det er spennende å se på tekster fra flere ulike perspektiver!

Hennes beste råd til framtidige studenter er at du må finne din egen måte å strukturere studiet ditt på.

- Ingen andre kan passe på at du får mest mulig ut av studiet! Det må du selv gjøre. Benytt deg av tilbudene på Universitetsbiblioteket om studieteknikk og skrivehjelp.