Professor Bettina Smith er nominert til årets sanger i Tyskland

Professor i klassisk sang, Bettina Smith er nominert til årets sanger av Opus Klassik, Tysklands viktigste musikkpris.

Bettina Smith
Nominasjon Opus Klassik, 2021

I forbindelse med sin siste utgivelse The Artist's Secret har professor Bettina Smith blitt nominert til den prestisjefylte tyske musikkprisen Opus Klassik i kategorien Årets sanger (Sängerin des Jahres). Bettina Smith er utøvende kunstner og professor i sang ved Fakultet for utøvende kunstfag. Hun har også undervist i sang ved Schubert-instituttet i Baden bei Wien, Grieg-akademiet ved Universitetet i Bergen (hovedinstrument), musikkonservatoriet i Amsterdam (Erasmus-utvekslingsundervisning) og Norges musikkhøgskole (masterclass).

OPUS KLASSIK er den nye prisen for klassisk musikk i Tyskland. En jury av eksperter, som består av representanter fra musikk- og mediebransjen, kårer 47 vinnere i 25 kategorier. 2021-vinnerne blir deretter kåret av juryen med ni medlemmer og kunngjort høsten 2021. OPUS KLASSIK 2021 blir tildelt 10. oktober 2021 i Konzerthaus Berlin.

Vi gratulerer!

Professor i sang