Publisering og valg av tidsskrift

Onsdag 21. juni 2023 kl. 12:15-13:00,
Universitetsbiblioteket,
Møterom KE A-263.

Universitetsbiblioteket ønsker velkommen til presentasjon om open access (åpen publisering) og valg av tidsskrift.

Publisert Sist oppdatert

Denne veiledningen er for deg som er stipendiat eller vitenskapelig ansatt og som skal publisere, men lurer på hvor du skal sende inn artikkelen din. Det er mange ting å ta hensyn til når du står i denne situasjonen, særlig med tanke på krav til open access (åpen publisering), og frykten for å bli lurt av et useriøst tidsskrift eller forlag.

Her får du hjelp til å vurdere de ulike tidsskriftene, og du blir presentert for nyttige verktøy du kan bruke til å vurdere eller finne aktuelle titler. Vi snakker også litt om ny rettighetsstrategi med tanke på egenarkivering som vil bli innført til høsten, og om kostnadene knyttet til åpen publisering.

Hvor er kurset?

Universitetsbiblioteket, Møterom KE A-263.

Spesialbibliotekar
Divisjon for forskning