Bettina Smith er ute med nytt album

Vi gratulerer professor Bettina Smith med ny utgivelse. Sammen med pianisten Jan Willem Nelleke har Smith utgitt CDen «The Artist’s Secret» med verker for sang og klaver, skrevet av kvinnelige komponister.

CD cover: The Artist's Secret av professor Bettina Smith
The Artist's Secret (CD-cover)

Mezzosopranen og professor Bettina Smith og pianisten Jan Willem Nelleke inviterer oss med CD-en «The Artist’s Secret» inn i et delvis glemt og lite fremført repertoar. Utgivelsen inneholder verker for sang og klaver, skrevet av kvinnelige komponister.

Bettina Smith er utøvende kunstner og professor i sang ved Fakultet for utøvende kunst. Hun har også undervist i sang ved Schubert-instituttet i Baden bei Wien, Grieg-akademiet ved Universitetet i Bergen (hovedinstrument), Amsterdam konservatorium for musikk (Erasmus-utvekslingsundervisning) og Norsk akademi for Musikk (masterclass).

Finn mer informasjon om utgivelsen her

Professor i sang
Fakultet for utøvende kunstfag