Fakultet for utøvende kunstfag inviterer til åpent hus: Kultur for Ukraina

Hver mandag i løpet av våren kan du komme å besøke oss i Bjergsted for å for dele, delta eller oppleve kultur på tvers av landegrenser.

Kultur for Ukraina

Kultur for Ukraina er et kulturtilbud for utøvere på alle nivå som er åpent for publikum og arrangeres hver mandag fra 17:00-20:00 i løpet av våren. Vi henvender oss særlig til ukrainske flyktninger og ønsker å være et samlingspunkt og møteplass der vi tar utgangspunkt i sang, musikk og dans. Samtidig inviterer vi norske og alle andre nasjonaliteter til å delta og bidra. Vi håper at en slik møteplass vil bidra til at det knyttes nye kontakter og å styrke mellommenneskelige og tverrkulturelle bånd der vi fremmer fellesskap, kultur, verdier og humanisme.

Vi ønsker å invitere sangere, musikere og dansere som ønsker det til å bidra med innhold inn i de ukentlige arrangementene. Andre kunstformer kan også være aktuelle. Både ukrainske flyktninger og alle andre interesserte i regionen – også fakultetets egne krefter – er oppfordret til å bidra. Ikke minst håper vi at alle som er glad sang, musikk og dans vil komme innom, enten man deltar aktivt eller som publikum. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å bidra, har en god idé, spørsmål eller innspill. Hvis du bare vil lytte og delta som publikum, trenger du ikke registrere deg, bare møt opp.

Arrangementet foregår hver mandag kl. 17:00-20:00 i Hetland-salen i Bjergsted (finn veibeskrivelse her). Her blir det kulturelle innslag, suppeservering og mingling. Det vil også være ukrainsk tolk tilstede. Ta gjerne med deg en venn, familien, naboen eller kom alene - vi ønsker alle velkomne til åpent hus ved Fakultet for utøvende kunstfag!