Enrico Pollarolo ny medarbeider i KSU

Har startet i en midlertidig stilling som forsker ved Kunnskapssenter for utdanning, der han skal jobbe med NB-ECEC-prosjektet.

Enrico Pollarolo, forsker ved Kunnskapssenter for utdanning, UiS
Enrico Pollarolo kjenner campus på Ullandhaug godt, etter flere år på Læringsmiljøsenteret. Nå er han klar for Kunnskapssenter for utdanning, litt lengre ned i bakken. (Foto: Leif Tore Sædberg)

Enrico Pollarolo (48) startet sist uke som ny medarbeider ved Kunnskapssenter for utdanning (KSU). Enrico er nesten i mål med sin doktorgradsavhandling ved Læringsmiljøsenteret, og går inn i en midlertidig stilling som forsker ved KSU, fram til september.

48-åringens første arbeidsoppgave er å jobbe med NB-ECEC-prosjektet.

– Jeg gleder meg til både til å ta fatt på arbeidet og bli bedre kjent med folk ved KSU, sier han.

Enrico er opprinnelig fra Genova i Italia, men har bodd i Norge og Stavanger de siste ti årene. Han har en variert yrkesbakgrunn, og ble ferdig utdannet sivilingeniør innen miljø, hydraulikk og elveteknikk i 2001. Senere har han jobbet både som selvstendig næringsdrivende og innen privat og offentlig sektor, blant annet som ingeniør og fysikklærer på videregående.

Da han kom til Norge og Rogaland, jobbet han først som daglig leder, men oljekrisen gjorde at han måtte endre karrierevei. Han fikk da et engasjement som matematikklærer ved IBU. Senere fortsatte Enrico altså den akademiske veien, også med ph.d. på Læringsmiljøsenteret. Fagfeltet hans er blant annet matematikk, problemløsning og kritisk tenkning i barnehageutdanningen, som han har jobbet med i avhandlingen.

Enrico er gift med Francesca Granone, som jobber ved IBU, og har tre barn, alle gutter, på tre, sju og åtte år. Utenom å tilbringe tid med familien liker han å spille fotball, lage mat og ellers være sosial på fritiden.

Han følger fortsatt tett sitt kjære Sampdoria fra hjembyen, og spiller selv fotball på fritiden, blant annet for UiS' bedriftslag.

Vi ønsker Enrico velkommen til oss!